حمیدرضا
فرمانده سپاه ناحیه دهلران گفت: اردوهای طرح هجرت3 و همچنین اردوهای جهادی در شهرستان دهلران، برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۰۷۳۲۵
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج،جلسه طرح هجرت 3 با حضور اعضای ستاد این طرح در سالن جلسان مدیریت آموزش و پرورش دهلران تشکیل شد.

سرهنگ پاسدار علی آبدونی در این نشست با بیان اینکه اردوهای طرح هجرت پس از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، اظهار کرد: برگزاری اردوهای هجرت و همچنین اردوهای جهادی ظرفیتی دو طرفه است.

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری اردوهای جهادی و هجرت محرومیت‌زدایی از روستاها و پرکردن اوقات فراغت جوانان است.

فرمانده سپاه ناحیه دهلران ابراز کرد: بر اساس مصوبه مجلس اعزام و ساماندهی اردوهای جهادی بر عهده سازمان بسیج است و دستگاه‌های دولتی و اجرایی بر اساس همین مصوبه خدمات پشتیبانی و خدمات لازم را در این زمینه ارائه می‌دهند.

با اشاره به اینکه اردوهای هجرت به منظور پیشگیری و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی برگزار می‌شود، افزود: از دیگر اهداف این اردوها غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و استفاده از نیرو و نشاط جوانان در عرصه‌های سازندگی است.

سرهنگ آبدونی خاطر نشان کرد: در این اردوها 250 دانش‌آموز بسیجی در 20 مدرسه روستایی و شهری اقدام به تعمیر و بازسازی مدارس شهرستان دهلران خواهند کرد که در این راستا اولویت با مناطق روستایی است.

سید غلامرضا موسوی، سرپرست اداره آموزش و پرورش دهلران نیز در این نشست با اشاره به اینکه اردوهای هجرت به منظور پیشگیری و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی برگزار می‌شود، افزود: از دیگر اهداف این اردوها غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و استفاده از نیرو و نشاط جوانان در عرصه‌های سازندگی است.

وی به اهداف آموزش و پرورش در این طرح اشاره نمود و افزود: غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، کارآفرینی، تقویت حس مسئولیت پذیری و محرومیت زدایی و هدف اصلی ما در این طرح مهارت آموزی دانش آموزان است.

سرپرست اداره آموزش و پرورش دهلران با اشاره به اینکه طرح هجرت 3 در مدارس با هدف زیباسازی و آبادانی مدارس برگزار می‌شود، اضافه کرد: این طرح فرصت مناسبی برای فعالیت فرهنگی دانش‌آموزان است.

ارسال نظرات