امام جمعه ندوشن؛: دفاع و حمایت از حریم کشورهای اسلامی در حقیقت دفاع از ایران اسلامی است و شهدای مدافع حرم در این راه مردانه ایستادگی کرده و با تکفیری‌ها مبارزه می‌کنند.
کد خبر: ۸۷۰۷۲۵۰
|
۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ندوشن، حجت الاسلام محمد جوادی امام جمعه ندوشن در خطبه های آیین عبادی و سیاسی جمعه این هفته ندوشن، مراقبت از زبان را از راههای حفظ سرمایه های معنوی انسان دانست و گفت: بنابر فرموده پیامبر اکرم(ص) اگر انسان خواهان حفظ سرمایه های معنوی باشد باید بر زبان و گفته های خود کنترل و مراقبت بیشتری نماید.

جوادی صله رحم را از دیگر راههای حفظ سرمایه های معنوی انسان برشمرد و اظهار کرد: حفظ ارتباط با خویشان و اقوام سبب حفظ سرمایه های معنوی می شود که انسان از طریق عبادات و روزه داری به دست آورده است. انسان باید تمام کدورتها و ناراحتی ها را دور بریزد و به جای آنها صفا، صمیمت و آشتی را جایگزین نماید. کسی که خواهان حفظ نمعتهای الهی باشد باید صله رحمش را زیاد کند.

امام جمعه ندوشن در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برپایی باشکوه نماز عید فطر در سراسر کشور، دو پیام توحید و وحدت را از پیامهای نماز عید فطر دانست و گفت: خواسته اسلام و قرآن این است اعمال و عبادات روز عید با حضور در صحنه و توجه به قدرت و عظمت الهی انجام شود.

وی ادامه داد: تمام مشکلات جهان اسلام به خاطر محرومیت از وحدت، یکپارچگی، از خداوند غافل شدن و دنباله روی از هوی و هوسها است. این در حالی است که کشورهای مسلمانی نظیر عربستان و عراق و …. با دارا بودن بیشترین جمعیت جهان اسلام و ثروتهای نفتی ولی درگیر اختلافات و درگیرهای خونین هستند. عید آنها تبدیل به عزا می شود زیرا هنوز سران آنها دشمن خود را نشناخته اند و دشمنان آنها نیز از ایجاد اختلاف و جنگ افروزی در این کشورها لذت می برند.

جوادی با اشاره به مقاومت اسلامی در کشورهای مختلف به ویژه در عراق، سوریه، لبنان و یمن گفت: رزمندگان سپاه اسلام امروز با ایثار و فداکاری علیه توطئه‌ تکفیری‌ها و گروهک‌های تروریستی که از سوی کشورهای غربی حمایت می‌شوند ایستادگی کرده و اجازه نمی‌دهند جبهه کفر به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

خطیب نماز جمعه ندوشن افزود: دفاع و حمایت از حریم کشورهای اسلامی در حقیقت دفاع از ایران اسلامی است و شهدای مدافع حرم در این راه مردانه ایستادگی کرده و با تکفیری‌ها مبارزه می‌کنند.

جوادی با اشاره به اینکه گروهک‌های تروریستی در منطقه مورد حمایت آمریکایی‌ها قرار دارند، گفت: استکبار از توطئه‌های مختلف برای تحقق اهداف شوم خود استفاده می‌کند، آنها از یکسو با راه‌اندازی جریان‌های انحرافی به دنبال ایجاد جنگ و درگیری در منطقه هستند و از سویی دیگر با تحریم اقتصادی و سلطه نظام بانکی به دنبال تسلط بر منابع ملت ایران هستند.

ارسال نظرات