خبرهای داغ:
نماینده مردم ایذه و باغملک درمجلس با بیان اینکه مردم گران فروشان میوه به مراجع ذی ربط معرفی کنند، گفت: ثبات بازار میوه در کشور نیازمند یارانه حمل و نقل و نظارت جامع بر نرخ گذاری میوه در مغازه است.
کد خبر: ۸۷۰۷۳۷۰
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۷
هدایت الله خادمی درباره عدم ثابت بودن نرخ میوه در کشور،گفت: اگرمیوه با هزینه حمل و نقل یکسان بدست مشتری برسد؛بدیهی است که باید نرخ میوه در تمام کشور یکسان تعیین شود و این درحالی است که عدم سیستم متمرکز موجب می شود هزینه حمل ونقل افزایش یابد و در نتیجه این افزایش هزینه فروشنده مجاب می شود،بهای هزینه حمل ونقل را نیز در نرخ فروش برآورد کند.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای یکسان سازی نرخ میوه در کشور باید هزینه حمل و نقل کاهش یابد، ادامه داد: هزینه های حمل ونقل و گران فروشی دوعاملی است که نرخ میوه را در کشور متفاوت کرده است؛بنابراین ثبات بازار میوه در کشور نیازمند یارانه حمل و نقل و نظارت جامع بر نرخ گذاری میوه در مغازه است.

وی ادامه داد: باید فرهنگ خودنظارتی درباره عدم خرید میوه های گران توسط شهروندان در کشورعملیاتی شود و این درحالی است که باید مردم گران‌فروشان میوه را به تعزیرات معرفی کند تا با سیستم نظارتی کارآمد نرخ میوه در کشور به تعادل منطقی برسد.

خادمی افزود:اگر مردم از گرانفروشان میوه خرید نکنند؛بدیهی است که فرد گرانفروش مجبور می شود،نرخ میوه را همسو با نرخ واقعی بفروش برساند؛زیرا بدون مشتری نمی تواند فروشنده درآمدی را در این شغل کسب کند.

نماینده مردم ایذه درمجلس تصریح کرد:در ماه مبارک رمضان باید عرضه بیش از تقاضا باشد؛بنابراین اگر تولیدات بالاتر از تقاضای کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان و ایام مناسبتی باشد بدیهی است که کالا در دسترس شهروندان قرار می گیرد و از گرانی کالاهای اساسی در ماه مبارک و ایام مناسبتی جلوگیری می شود.

وی، یادآورشد:در ایام مناسبتی و اعیاد صادرات کالاهای اساسی توجیه ای ندارد؛ما باید در این نوع مناسبات تنها به فکر ایجاد نرخ مناسب برای کالاهای اساسی در این ایام خاص سال باشیم که دارای تقاضای زیادی هستند.

عضوکمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه مردم گرانفروشان میوه را به مراجع ذی ربط معرفی کنند،گفت: سیستم توزیع و بسته بندی ما در زمینه فروش میوه حرفه ا ی نیست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها