خبرهای داغ:
معاون فرهنگی حوزه هنری استان فارس از تهیه و چاپ ۴ کتاب با موضوع ویژه احمد بن موسی(ع) خبر داد و گفت: ۲ کتاب در حوزه کودک و ۲ کتاب پژوهشی است.
کد خبر: ۸۷۰۷۳۰۵
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۳
مهدی پارسایی  در جلسه شورای عالی دهه کرامت از تهیه و چاپ 4 کتاب با موضوع ویژه احمد بن موسی(ع) خبر داد و اظهار داشت: 2 کتاب از این تعداد در حیطه ادبیات کودک و نوجوان است که کتاب شعری از طیبه نیکو و کتاب داستانی از یکی از نویسندگان شیرازی را در برمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه 2 کتاب پژوهشی نیز با موضوع حضرت شاهچراغ(ع) در دست تهیه است، گفت: یکی از کتاب‌ها به بازخوانی متن تعزیه شاهچراغ(ع) که در شیراز اجرا می‌شود، پرداخته چرا که نسخه‌های موجود از تعزیه حضرت شاهچراغ(ع) نیاز به بازخوانی و تصحیح دارد.

معاون فرهنگی حوزه هنری استان فارس افزود: بازخوانی معماری و منظر شهری حرم شاهچراغ(ع) در دوره قاجار کتاب دیگری است که در حوزه پژوهش تهیه و چاپ می‌شود.

پارسایی از برپایی نمایشگاه عکس زیارت با مشارکت استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و خاطرنشان کرد: این نمایشگاه که به موضوع زیارت زیر مجموعه سبک زندگی ایرانی اسلامی پرداخته است در دهه کرامت در حزوه هنری پذیرای علاقه‌مندان است.

وی با اشاره به برنامه‌های سال گذشته حوزه هنری در دهه کرامت تصریح کرد: جشنواره نمایشنامه‌نویسی برنامه‌ای با مشارکت حرم مطهر برگزار شد که به دلیل ناهماهنگی به وجود آمده مراسم اختتامیه و اعطای جوایز برگزار نشد و این امر گلایه هنرمندان را به دنبال داشت.

پارسایی با بیان اینکه در زمینه حضرت احمد بن موسی(ع) کارهای نمایشی خیلی کمی نوشته شده است، بیان کرد: این جشنواره می‌توانست نقطه شروعی برای گسترش نمایش‌نامه‌نویسی با موضوع احمدبن‌موسی(ع) باشد اما با وجود ارسال 10 اثر به این جشنواره به سرانجام مطلوب نرسید.

معاون فرهنگی حوزه هنری استان فارس با بیان اینکه پرونده این جشنواره هنوز باز است، گفت: امید است که امسال با معرفی نفرات برگزیده و اعطای جوایز این جشنواره به سرانجام برسد.

محمدرضا ابراهیمی مدیر فرهنگی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) نیز در پاسخ به این سخن پارسایی گفت: از ابتدا مقرر بود که برگزاری جشنواره با مشارکت کامل حرم مطهر و حوزه هنری باشد اما به دلیل نادیده انگاشتن نقش حرم در برگزار این جشنواره مشکلاتی به وجود آمد.

وی گفت: امید است با برگزاری جلساتی بین مسئولان حوزه هنری و مدیریت فرهنگی حرم مطهر این مشکل برطرف شود و هنرمندان برگزیده نیز تقدیر شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها