خبرهای داغ:
ابراهیم زاده گفت: از ابتدای شروع به‌کار شورای اقتصاد مقاومتی در این شهرستان، چهار جلسه کارگروه ارتقای تولید برگزار و برای مشکلات 11 واحد صنعتی چاره‌اندیشی شده است.
کد خبر: ۸۷۰۷۴۰۹
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴

محمدعلی ابراهیم‌زاده  با اشاره به شعار سال بنا به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب، چند سال پیاپی با برگزیدن شعارهای اقتصادی و تأکیدات ایشان بر اقتصاد مقاومتی و خودکفایی اقتصادی کشور، به شکلی مدبرانه و به‌ تدریج خواهان تقویت و استقلال ایران اسلامی در این زمینه مهم شدند.

وی بابیان اینکه نام‌گذاری امسال به‌ نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» به معنی ورود اثرگذارتر دستگاه‌های دولتی در بحث اقتصادی است، افزود: بنا به ابلاغ سیاست‌های «اقتصاد مقاومتی» دستورالعمل‌های مختلفی برای اجرایی شدن این ابلاغیه به ارگان‌های دولتی ارسال شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان با برشمردن بخشی از دلایل تأکیدات رهبر معظم انقلاب به مقوله «اقتصاد مقاومتی»، تصریح کرد: مبارزه با کالای قاچاق، بالا بردن توان رقابتی واحدهای تولیدی و صنعتی با کالاهای مشابه، ایجاد اشتغال و رفع بیکاری و غیره است.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه با ورود کالای قاچاق، رونق تولید گرفته می‌شود و در پی آن صنعت داخلی به دلیل عدم توانایی رقابت، مجبور به کاهش تولید و اخراج کارگران می‌شود، خاطرنشان کرد: «اقتصاد مقاومتی» در یک تعریف کلی، دفاع از استقلال کشور در برابر مستکبران در مقوله اقتصاد است، نه اینکه مردم دچار ریاضت شوند.

ابراهیم‌زاده بیان کرد: اگر مسؤولان و مردم کشور ایران در زمینه دفاع اقتصادی موفق ظاهر شوند، باعث توسعه اقتصادی، افزایش اشتغال، پیشرفت در سطح بین‌المللی و غیره می‌شود.

دبیر کارگروه ارتقا تولید شورای اقتصاد مقاومتی در لارستان یکی از راه‌های توانمندی اقتصادی کشور را مبارزه با قاچاق و جلوگیری از ورود بی‌رویه کالاها عنوان کرد و افزود: در زمانی که کالایی در کشور تولید می‌شود، دولت می‌تواند با تبیین قوانینی جلو ورود کالاهای مشابه خارجی به کشور را بگیرد تا به‌تبع آن توان رقابت برای صنایع نوپای موجود در داخل کشور فراهم شود.

وی بابیان اینکه از ابتدای سال تاکنون شورای «اقتصاد مقاومتی» در لارستان تشکیل شده است، تصریح کرد: این شورا از سه کارگروه ارتقا توان تولید، افزایش توان بهره‌وری و دانش‌بنیان کردن اقتصاد تشکیل شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان با اشاره به اینکه کارگروه ارتقا توان تولید در جلسات هفتگی خود به بررسی مشکلات و ارائه راهکار می‌پردازد و در بیست‌وهشتم هرماه عملکرد و مصوبات دستگاه‌های زیرمجموعه این کارگروه به فرمانداری ارسال می‌شود، ادامه داد: کارگروه ارتقا توان تولید با بازدیدهای دوره‌ای از صنایع تولیدی سطح شهرستان لارستان مسائل و مشکلات به‌طور مستقیم با مسؤولان مطرح و در قالب کارگروه برای موضوعات مطرح‌شده چاره اندیشیده می‌شود.

ابراهیم‌زاده بابیان اینکه مشکلات صنعتگران لارستان با توجه به اولویت و حساسیت در کارگروه ارتقا تولید بررسی می‌شود، یادآور شد: از ابتدای شروع به‌کار شورای اقتصاد مقاومتی در لارستان، چهار جلسه کارگروه ارتقای تولید برگزار و برای بررسی مشکلات 11 واحد صنعتی چاره‌اندیشی شده است.

وی با اشاره به اینکه مسائل تولیدکنندگان با حضور مسؤولان ادارات مربوطه و مدیران آن واحد تولیدی بررسی می‌شود، گفت: تصمیماتی که در سطح شهرستان لارستان قابل‌رفع است، مصوب و پیگیری می‌شود و مسائلی که نیاز به پیگیری در سطح استان دارد، از طریق شورای اقتصاد مقاومتی برای بررسی به کارگروه کمیته بحران استان ارسال می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها