خبرهای داغ:
پیشنهاد احداث پارکینگ بر رودخانه خشک شیراز برای کاهش ترافیک و احیای محله تاریخی سنگ سیاه برای رونق گردشگری از مواردی بود که در یکصدوشصت‌وهشتمین جلسه شورای شهر شیراز مطرح شد.
کد خبر: ۸۷۰۷۳۵۲
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۹
یکصدوشصت‌وهشتمین جلسه شورای شهر شیراز متاثر از رویدادهای دو هفته اخیر شیراز آغاز شد، غلام مهدی حقدل رئیس شورای شهر شیراز از سانحه تصادف سربازان ابراز تاسف کرد.

مظفر مختاری نیز دیگر اعضای شورا با بیان تاسف خود از این امر به انتقاداتی پرداخت که در این مدت از سوی نمایندگان و خانواده‌های مصدومان از علوم پزشکی و کادر درمانی بیمارستان مطرح شده بود و این انتقادات را در شان قطب پزشکی کشور ندانست.

گرامیداشت روز قدس و تشکر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی این روز از دیگر نکاتی بود که برخی از اعضای شورا در نطق پیش از  دستور خود به آن پرداختند.

محمد حق‌نگر، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر به پایان عمر شورا اشاره کرد و خواستار این امر شد که شهرداری نسبت به برخی پروژه‌ها اهتمام جدی‌تری داشته باشد که از جمله می‌توان به اتمام خط یک قطار شهری، تکمیل پل ولی عصر و پل میدان معلم، تکمیل محور تونل‌های دو قلو و تکمیل حداقل 10 پارک بزرگ مقیاس اشاره کرد.

وی هم‌چنین خواسته‌هایی هم داشت که عاجزانه تقاضا کرد تا قبل از اتمام فرصت به آنها پرداخته شود از جمله مواردی که حق‌نگر اشاره کرد، طرح احداث پارکینگ بر روی رودخانه خشک برای کاهش ترافیک شهرشیراز و توسعه خدمات زیست محیطی به شهروندان است.

عضو شورای شهر شیراز گفت: این پروژه در مقایسه با سایر پروژه‌های ترافیکی بسیار توجیه‌پذیر بوده و با کمترین هزینه حداقل 20 هزار واحد پارکینگ برای نجات خیابان‌های شهر از ترافیک اتومبیل عاید شهروندان می‌شود.

طرح احداث پارکینگ زیر سطحی نسبت حرم سید میرمحمد و تبدیل مسیر کوچه اسکندری به یک مسیر گردشگری زیارتی از دیگر مواردی بود که حق‌نگر در نطق پیش از دستور خود بیان کرد . وی هم‌چنین خواستار اجرای طرح همایش گردشگری شهر شیراز شد این طرح در آغاز شورای چهارم مطرح شده ولی متاسفانه تاکنون اجرایی نشده است.

محمدرضا هاجری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز این بار به دست به دامان نمایندگان مجلس شد تا برخی از مشکلات شورای شهر را که بعد حقوقی دارد برطرف کنند یکی از این موارد کاهش اعضای شورای کلانشهرها است که براساس آن اعضای شورای شهر شیراز از 21 عضو به 13 عضو تنزل می‌یابد.

وی نسبت به دولتی شدن شهرداری‌ها و تشریفاتی شدن شوراها نیز انتقاد کرد و گفت: از نمایندگان تقاضا دارم نگذارند روز به روز بال و پر پرواز شوراها را قیچی کنند.

عملی شدن تعهدات دولت در پروژه‌های قطار شهری و اتوبوسرانی، پرداخت سهم شهرداری از جرائم راهنمائی و رانندگی واریزشده به خزانه منطبق با قانون، اتصال فارس به دریا، تحقق پروژه‌های شهر سلامت، شهر دانشگاهی، راه آهن شیراز – بوشهر ، شیراز - بندر عباس ، آزاد راه‌های فارس، مسکن مهر شهر صدرا و لپویی، ساخت پالایشگاه سروستان، 12 پتروشیمی و انتقال آب خلیج فارس به فارس از مواردی بود که هاجری به عنوان مطالبه مطرح کرد.

وی نطق خود را با چند سوال پایان داد: چرا فارس بزرگ از بزرگراه بی‌بهره است و تلفات جاده‌ای همچون جان باختن سربازان جوان و رشید، تازیانه‌های غم و اندوه و مصیبت را بر پیکر فارسیان فرود می‌آورد ؟ چرا چراغ انقلاب جاده‌سازی فارس به خاموشی رسیده و در توزیع بودجه‌های صنعتی و عمرانی همچون مغضوبین زمین با فارس برخورد می‌شود؟

مظفر مختاری دیگر عضو شورای شهر شیراز در نطق خود به معماری شهری شیراز پرداخت و گفت:  متاسفانه ساخت و سازهای غیر قانونی در سطح شهر سبب شده که منظر و سیمای شهر  شیراز زشت و نابسامان شود.

وی افزود: تقاضا می‌شود امور شهری مناطق  نسبت به برخورد و اعمال قانون دقت و تلاش بیشتری به خرج داده و با  شدت با برهم زنندگان سیما و منظر شهری و مخلان این  امر برخورد شود که می‌طلبد که شهرداری  با کمک یاوران شورای محلات و معتمدین در این خصوص اقدامات لازم  را  اعمال کند.

عضو شورای شهر شیراز خاطرنشان کرد: توجه به اماکن مقدس  و فرهنگی در سطح شهر بیش از گذشته شود و این اماکن به ویژه  آرامگاه سیبویه متفک، اندیشمند و دانشمند ایرانی که مدت‌ها رها  و بسته شده است، مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: محله سنگ سیاه  که یکی از محلات قدیمی، تاریخی و البته مشکل دار شهر شیراز است  اما رونق بخشیدن به این محل، ایجاد جاذبه برای گردشگران دراین نقطه از شهر و افزایش تردد درآن می‌تواند عاملی برای از بین رفتن بسیاری از معضلات اجتماعی موجود درآن باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها