خبرهای داغ:

ظرفیت هنرمندان برای ایجاد شادی و رفع معضلات اجتماعی در جامعه بکارگیری شود

استاندار فارس با بیان اینکه ریشه بسیاری از معضلات اجتماعی مانند طلاق و خشونت کمبود شادی در جامعه است، گفت: هنرمندان باید با تولید آثار خوب در جهت رفع مشکلات گام بردارند نه اینکه به خوش‌آمد این و آن قلم فرسایی کنند.
کد خبر: ۸۷۰۷۳۱۳
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۸
سید محمدعلی افشانی در میان هنرمندان اهالی فرهنگ و اصحاب رسانه استان فارس با بیان اینکه مهم‌ترین کارکرد فرهنگ حاکمیت قانون و رعایت اخلاق در جامعه است، اظهار داشت: هنرمندان خلاق و مسئولیت‌پذیر با افکار عمومی در ارتباط هستند و با آثار خود به رفتار اجتماعی و حتی دولتمردان جهت می‌دهند.

وی با بیان اینکه ریشه بسیاری از معضلات جامعه مانند طلاق و خشونت کمبود یا نبود شادی است، گفت: هنرمندان و اصحاب رسانه باید با همکاری هم سعی در رفع معضلات جامعه داشته باشند چراکه هنر و رسانه در عصر کنونی دو ابزار قدرت هستند که می‌توانند در جامعه تغییرات مثبتی به وجود آورند.

استاندار فارس با بیان اینکه یکی از ضعف‌های هنرمندان زبان تملق و قلم فرسایی برای خوشآمد این و آن است، افزود: اگر امروز کالای هنری شما فروش نمی‌رود مشکل از شماست باید متناسب با نیاز مخاطب اثر هنری تولید شود و هنرمندان باید بدانند در مسائل اقتصادی به دولت متکی نباشند.

افشانی با بیان اینکه هنر و فرهنگ اگر متناسب با نیاز مخاطب تولید شود حتما تولید ثروت می‌کند، خاطرنشان کرد: جامعه به هنر و فرهنگ نیاز دارد و در مقابل هنرمند برای تولید اثر خوب به امنیت و آزادی نیاز دارد.

وی با اشاره به رابطه مستقیم بین فساد و آزادی تصریح کرد: هر چه جامعه آزادتر باشد فساد کمتر است و در مقابل هر چه فضای آزاد برای نقد کمتر باشد امکان فساد بیشتر می‌شود، در جهان سوم نقد قدرت از گناهان کبیره به شمار می‌رود در صورتی که زمانی که قدرت نقد شود جامعه به سمت توسعه پیش می‌رود.

استاندار فارس با درخواست از هنرمندان و اصحاب رسانه برای نقد وی بیان کرد: نقش اصلی گروه فرهنگ و هنر تربیتی است بنابراین هنرمندان و فرهنگوران دست از ملاحظه‌کاری بردارند و با نقد خود به نقش اصلی خود عمل کنند.

افشانی با بیان اینکه فرهنگ هویت و میراث اجتماعی هر ملتی است، گفت: فرهنگ اساس توسعه پایدار است و جامعه‌ای که در آن انسان‌ها منافع جامعه را به منافع شخصی خود ترجیح دهند به توسعه پایدار دست می‌یابد.

به گزارش تسنیم پیش از صحبت‌های استاندار فارس تعدادی از هنرمندان به نمایندگی از انجمن‌های مختلف هنری و فرهنگی به بیان مشکلات خود پرداختند، در این میان کیوان نریمانی، شاعر و نویسنده شیرازی به مشکلات نویسندگان پرداخت و از اینکه در ایران نویسندگی حرفه به حساب نمی‌آید، گله کرد.

وی گفت: نویسندگی که طیف وسیعی از شاعران، نمایشنامه‌نویسان و نویسندگان را در برمی‌گیرد باید به عنوان یک حرفه به حساب آید که این کار نیازمند فرایند حقوقی و قانونی است.

نریمانی افزود: نویسندگی باید شناسه‌دار و به عنوان یک جایگاه اجتماعی و اقتصادی به آن نگاه شود و تنها در آن صورت است که به شغل نویسندگی منزلت بخشیده می‌شود.

این شاعر و مترجم شیرازی با اشاره به فروش بالای کتاب‌های اینترنتی خاطرنشان کرد: باید از ابزار نوین استفاده و کتاب‌های الکترونیکی و چند رسانه‌ای تولید کرد و با حمایت و پشتیبانی از نویسندگان با روش‌های مختلف و برگزاری جشنواره‌های ملی و بین‌المللی تولید کتاب را در جامعه افزایش داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها