قاضی زاده گفت: اگر دولت صراحت داشته باشد در بحث‌های حقوق‌های نجومی اقدام به برکناری متخلفین کند و اموال بیت المال را پس بگیرد و هم این افراد را به مراجع ذی صلاح قانونی معرفی کند؛ این اقدام وی به عنوان یک نماد اقتدار دولت معرفی خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۰۷۵۱۸
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
سید احسان قاضی زاده نماینده مردم مردم فریمان و سرخس در مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص تاکیدات امام خامنه ای مبنی بر برخورد با متخلفین در بحث حقوق‌های نجومی اظهار داشت: مسئولیت مستمر نظارت کنترل و هدایت این حقوق‌های نجومی نامشروع و فراتر از نامتعارف در برخی از دستگاه‌ها که دارای سقفی هم نبوده بر عهده دستگاه‌های دولتی است.

قاضی زاده ادامه داد: این نهادهای اقتصادی و بانکی طبق قانون تجارت که مجمع عمومی آن‌ها در وزارت اقتصاد تشکیل می‌شود و بسیار موثر است که وزارت دارای چه کنترل و مدیریتی در حوزه نظارت بر بانک‌ها چه بانک‌های دولتی و چه خصوصی است، درخصوص دستگاه‌های دیگر نیز که برداشت‌های غیرمشروعی داشتند باید دولت با ابزارهای کنترلی و نظارتی و قانونی با آن‌ها برخورد می‌کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: اینکه افرادی هنوز بر مصادر کاری خود هستند یا افرادی صراحتا از متخلفین حمایت کردند، باید در برابر مردم باید پاسخگو باشند، فراتر از این افراد نیز رئیس جمهور نیز باید در رأس همان ستادی که تشکیل داده ضمن پاسخگویی منسجم و متوالی در قبال این موضوع که به فراموشی سپرده نشود نظارت خود را شخصا انجام دهد و فراتر از معاون اول و افراد دیگر آن را دنبال و پیگیری کند تا به افکار عمومی و مردم و حتی به بدنه کارکنان خود پاسخگویی داشته باشد.

نماینده مردم مردم فریمان و سرخس در مجلس عنوان کرد: گزارش اولیه اصل 90 که مربوط به 950 نفر متخلفین در خصوص حقوق‌های نجومی که برای دستگاه‌های نظارتی مشخص و دارای دریافتی‌های بالا هستند، که باید گفت اعداد دریافتی‌های غیر متعارف غیر از این افراد هم ممکن است وجود داشته باشد.

قاضی زاده با بیان اینکه این افراد اگر بناست برکنار شوند یا استعفا دهند طبق دستور دولت اقدام کنند، گفت: دو مرحله دیگر برای این افراد پیش بینی شده و آن هم بازگرداندن دریافتی‌های نامشروع و مرحله بعدی مجازات است که در قانون مجازات اسلامی برای کارکنان دولت که تصاحب غیر دولتی می‌کنند قانونی پیش بینی شده است.

نماینده مردم مردم فریمان و سرخس در مجلس با تاکید بر اینکه این فساد برداشت‌های نجومی یک فساد سیستمی است بیان کرد: اگر دولت صراحت داشته باشد در بحث‌های حقوق‌های نجومی اقدام به برکناری متخلفین کند و اموال بیت المال را پس بگیرد و هم این افراد را به مراجع ذی صلاح قانونی معرفی کند؛ این اقدام وی به عنوان یک نماد اقتدار دولت معرفی خواهد شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: قاضی سراج نیز آن افرادی که مبنی بر دخالت آن‌ها در انتصاب افراد در پست‌های مدیریتی اعلام و معرفی کرده‌اند این اختیار را دارد که آن‌ها را به مراجع ذی صلاح معرفی کند.
ارسال نظرات