خبرهای داغ:
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به اینکه میزان پرداختی‌های بیماران با آغاز طرح تحول نظام سلامت به شدت کاهش یافته است، گفت: تاکنون از پرداخت زیرمیزی مابین پزشک و بیمار در شهرستان لارستان گزارش نشده است.
کد خبر: ۸۷۰۷۳۳۴
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۷
مهیار چهرآزی  با اشاره به آثار مثبت اجرای طرح تحول سلامت در بهبود ارائه خدمات بهداشتی و درمانی اظهار داشت: در سال گذشته تعداد 89 هزار و 150 نفر در درمانگاه تخصصی بیمارستان امام رضا(ع) شهر لار ویزیت شدند که این تعداد در سال 92 که هنوز طرح تحول نظام سلامت عملیاتی نشده بود، به طور متوسط در حدود 6 هزار نفر بوده است. 

وی افزود: براساس آمار ذکر شده ویزیت درمانگاه تخصصی بیمارستان امام رضا(ع) لار از متوسط ماهانه 500 بیمار در سال 92 به متوسط 12 هزار و 500 بیمار در سال 94 افزایش پیدا کرده که بدین ترتیب این آمار نشان از رشد بیش از 800 درصدی در بحث پذیرش بیمار در این بیمارستان دارد.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به اینکه میزان پرداختی‌های بیماران با آغاز طرح تحول نظام سلامت به شدت کاهش یافته است، تصریح کرد: با آغاز این طرح، پرداخت‌های خارج از تعرفه بسیار کم شده و خوشبختانه تاکنون از پرداخت زیرمیزی مابین پزشک و بیمار در شهرستان لارستان گزارش نشده است.

چهرآزی بیان کرد: سیستم ارجاع و پزشک خانواده شهری در بسیاری از کشورهای پیشرفته وجود دارد که در این زمینه بیمار با پرداخت هزینه‌ای ناچیز پذیرش می‌شوند.

وی در پاسخ به انتقادات برخی از همشهریان در خصوص پایین بودن نحوه خدمات‌دهی در درمانگاه تخصصی بیمارستان و طولانی بودن مدت زمان ویزیت بیماران، گفت: با توجه به حجم مراجعات بیماران و رشد چشمگیر آن، این امر طبیعی است. 

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان بیان کرد: تا پیش از اجرای طرح تحول سلامت، یک بیمار به دلیل عدم تجهیزات پزشکی یا کمبود دارو در داروخانه بیمارستان علاوه بر آنکه نیاز به بستری برای مدت طولانی داشت، در پی آن می‌بایست هزینه‌های بالای درمان را نیز می‌پرداخت اما در حال حاضر بیمار فقط سه یا شش درصد هزینه‌های درمان را می‌پردازد.

وی درباره نحوه ارائه گزارش و شکایت بیماران و همشهریان درخصوص پرداخت زیرمیزی، تصریح کرد: همشهریان می‌توانند از طریق تماس با سامانه سراسری 1690 یا مراجعه به دفتر معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان شکایات خود را مطرح کنند و به طور قطع پیگیری و برخورد می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها