امام جمعه دهلران گفت: همانگونه که وزارت نفت به شهرهای دیگر نفت خیز توجه ویژه دارد، باید به دهلران و جوانان بیکارش هم توجه کند، زیرا دهلران کمتر از دیگر شهرها و مناطق نفت خیز نیست.
کد خبر: ۸۷۰۷۲۸۷
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج؛ به نقل از نسیم دهلران، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن موسوی، امام جمعه دهلران در خطبه های (18 تیرماه) ضمن توصیه همگان به رعایت تقوا اظهار کرد: ماه مبارک رمضان ماه تحول بود، ماه ارتباط با خدا و تقوا بود و امیدواریم در ما اثر کرده باشد.

وی افزود: زیرا فلسفه وجودی ماه مبارک رمضان این است که در درون ما اثر کند، یعنی اگر با حرام و حلالی مواجه شدیم، باید حرام را ترک کنیم، در هر پست و مقامی که باشیم و وعده دنیا را هم به ما بدهند و بنام ما هم ثبت کنند، باید مشت محکمی بر این مادیات و پول و قرارداد بزنیم و بسوی، معنویت و رضایت خدا حرکت کنیم زیرا دنیا لهو ولعب و بازیچه است.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه در آستانه کشف حجاب، حمله به مسجد گوهرشاد و هفته عفاف و حجاب قرار داریم، بیان داشت: حجاب یک موضوع غریزی و فطری است که با بدو ورود و خلقت بشر بوجود آمد.

وی با اشاره به سوره های نور و الاحزاب، به تفسیر آیه 31 سوره نور در مورد حجاب اشاره نمود و گفت: خداوند متعال در این آیه می فرمایدکه به زنان با ایمان بگو چشم از نگاه به مردان اجنبى فرو بندند و فرجهاى خویش را حفظ کنند و زینت خویش را جز آنچه آشکار است آشکار نسازند و باید که روپوش هایشان را به گریبان ها کنند و زینت خویش را نمایان نکنند.

وی افزود: امروز هم دشمن می خواهد زنان و جامعه ما را به انحراف بکاشاند و صدا و سیمای ما در این خصوص هوشیارتر باشد زیرا مسئولیت بسیار سنگینی دارد و باید ضمن اینکه خودش در رسانه ملی رعایت شئونات و عفاف و حجاب را داشته باشد، موضوع مهم عفاف و حجاب را در دستور کار خود قرار دهد.

خطیب جمعه دهلران تصریح کرد: آرایشگاه ها، والدین، دانشگاه و اساتید، اصناف و بازار، ارشاد اسلامی، اماکن ، حوزه های علمیه و مراکز فرهنگی مسئولیت بسیار سنگینی دارند و باید در سبک زندگی اسلامی بیش از پیش تلاش کنند.

وی ضمن آرزوی قبولی طاعات مردم ولایتمدار در ماه مبارک رمضان، از حضور باشکوه مردم دهلران در روز جهانی قدس و نماز عید سعید فطر تقدیر نمود و بیان داشت: بار دیگر مردم شهرستان مرزی دهلران ولایبتمداری و همیشه در صحنه بودن خود را به نمایش گذاشتند و لازم می دانیم از این حضور پرشور مردم در تمامی صحنه ها تقدیر نماییم.

وی به سخنان مهم و ارزشمند مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان و در خطبه های نماز عید سعید فطر اشاره نمود و عنوان کرد: مقام معظم رهبری درخصوص فتنه جملات مهم و ریشه ای را بیان کردند و فرمودند که چگونه آنانی که جزء سران فتنه هستند درخصوص امام و انقلاب صحبت می کنند ولی با سران فتنه ارتباط دارند درصورتی که این منافات دارد.

حجت الاسلام موسوی به اهداف فتنه گران اشاره نمود و کفت: انتخابات یک بهانه بیش نبود، هدف فتنه گران نظام و انقلاب و حکومت اسلامی بود که با حمایت دشمنان خارجی دست به این اقدامات ضد حکومتی و اسلامی زدند.

وی ادامه داد: کسانی که معتقد هستند که برای پیشرفت باید به غرب پناه برد، عقل خود را باخته اند، زیرا نمی شود ما با این همه ظرفیت و امکانات باید برای پیشرفت به غرب پناه ببریم، این چنین کسانی عاقل نیستند و عقل خود را از دست داده اند و اینگونه صحبت ها و تفکرات نیز اصلا قابل قبول نیست.

وی گفت: از برجام هم هیچکونه بهره ای ما نبردیم و در این برجام هم ثابت شد که آمریکایی ها همچنان سرگرم دشمنی با ملت بزرگ ایران هستند و از هیچ اقدامی برعلیه جمهوری اسلامی ایران دست نخواهند کشید.

امام جمعه دهلران اظهار کرد: همین امروز در خبرها شنیدیم که مجلس نمایندگان آمریکا لایحه منع فروش هواپیماهای بوئینگ را به ایران تصویب کرد، این همه رفت و آمدها و هیاهوها که گفته شد ما ارتباطات را با اروپا برقرار کردیم برای اینگونه کارهایی، ولی بازهم اعمال طرف امریکایی را مشاهده کردیم که چگونه است.

وی به یادآوری فیش های نجومی هم اشاره نمود و گفت: قوه قضائیه و وزارت اطلاعات ما دراین خصوص باید امر آقا را اطاعت و عملیاتی کنند و افراد خاطی هم باید اخراج و پول های نجومی به بیت المال برگردانده شود، زیرا این فردی که لیاقت ندارد و امین بیت المال نیست باید هرچه سریع تر اخراج شود.

وی تصریح کرد: 23 تیرماه سالروز همبستگی در ارکان نظام است، روزی که مردم به خوبی و به موقع به صحنه آمدند و حماسه بزرگی بر علیه فتنه گران سال 78 به نمایش گذاشتند و با بصیرت کامل در مقابل فته گران ایستادگی کردند.

حجت الاسلام موسوی به سالروز تخریب قبور ائمه معصومین در بقیع توسط آل سعود خبیث در 8 شوال اشاره و یادآورشد: آل سعود برای ضد اسلام آمده و جراحت های سنگینی را برعلیه اسلام وارد کرده است و کودک کشی و نسل کشی مسلمانان را با حمایت و هدایت اسرائیل و آمریکا انجام می دهد.

وی گفت: متاسفانه قطع اینترنت در دهلران برخی از مردم را کلافه کرده است، در آستانه آزمون ورودی های دانشگاه ها هستیم، متاسفانه فرزندان ما نمی توانند از کتاب خانه های مجهز استفاده کنند و مطالعه کنند و می روند در خانه و اینترنت آزمون های آزمایشی را انجام دهند.

وی ادامه داد: استان های برخوردار محصلین آنها از بهترین امکانات استفاده می کنند و در بهترین دانشگاه ها قبول می شوند و ما هم امیدواریم مسئولین احساس مسئولیت کنند و صدای ما و فرزندان ما را در مرکز استان و کشور بشنوند .

وی افزود: از شخص وزیر نفت می خواهیم که صدای جوانان دهلران را بشنود و موضوع اشتغال تحصیل کرده ها و بیکاری جوانان دهلرانی را هرچه سریعتر حل کند چرا که حدود 95 درصد نفت منطقه در دهلران تولید می شود اما جوانان و خانواده آنان از بیکاری جوانانشان در رنج و آزار و اذیت هستند.

امام جمعه دهلران از ورود نیرو های غیر بومی و حتی پیمانکاران غیر بومی در شرکت نفت انتقاد کرد و گفت : جناب آقای وزیر و وزارت محترم نفت همانگونه که به تیم های ورزشی ، سالن های ورزشی و دیگر امورات در شهر ها و استان های دیگر توجه دارید به دهلران هم توجه داشته باشید زیرا دهلران کمتر از دیگر مناطق نفت خیز نیست .

وی اظهار داشت: کوچکترین کار مسئولان در قبال مردم ولایت مدار دهلران در این وضعیت محروم ، گرما و گرد و خاک ، بکارگیری جوانان آنها در شرکت هاست که امیدواریم دولت محترم به صورت جدی رسیدگی و اقدام کند .
وی توجه به اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را بسیار مهم دانست و گفت: مسئولان باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که بشود از ظرفیت های موجد منطقه در ایام تابستان به خوبی استفاده کرد.

حجت الاسلام موسوی درپایان ضمن محکومیت اقدامات تکفیری های جنایت کار در اقدام تروریستی اخیر در امام زاده سیدمحمد سامرا، به موضوع حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست اشاره نمود و از مردم عزیز خواست که درخصوص جلوگیری از آتش سوزی های احتمالی مراقبت داشته باشند.


ارسال نظرات