خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در دیدار با دانشجویان بسیجی:

جهاد کشاورزی استان فارس کشت جایگزین را به کشاورزان معرفی کند

آیت الله ایمانی گفت: در استان فارس که ۴۰ درصد از مردم آن به کشاورزی وابسته‌اند نمی‌توان به راحتی گفت که کشاورزی نکنند یا کشت نداشته باشند باید جهاد کشاورزی کشت جایگزین ارائه دهد.
کد خبر: ۸۷۰۷۳۷۹
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷
آیت‌الله اسدالله ایمانی در دیدار با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی اظهار داشت: جنبش دانشجویی در ایران از آغاز یک جنبش بسیار مقدس با هدف بلند و ارزشمند بوده است که از 16 آذر در مقابل بزرگ‌ترین قدرت استعماری جهان در یک سکوت و تاریکی و خفقانی که در جامعه آن زمان حاکم بوده است شروع شد.

وی گفت: حرکتی عظیمی در دانشگاه آغاز شد و نتیجه آن تا به امروز به عنوان یک جنبش دانشجویی اصیل و دست نخورده باقی مانده است که این حالت را باید در تمام برنامه‌هایی که مربوط به دانشجویان است حفظ و نگه‌داری‌کنیم.

ایمانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان افزود: جامعه به این امر احتیاج دارد که دانشجویان جلودار حرکت باشند و جامعه را به سمت رشد و تعالی سوق دهند آنچه جامعه نیاز دارد از نظر کمالات و ارزش‌های انسانی توسط دانشجویان تحقق پیدا می‌کنند.

وی تصریح کرد: با یک مرور اجمالی بر سخنان امام راحل (ره) متوجه می‌شویم ‌تکرار دانشگاه و دانشجو در کلام امام به مراتب کمتر از حوزه و حوزویان نیست که این امر بر نقش سازنده دانشگاه و دانشجو تاکید دارد و انتظار می‌رود که این حالت پیشرو و پیش برنده جنبش‌های دانشجویی به عنوان یک جنبش اصیل اسلامی انسانی با هدف بسیار بلند در همه عرصه‌ها ادامه یابد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه مسئله‌هایی مانند اقتصاد مقاومتی، صنعت و کشاورزی استان را خود مورد توجه قرار داده‌ایم افزود: در استان فارس که 40 درصد از مردم آن به کشاورزی وابسته‌اند نمی‌توان به راحتی گفت که کشاورزی نکنند یا کشت نداشته باشند باید جهاد کشاورزی کشت جایگزین ارائه دهد.

ایمانی اظهار داشت: باید در زمینه کشاورزی یک فکر اساسی شود و با برنامه‌ریزی جلو رفت، باید کشت جایگزین معرفی شود و غیر از این راهی نیست از ابتدا ورود خود به شیراز گفته‌ام افتخار نبوده است که فارس در صف تولید اول گندم کشور با قیمت از دست دادن منابع آب باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس وضعیت صنایع استان فارس را تاسف بار دانست و گفت: تحولی در بحث اقتصادی استان با کمک گردشگری می‌توان ایجاد کرد باید گردشگری بر اساس اصول عقاید علمی در عرصه‌های مختلف با برنامه‌ریزی به دور از شعار رونق گیرد.

وی افزود: سیاسی نیستم و سیاسی‌کاری بلد نیستم بهتر است آرامش کشور را فدای این مسائل سیاسی نکنیم دانشگاه نیز در این مسئله پیش‌رو باید باشد نه در سیاسی کاری، به شدت موافق برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه هستیم، باید از دو جناح هم‌سنگ و هم‌افق با همکاری نهاد رهبری، معاونت فرهنگی بیایند تا با یک محور مشخصی اظهار نظر کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها