رئیس مرکز تجارت جهانی ایران با اشاره به توجیهات مطرح شده در مورد حقوق های نجومی گفت: سعی نکنید تا با تکرار داستان "دزدیدند و بردند و خوردند" بخور بخورهای عده ای مدیرنما را توجیه و بر روی تخلفات آنها ماله بکشید.
کد خبر: ۸۷۰۷۴۱۷
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،  محمدرضا سبزعلیپور رئیس مرکز تجارت جهانی ایران و رئیس شورای سیاستگذاری اقتصاد مقاومتی و بخش خصوصی با اشاره به برداشت حقوقهای نجومی توسط برخی از مدیرنماها و مجریان دولتی و لزوم برخورد با متخلفان گفت: داستان تأمل برانگیز و واقعیت تلخ برداشت حقوقهای نجومی جمعی از مدیرنماهای دولت یازدهم، اعتبار دولت را با چالشی جدی مواجه کرده است. واقعیت امر این است که متأسفانه عده ای از آقایان که نام مدیر را هم یدک میکشند بدون اینکه برمبنای شایسته سالاری پله های ترقی را طی کرده باشند، تنها بواسطۀ باند بازیها و یا حمایتهای برخی از دولتمردان ارشد بر اریکۀ قدرت در وازارتخانه ها، سازمانها، بانکها و بنگاههای اقتصادی مختلف تکیه زده اند و چون ضمانتی برای ماندگاری در سمتهای خود ندارند و از آیندۀ کاری خود نیز مطمئن نیستند و این احتمال را میدهند که هرلحظه حکم عزل آنان صادر شود به همین خاطر دم را غنیمت شمرده و از فرصت بدست آمده نهایت بهره برداری را میکنند و جیبهای خویش را پر و پشت خود را از نظر مالی در کوتاهترین زمان میبندند!! این حضرات مدیرنما آنقدر جیب شان گشاد است که نه تنها با سندسازیهای حرفه ای، حقوقهای خود را بطور سرسام آور افزایش میدهند بلکه از هر گوشه و کنار دیگری هم که شده جیب خودشان را پر میکنند.
وی افزود: پس از افشای موضوع فیشهای حقوقی، ابتدا دولت و همچنین برداشت کننده های نجومی سعی نمودند تا این افشاگری را نوعی انگ، تهمت و برچسب سیاسی قلمداد کنند و تلاش برخی از یاران دولت نیز بر این مدار استوار بود تا با روش سرکوب و یا با اطالۀ زمان و دفع‌الوقت کردن، این موضوع را هم مشمول مرور زمان کنند تا گرد فراموشی روی این واقعیت را پوشانده و آن را استتار کند تا رفته رفته از یاد و اذهان مردم محو شود اما افشای پی در پی فیشهای نجومی و سپس نهیب رهبر معظم انقلاب، راه را بر روشهای پیشین و انکار موضوع بست و اکنون حداقل شاهد تحرکاتی در این زمینه و پیگیری موضوع ولو ظاهری از سوی حضراتی هستیم که تا چندی قبل، نه تنها وجود حقوقهای نجومی و زندگی اشرافی دلتمردان و مدیران دولتی را منکر بودند بلکه زندگی راحت را حق مسلم مدیران خادم ملت می‌دانستند و افشای فیشهای نجومی را نیز نقشه و توطئه دشمن میخواندند!!
علیپور در ادامه اظهار داشت: پس از پذیرش تلویحی این موضوع توسط دولت و دولتمردان عزیز مبنی بر اینکه بالاخره برداشتهای نجومی توسط مدیرنماها در این دولت انجام شده است، این توقع و انتظار می‌رفت که دولت واکنش جدی نسبت به این مسئله از خود نشان دهد تا بتواند از این فشارها خارج شود و همچنین بتواند اشکالات جدی که در زمینه پرداخت اینگونه حقوقها وجود دارد را رفع کند.
البته آقای روحانی به معاون اول خود دستور پیگیری این موضوع را داد اما تا الان نتیجه این اقدامات روشن نشده و اقدام جدی که دولت در این زمینه انجام داده باشد به اطلاع مردم و افکار عمومی نرسیده است. با این حال آقایان با طرح سناریوهای مختلف تلاش میکنند تا ذهن مردم را از واقعیت این موضوع منحرف کرده و یا عمل نادرست مدیـرنماها را بنوعی توجیه کنند!! در همین راستا بحث ها و داستانهای گوناگونی را از طـرف دولت و بـرخی از وابستگان به دولت میشنویم کـه واقعاً حیرت زده و انگشت به دهـن می مانیم. از جمله:
* این فیش حقوقها مربوط به مدیران دولت قبل میباشد نه دولت تدبیر و امید!
* تخم برداشتهای نجومی و غیرقانونی در دولتهای نهم و دهم کاشته شده است!
* مشکلات حقوقهای نجومی، میراث بجا مانده از دولت قبلی است!
* کسی نمیداند که در دولت احمدی نژاد چه بر سر800 میلیارد دلار درآمد نفتی آوردند؟* بابک زنجانی اینقدر بالا کشید!

* قیمت دکل نفتی گمشده در دوره احمدی نژاد، معادل400 سال حقوق60 میلیونی یکی از مدیران عزل شدۀ اخیر میباشد!
* در دولت قبل هزاران میلیارد از بانکها اختلاس کردند!
* برداشتهای نجومی منحصر با این دولت نبوده است!
* عده ای مسئلۀ فیشها و برداشتهای نجومی را دستمایه ای برای ضربه زدن به دولت تدبیر و امید کرده اند!
* تخلف در دولت احمدی نژاد، عذرخواهی در دولت روحانی!
* دولت تدبیر و امید در عذرخواهی از مردم لکنت زبان نخواهد داشت!
* برخی از رسانه ها موضوع فیشها و برداشتهای نجومی را سیاسی میکنند!
* و دهها مورد دیگر ....
وی در ادامه تصریح کرد: آقایان با طرح این داستانها میخواهند این موضوع را در اذهان عموم القاء کنند که در برابر تخلفات، دزدی ها و بخور بخورهای صورت گرفته در گذشته، مسئلۀ برداشتهای نجومی توسط جمعی از دولتمردان و مدیرنماهای دولت یازدهم تخلف بسیار ناچیز و پیش پا افتاده ای است که اصلاً ارزش پیگیری و این همه سر و صدا را ندارد!! عجب توجیه مسخره ای را دوستان دولتمردمان مطرح میکنند!! این چه عذر و بهانه ای است که در جهت لاپوشانی تخلفات و چپاول اموال دولتی و عمومی توسط عده ای مدیرنما برای ملت شریف ایران می آورید؟ شما مردم عزیز ایران (یعنی ولی نعمتان خود را) چه فرض کرده اید؟ آیا دوست بازی اینقدر مهم است که برای توجیه تخلف تعدادی از این دوستان خوش ظاهر و بد باطن، حاضرید اعتبار دولت تدبیر و امید را که به سادگی بدست نیاورده ایم را به باد بدهید؟ درکل هر چقدر هم که در گذشته و در زمان دولتهای سابق و اسبق تخلفات سنگین میلیارد دلاری هم صورت گرفته باشد هرگز دلیلی بر تخلف کردن ما و غارت ایران نمی شود فلذا سعی نکنید تا با تکرار داستان (قبلی ها دزدیدند و بردند و خوردند) بخور بخورهای عده ای مدیرنما را توجیه و بر روی تخلفات آنها ماله بکشید!! اینکه بگوییم چون فلان کس اینقدر دزدی کرده و پول مملکت را هاپولی کرده اصلاً دلیل محکمه پسند و توجیه قابل قبولی برای دست درازی ما به خزانه نیست. در هر صورت متخلف، متخلف است چه یک میلیارد دلار خورده باشد چه یک میلیارد تومان، هر دو باید پاسخگوی تخلف و عملکرد زشت خود باشند. بالاخره باید فرقی بین مدیران متخلف و مدیران پاکدست و درستکار وجود داشته باشد.
رئیس شورای سیاستگذاری اقتصاد مقاومتی و بخش خصوصی افزود: چندی قبل این مطلب را در یکی از مصاحبه هایم عرض کردم ولیکن مجبورم مجدداً آنرا تکرار کنم و آن اینکه طی سه سالی که دوستان تدبیر و امیدی بنده بر سرکار بوده اند دائماً برای مردم عزیزمان سخنرانی کرده و هر روز اعلام نموده اند که دولت قبلی برد و خورد و ویران کرد و دزدی کرد و نابود کرد و خزانه را خالی کرد و این را کرد و آن را کرد و.... غیره!!! باید به دوستان دولتمرد خودم عرض کنم که هم من و هم مردم عزیز ایران بهتر از هر کسی میدانند که دولت گذشته چه کرد و چه مدیریتی را اعمال نمود و همین نارضایتی مردم از سیاستهای دولت قبل موجب شد تا با رأی خود، دولت تدبیر و امید را بر سرکار آوردند. پس مردم دنبال شنیدن و دانستن این موضوع نیستند که آن دولت این را کرد و آن را کرد بلکه مردم به دنبال دانستن این موضوع هستند که دولت ما چه کارها کرده است. فلذا از این تاریخ به بعد کردند کردند ها را ول کنید و به کردم کردم ها بچسبید.
سبزعلیپور گفت: من به جرأت میتوانم این مطلب را عرض کنم که دوستان من در دولت یازدهم در خفا قدردان و شاکر و دعاگوی آقای احمدی نژاد هستند و برای طول عمر ایشان دعا میکنند زیرا اولاً اگر ایشان نبود و آن سیاستهای بعضاً غلط را اجرا نمیکرد، مردم به دلیل نارضایتی از آن برنامه ها و سوء مدیریتها، به آقای روحانی رأی نمیدادند و ما را انتخاب نمیکردند و ثانیاً وجود آقای احمدی نژاد باعث شده است تا از صبح تا شب تمام مشکلات، سوء مدیریتها و کم کاریهای خودمان را طی سه سال گذشته به گردن ایشان بیاندازیم. و حالا هم موضوع فیشهای مسئله دار و برداشتهای نجومی عده ای مدیرنما در دولت تدبیر و امید را میراث دولت نهم و دهم اعلام میکنیم!! پس روزی ده بار باید گفت که خدا به آقای احمدی نژاد عمر طولانی عنایت کند و ایشان را برای دولت تدبیر و امید حفظ نماید.

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران افزود: دو سال پیش از طریق رسانه های گروهی مواردی از تخلفات برخی از مدیران بانکها را  تحت عنوان (بهای سنگین بی‌تدبیری و خیانت برخی مدیران عامل بانکها، نابودی اقتصاد کشور است) به سمع و نظر مردم و مسئولین عزیز رساندم و در همان زمان از جانب یکی از دستگاههای نظارتی درخصوص همین افشاگری احضار شده و اطلاعات بیشتری را در اختیار مسئولین آن مجموعه قرار دادم اما در آن زمان دولت هیچ واکنشی به افشاگری بنده نشان نداد!! که اگر از جانب دولت پیگیری میشد شاید امروز شاهد معضلی به این بزرگی نبودیم. درکل بحث فیش های حقوقی نجومی که طی روزها و ماههای گذشته خبرساز شده منحصر به یک دستگاه و سازمان نیست و بطور قطع هنوز هستند کسانیکه علیرغم اینهمه سر و صدای بوجود آمده باز هم برداشتهای نجومی دارند و فکر میکنند که کسی برداشتهای آنان را نخواهد فهمید، اما بحث اصلی اینجاست که در این خصوص دستگاههای حاکمیتی، نظارتی و امنیتی و بطور کلی هر سه قوه قصور و کوتاهی نموده اند.
وی در خاتمه تأکید کرد: فلذا عملکرد نادرست و تخلف این آقایان در برداشتهای غیرقانونی آنچنان تأثیر منفی در اذهان عموم گذارده که مردم شریف ایران چندی است که به همۀ مسئولین ارشد کشور بی اعتماد شده و آنها را به چشم مظنون نگاه میکنند و از تمامی مدیران مطالبۀ فیش حقوقی می نمایند!! حال پاسخ این بی اعتمادی حاکم بر جامعه را چه کسی خواهد داد؟ حالا همه منتظر اقدام عملی از سوی دولت هستند و رسالت همه این است که این معضل بزرگ را تا رسیدن به مرحله مداوا پیگیری نمایند. اگر دولت عزمی برای ریشه‌کنی این معضل مهم نداشته باشد این تخلف به یک رویه و هنجار تبدیل میشود و درپی خود عوارض فرهنگی و معضلات اجتماعی فراوانی را بدنبال خواهد داشت و مهمترین خطر آن این است که بی‌اعتمادی و فاصله مردم با دولت را بطور جبران ناپذیری افزایش میدهد که امیدوارم علاج واقعه را قبل از وقوع تدبیر کنند. در همین راستا تأکید همه بر این است تا هرچه سریعتر فرآمین مقام معظم رهبری درخصوص فیش های نجومی و عزل و برخورد با متخلفین اجرا و دستور معظم اله روی زمین نماند تا شاید از این طریق، زخم ایجاد شده بر پیکر جامعه تا حدودی التیام یافته و اعتماد عموم به مسئولین و مدیران کشور مجدداً احیاء گردد.

ارسال نظرات