امام جمعه اردکان ضمن گرامیداشت روز حجاب و عفاف گفت : هر مسئولی در هر جایگاهی با موضوع حجاب و عفاف با مماشات برخورد کند و کاری کند که روابط زن و مرد نامحرم عادی جلوه داده بشود ما با او مخالفیم.
کد خبر: ۸۷۰۷۲۵۲
|
۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان؛ حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت بیست و یکم تیرماه سالروز حمله به مسجد گوهرشاد و کشتار مردم به دست رضاخان که به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است گفت : معارف دین اسلام و اهل بیت (علیهم السلام) روی حفظ حریم زن و مرد نامحرم تأکید دارد و باید این حریم همه جا حفظ شود .

وی افزود : این حجاب و عفافی که ما امروز از آن دفاع می کنیم میراث خون هزاران شهید است که باید از آن پاسداری کنیم و به خودمان هم یادآوری کنیم که وظیفه خود را در این راه انجام داده ایم یا نه ؟

امام جمعه اردکان با اشاره به وضعیت حجاب در جامعه اظهار داشت : اگر حضرت علی (علیه السلام) در جامعه کنونی ما حضور داشتند آیا حجاب و عفاف ، رفت و آمد و روابط زن و مرد نامحرم ما به گونه ای است که رضایت آن حضرت را جلب کند ؟

وی گفت : موضوع عفاف و حجاب بسیار مهم است و در دین ما نیز بر آن تأکید شده است که اسلام در روابط زن و مرد نه ممنوعیت مطلق قائل است و نه از هم گسیختگی مطلق بلکه بر حفظ حریم ها تأکید دارد .

حجت الاسلام والمسلمین شاکر افزود : اسلام منهای حجاب و عفاف معنا ندارد .

وی گفت : گاهی تا حرف از حجاب و عفاف می شود عده ای می گویند مشکلات اقتصادی را حل کنید جلو این دزدی ها را بگیرید جلو اسراف ها را بگیرید ، ما هم قبول داریم که اسلام فقط عفاف و حجاب نیست ولی اگر عفاف و حجاب مهم نیست چرا برای دشمنان ما مهم شده است ؟ چرا برای ترکیه ، آلمان و فرانسه مهم شده است که حاضرند اتهام نبود دموکراسی را بپذیرندو جلو بانوان مسلمان را بگیرند تا با روسری به مدرسه نروند ؟ چرا برای ما مهم نباشد ؟!

امام جمعه اردکان اظهار داشت : چرا وقتی در موضوع حجاب سختگیری می شود صدای دشمنان ما بلند می شود ؟ پس معلوم می شود که خیلی مهم است ولی می خواهند عادی سازی کنند .

وی افزود : از بس حجاب جزء ضروریات دین شده است اگر زنی بیاید و اعلام کند من مسلمانم اما سر و رویش باز باشد شما هم این اسلام را از او نمی پذیرید زیرا زن مسلمان منهای حجاب مسلمان نیست و عرف جامعه مسلمان نمی پذیرد زن مسلمانی سر برهنه باشد .

حجت الاسلام والمسلمین شاکرتصریح کرد : ما اعلام می کنیم که هر مسئولی در هر جایگاهی چه از مجلس باشد چه از دولت و چه از فلان مرجع و جناحی با موضوع حجاب و عفاف با مماشات برخورد کند و یا هر مصوبه و دستورالعملی که برخلاف این حکم ضروری دین اسلام باشد و یا این حکم را سست کند و بخواهد حریم بین زنان و مردان نامحرم را از بین ببرد و عادی جلوه بدهد ما با آن مخالفیم چون مخالف با قرآن است .

وی اظهار داشت : ما با هیچ شخص و دولت و مجلسی عقد اخوت نبسته ایم و فقط عقد اخوت ما با قرآن است لذا برخی ها نخواهند که ما این مسائل را سیاسی و جناحی کنیم .

حجت الاسلام والمسلمین شاکر گفت : ممکن است ما نتوانیم کار زیادی انجام بدهیم اما باید با قلب و زبان خود از عفاف و حجاب دفاع کنیم و مثلا اگر متوجه شدیم در یک اداره ای می خواهند حریمی را درست کنند باید از آن دفاع کنیم زیرا ما با شخص کاری نداریم ولی وقتی در راستای حفظ حریم زن و مرد یک تصمیم خوبی گرفته می شود باید حمایت کنیم .

وی افزود : یکی از مقاصد قرآن ، حجاب و عفاف است و ما افتخار می کنیم که می خواهیم آن را پیاده کنیم .

خطیب جمعه اردکان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در روز عید فطر گفت : ایشان ضمن اعتراض به دریافت های نجومی و خاج از عرف اعلام کردند که این کار یک گناه بزرگ و خیانت است و همچنین ایشان فرمودند که ما درباره تبعات فقر زیاد صحبت می کنیم ولی از عوارض شوم اشرافیت و تجمل گرایی غافلیم .

وی افزود : خطر تجمل گرایی و اسراف کمتر از خطر فقر نیست و امروز جامعه ما به تجمل گرایی عده ای اندک مبتلا شده است که باعث می شود عدالت انقلاب و اسلام ما زیر سؤال برود .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر گفت : باید با این تجمل گرایی و اشرافی گری برخورد بشود زیرا ممکن است گاهی مردم دلسرد بشوند و خدای ناکرده پشتیبانی مردم از نظام تضعیف بشود .

امام جمعه اردکان در ادامه ضمن تسلیت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع توسط وهابیون خبیث و آل سعود گفت : این اقدام ، مصیبت بسیار بزرگ و خسارت جبران ناپذیری برای عالم اسلام بود که علمای ما این روز را عزا می گیرند .

وی با بیان ثواب و پاداش تعمیر قبور ائمه اطهار (علیهم السلام) افزود : امروز وهابیون و آل سعود دشمن اصلی شیعه هستند و پس از گذشت چندین سال از این واقعه هنوز هم دست از دشمنی برنداشته اند و با حمایت از داعش که پرورش یافته مکتب آل سعود و آل وهابیت است در کشورهای مسلمان دست به جنایت می زنند .

حجت الاسلام والمسلمین شاکر از مردم خواست که مسلمانان و شیعیان مظلوم یمن را فراموش نکنند و با کمک مادی و معنوی از آنها حمایت کنند .

توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه ،حفظ اندوخته های معنوی ماه مبارک رمضان و توصیه به مشارکت گسترده در برنامه ورزش صبحگاهی از دیگر مباحثی بود که خطیب جمعه اردکان به آنها پرداخت .

ارسال نظرات