خبرهای داغ:
فرمانده سپاه فجر فارس:

جمعیت‌کثیر زائران اربعین ظرفیتی‌عظیم برای متولیان امور فرهنگی است

سردار غیب پرور گفت: ایام اربعین و تجمع عظیم زائران حسینی که با عشق در این مراسم حضور یافته اند یک فرصت بی نظیر در اختیار متولیان امور فرهنگی قرار می دهد
کد خبر: ۸۷۰۷۴۲۰
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲
همایش تجلیل از خادمان اربعین حسینی با حضور سردار غلامحسین غیب پرور فرمانده سپاه فجر فارس برگزار شد، سال گذشته موکب حضرت احمد بن موسی (علیه السلام) در زمینی به مساحت ده هزار متر مربع در شهر مقدس کربلا و در فاصلۀ دو هزار و چهار صد متری حرم های مطهر برپا شد و به چندین هزار نفر از از زائران اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در ایام اربعین خدمات ارائه نمود.

سردار غیب پرور در ابتدای صحبت هایش در این همایش ضمن عرض خوشآمد و آرزوی قبولی عبادات در ماه مبارک رمضان، گفت: حدود پنج ماه تا آغاز ایام اربعین فرصت داریم و با برگزاری این همایش سنت خوبی پایه گذاری می شود تا همه ساله در ماه مبارک رمضان برنامه ریزی برای ایام اربعین آغاز شود.

وی خطاب به خادمان موکب حضرت احمد بن موسی (علیه السلام) گفت: از اینکه چهره نورانی و مبارک کسانی را می بینم که هم در کِسوت خَیرین و هم در کِسوت خادمان حضرت اباعبدالله الحسن (علیه السلام) انصافا وقت گذاشتند و همت کردند و با مال و جان خود همراه با اخلاص پای یک اقدام بسیار شایسته و بزرگ آمدند، خیلی خوشحال هستم.

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه سُفره ای که متعلق به حضرت ابا عبدالله حسین (ع) باشد بسیار بابرکت خواهد بود، گفت: با وجود اینکه سال گذشته اولین سال برپایی موکب حضرت احمد بن موسی (ع) بود اما خوش درخشید و سر و صدای زیادی به پا کرد، هیچ استانی همچون فارس پای کار نیامد، این جلسه علاوه بر اینکه برای تقدیر و تشکر از خادمان این موکب برگزار شده، آغاز مجدد برنامه ریزی برای ایام اربعین سال جاری است، همان طور که در قرآن کریم آمده است " فَإِذَا فَرَغْتَ فَانْصَبْ " (1).

وی با بیان اینکه کار بسیار بزرگ و سنگینی در برپایی موکب حضرت احمد بن موسی (ع) انجام شد،  گفت: تعداد زائران مراجعه کننده به این موکب در ایام اربعین به حدی زیاد بود که گاهی شب ها مجبور بودیم زائران را در هر گوشه ای از موکب جا بدهیم.

سردار غیب پرور افزود: با برپایی موکب حضرت احمد بن موسی (ع) در شهر مقدس کربلا توانستیم به اندازه سر سوزنی وجود نازنین حضرت احمد بن موسی (ع) را در سرزمین جد بزرگوارش معرفی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در سال جاری به فضل خدای بزرگ باید بهتر از سال گذشته عمل کنیم، گفت: مسئولان عراق از سال گذشته اعلام اشتیاق و همکاری داشته اند و ما هم در صدد هستیم فضای بهتری نسبت به سال قبل برای برپایی موکب حضرت احمد بن موسی (ع) مهیا کنیم، ،  این همایش یک اعلام موجودیت است، باید عزممان را جزم کنیم تا اربعین باشکوه تری برگزار شود.

فرماده قرارگاه مرکزی امام حسین (علیه السلام) با تاکید بر اینکه جمعیت کثیر زائران اربعین ظرفیتی عظیم برای متولیان امور فرهنگی است، گفت: ایام اربعین و تجمع عظیم زائران حسینی که با عشق در این مراسم حضور یافته اند یک فرصت بی نظیر در اختیار متولیان امور فرهنگی قرار می دهد، باید برای اقدامات فرهنگی سرمایه گذاری کنیم، اگر بنا بر انجام کار فرهنگی داریم این چنین جمعیتی هیچ جای دیگری پیدا نمی شود.

فرمانده سپاه فجر فارس در پایان صحبت هایش با بیان اینکه کاری که برای حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) است دست امثال بنده نیست، گفت: خود حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) اراده می فرمایند، کار را راه می اندازند و خادمان را هم خودشان انتخاب می کنند، آن اخلاصی که سال گذشته در چهره تک تک شما دیدیم این موضوع را بیش از پیش ثابت می کند، از همه شما سپاسگذارم.

•    (1) سوره الشرح آیه 7
ارسال نظرات
پر بیننده ها