خبرهای داغ:

فرودگاه شیراز دومین گمرک مسافری کشور است

رحیمیان گفت: فرودگاه شیراز یکی از گمرکات فعال در زمینه مسافربری است و دومین گمرک مسافری کشور محسوب می‌شود.
کد خبر: ۸۷۰۷۳۲۲
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۶
علی رحیمیان در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل گمرکات استان فارس با بیان اینکه سامانه جامع گمرکی به دنبال روان‌سازی امور گمرکی است اظهار داشت: با توجه به ظرفیت استان فارس تحقق کامل گمرک الکترونیک یکی از اولویت‌های اصلی این استان در راه توسعه اقتصادی است.

وی با بیان اینکه گمرک استان فارس از جمله گمرکات فعال کشور محسوب می‌شود که دارای چند گمرک زیر مجموعه در شهرستان‌های لار، لامرد و جهرم است خاطرنشان کرد: فرودگاه شیراز یکی از گمرکات فعال در زمینه مسافربری است و بعد از فرودگاه امام دومین گمرک مسافری کشور محسوب می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی گمرک ایران با تاکید بر اینکه تعامل سازنده گمرک با دستگاه‌هایی اجرایی سبب شکوفایی اقتصادی استان فارس می‌شود ‌عنوان کرد: با توجه به گزارش‌های ارائه شده 70 درصد فعالیت ساختمانی گمرکات استان فارس انجام شده و تا آینده نزدیک این طرح‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

یدالله رحمانی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس، نیز در این مراسم اظهار داشت: با توجه به اینکه استان فارس از استعدادها و ظرفیت‌های خوبی در همه بخش‌های اقتصادی برخوردار است بنابراین باید تلاش شود که شاخص‌های اقتصادی استان متانسب با همین ظرفیت‌ها ارتقا یابد و نقش محوریت استان در جنوب کشور حفظ شود.

وی با بیان اینکه گمرک استان فارس با مشکل کمبود فضا روبه‌رو است خواستار تکمیل ساختمان گمرک منطقه ویژه اقتصادی شیراز، گمرک لار، گمرک منطقه ویژه انرژی‌‌بر لامرد شد و گفت: از آنجا که یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی مربوط به توسعه صادرات است برای برنامه‌ریزی صحیح در این زمینه نیاز به ارائه آمارهای دقیق در این زمینه داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس با بیان اینکه در حال حاضر آماری که ارائه می‌شود مربوط به صادرات و واردات کالا از مبادی گمرکات استان فارس است اما علاوه بر این صادرکنندگان و تولیدکنندگان از مبادی دیگر نیز محصولات خود را صادر می‌کنند افزود: براساس گزارش گمرک استان فارس سال گذشته صادرات کالا  185 میلیون دلار بوده در حالی که سازمان صنعت و معدن این آمار را 700 میلیون دلار اعلام کرده است.

وی با اشاره به روند رو به رشد صادرات استان فارس در سال‌های گذشته گفت: صادرات کالا از استان فارس در سال گذشته از نظر وزنی 12 درصد و از نظر ارزش دلاری 4 درصد افزایش داشته است.

در پایان این مراسم از خدمات 8 ساله سکینه سیاحی تقدیر و خداداد رحیمی به عنوان مدیرکل گمرکات استان فارس معارفه شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها