مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم دره:

کیل گیری مزرعه 30 هکتاری پایلوت کلزا در شهرستان خرم

مزرعه 30 هکتاری پایلوت کلزا با حضور معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، در شهرستان خرم دره کیل گیری شد.
کد خبر: ۸۷۰۷۶۳۱
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم دره گفت: مزرعه 30 هکتاری پایلوت کلزا با حضور عباس كشاورز معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان، مدير زراعت سازمان و کارشناس مسئول دانه های روغنی مرکز تحقیقات کشاورزی استان در شهرستان خرم دره کیل گیری شد.

علی رضا اسداللهی افزود: در اين مجموعه کامل 30 هکتاری چندين رقم كلزا از جمله نپتون، اوکاپی و گابریلا به منظور بررسي ميزان عملكرد و سازگاري با شرايط آب و هوايي منطقه به صورت آزمایشی كشت شده بود كه پس از بازدید و بررسي، ميانگين عملكرد در اين مزرعه حدود 4.5 تن در هکتار و ركورد برداشت نیز 4.730 تن برآورد شد.

وی میزان برداشت کلزا از مزرعه فوق را حدود 140 تن اعلام و تصریح کرد: معاون وزیر در بازدید از این مزرعه پایلوت با ابراز رضایت از عملکرد و وضعیت مزرعه، آن را یکی از بهترین مزارع کلزا در سطح کشور دانست.

اسداللهی با اشاره به توسعه سطح زیر کشت کلزا طی سال های آتی در شهرستان خرم دره خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد تا در سال زراعی جدید 150 هکتار از اراضی زراعی شهرستان به کشت کلزا اختصاص یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم دره بیان داشت: توسعه کشت کلزا در شهرستان خرم دره نیازمند اقدامات ترویجی و اطلاع رسانی است تا در این راستا استقبال لازم از سوی کشاورزان به عمل آید.

ارسال نظرات