امام جمعه عسلویه گفت: از دستگاه قضا انتظار داریم با کسانی که در حادثه نخل تقی خلاق قانون عمل و قانون‌شکنی کردند برخورد قانونی کند.
کد خبر: ۸۷۰۷۵۲۲
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از عسلویه، حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد ظهر دیروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته عسلویه با تبریک عید سعید فطر، اظهار داشت: ماه رمضان فرصت خودسازی و تهذیب نفس است اما در سایر ماه‌های سال نیز باید به تزکیه نفس خود توجه داشت و قرائت قرآن را فراموش نکرد.

وی با اشاره حادثه تلخی که در شهر نخل تقی اتفاق افتاد، بر رعایت قانون تأکید کرد و افزود: همه باید به قانون احترام بگذاریم، چراکه بی‌توجهی به قانون منجر به حوادثی خواهد شد که همه پشیمان می‌شویم.

امام جمعه عسلویه با بیان اینکه برخی نابخردی‌ها در حادثه نخل تقی، موجب تأسف شد، اضافه کرد:‌ انتظار است مسؤولان امر به‌صورت ویژه و کارشناسی حادثه نخل تقی را مورد بررسی قرار دهند و با کسانی که مخل قانون بودند یا خلاف قانون عمل کردند حتی مأمور نیروی انتظامی، برخورد کنند.

وی با اشاره به اینکه ناامنی به همه ضرر می‌زند، خاطرنشان کرد: همه می‌بینیم که یک اشتباه کوچک باعث چه اتفاقاتی می‌شود؛ نباید به برخی افراد اجازه داده شود که از این فضا سوءاستفاده کنند.

هاشمی‌نژاد با اشاره به اینکه آرامش لازمه زندگی همه افراد است، تصریح کرد: همه مردم را به آرامش دعوت می‌کنیم و هرگونه مشکل و تخلفی باید از راه‌های قانونی پیگیری شود.

وی با تقدیر از رئیس بیمارستان عسلویه، اضافه کرد: شاهد رسیدگی خوبی به مجروحان حادثه درگیری در عسلویه بودیم و در بررسی‌های که داشتیم، خوشبختانه مجروحان در دیگر مراکز درمان از جمله شیراز و بوشهر و کنگان نیز وضعیت خوبی دارند.

امام جمعه عسلویه با تقدیر از بزرگان شهر، ائمه جمعه و جماعات، شوراها و معتمدین ‌محلی  به‌ویژه سپاه و بسیج، بیان کرد: با تلاش همگانی شاهد ایجاد امنیتی مناسب و آرامشی مطلوب در سطح شهرستان هستیم.

وی نظام ما دشمن کم ندارد و دشمنان مترصد سوءاستفاده هستند و به دنبال بهانه‌ای هستند و حالا هم موضوع فرقه و مذاهب را مطرح کرده‌اند.

هاشمی‌نژاد با تأکید بر اینکه قانون باید به‌خوبی اعمال شود، گفت: از رئیس‌کل دادگستری استان نیز خواسته‌ایم که با هر کسی که تخلفی کرده است، برابر قانون برخورد شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد حقوق‌های نجومی، افزود: این برداشت‌ها خیانت به آرمان‌های نظام است و در گذشته کوتاهی‌هایی در این زمینه رخ‌ داده است که باید جبران شود و کسانی که بی‌قانونی کرده‌اند، مجازات شوند.

امام جمعه عسلویه با تأکید بر اینکه استعفا و برکناری کافی نیست، اظهار کرد: باید مبنای حقوقی مشخص شود و مجازات برای آنها تعیین شود و بیت‌المال برگردد.

وی بابیان اینکه برخی افراد فقط قشنگ حرف می‌زنند و عملی ندارند، اضافه کرد: متأسفانه در گزینش مراکز دولتی دقت نمی‌شود و به‌جای شایسته‌سالاری شاهد روابط هستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها