سرویس های خبری
‌استان ها
‌اقشار
سایر خدمات
r_marquee
پيش‌بيني تاريخي رهبر انقلاب: حتي با قبول ديكته‌هاي دشمن در مساله هسته‌اي، باز هم تحريمها را برنخواهند داشت! - 1393/11/29      
l_marquee
bolet_tele
bolet_tele
کد خبر: ۸۷۰۷۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵- ۰۸: ۰۸
رئیس‌ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: محل حادثه نی‌ریز جز نقاط حادثه‌خیز نبوده است و اگر راننده با سرعت مطمئن حرکت می‌کرد چنین اتفاقی رخ نمی‌داد.
داوود‌ کشاورزیان بعد از استماع گزارش‌ میدانی کمیسیون ایمنی راه‌ها درباره دلایل احتمالی حادثه سقوط اتوبوس در نی‌ریز اظهار داشت: بر‌اساس آنچه تابلوهای راهنمایی رانندگی می‌گویند در جاده‌ای با مشخصات عنوان شده سرعت مجاز نباید بیشتر از 50 کیلومتر باشد.

وی با بیان اینکه در‌ حادثه نی‌ریز سرعت راننده بیشتر از50 کیلومتر بوده است، افزود: نمی‌توان توقع داشت با سرعت غیرمجاز رانندگی شود و بعد جاده‌ها طوری طراحی شوند که هیچ مشکلی پیش نیاید. این یک توقع غیرواقع‌بینانه است.

کشاورزیان با اعلام اینکه ما نقاط پرحادثه را طبق یک دستورالعمل مشخص شناسایی می‌کنیم نه به صورت دستوری، تصریح کرد: محل حادثه جز نقاط حادثه‌خیز شناسایی نشده است. اتفاقا یکی از فاکتورهای شناسایی نقاط پرحادثه وقوع تصادف و حوادث در مقاطع قبلی است که در این نقطه تاکنون تصادفی گزارش نشده بود.

معاون وزیر راه افزود: چند صدمتر پایین‌تر از‌محل حادثه و در یک پیچ تند 90 درجه سه سال قبل دو دستگاه کامیون در دو شب متوالی به دره سقوط کردند و بعد تصمیم به ایمن‌سازی این منطقه گرفته شد و تا یک نقطه‌ای ایمن‌سازی انجام دادند و قبل و بعد آن دیگر نیازی به این کار نبود. ایمن‌سازی این نقطه اتفاقا از نوعی بود که قطعا اگر اتوبوس در‌ این ناحیه سقوط می‌کرد کنترل می‌شد.

کشاورزیان عنوان کرد: بنابراین از آنجا که محل حادثه جز نقاط حادثه‌خیز نبود اگر راننده با سرعت مطمئن که از سرعت مجاز کمتر است حرکت می‌کرد چنین اتفاقی رخ نمی‌داد. از رانندگان می‌خواهیم دقت کنند آیا با فلان مقدار سرعت ماشین در کنترل آنها هست یا نه؟

به دنبال برقراری ارتباط بین راهداری و پلیس هستیم

معاون وزیر‌ راه به موضوع معاینه فنی اشاره کرد و‌ ادامه داد: ما از مدت‌ها قبل در فکر این بودیم که معاینه فنی را به مراکز خدمات پس از فروش شرکت‌ها وصل کنیم. یعنی یک ارتباط سیستماتیک بین اینها وجود داشته باشد تا هر معاینه فنی فقط مجاز به تایید خودروهای خاصی باشد که برای تایید آن آموزش دیده و تخصص دارد.

وی افزود:در حال حاضر مراکز معاینه فنی مجازند از پراید تا بالاترین مدل خودروی جدید را بررسی و بدون داشتن تخصص خاصی، برای همه مدل‌ها برگ معاینه فنی صادر کنند.

کشاورزیان با اشاره به بحث هایی پیرامون اینکه آیا راننده این اتوبوس مجاز به دریافت صدور وضعیت بوده یا خیر تصریح کرد: ما به دنبال برقراری ارتباط بین راهداری و پلیس هستیم. اگر پلیس راهور کمک کند و راننده‌ای را که رفتار پرخطر دارد به ما معرفی نماید، به محض اینکه رفتار پرخطر گزارش شود پیامی از سوی ما به این فرد ارسال خواهد شد.

وی افزود: پیام اول از سوی ما به منزله یک کارت زرد برای یک بازیکن است با رفتار پرخطر دوم کارت قرمز را می‌گیرد و به مدت یک‌سال‌ تعلیق می‌شود و بعد با اولین رفتار پرخطر دیگر برای همیشه محروم می‌شود. برای انجام این کار نیاز به اطلاعات پلیس راهور داریم و امیدوارم هر چه سریع‌تر مذاکرات ما به نتیجه برسد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
عضویت در خبرنامه
گزارش خطا
نظر ‌بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar
آخرین اخبار
tc_sar
tl_sar