خبرهای داغ:
امام جمعه موقت همدان با اشاره به اینکه امربه معروف و نهی از منکر باید یک مساله مهم در جامعه باشد، گفت: برخی تصور دارند که حجاب و عفاف تنها ویژه بانوان است درصورتی که اینگونه نیست و مردان هم باید دارای عفت باشند.
کد خبر: ۸۷۰۷۱۹۰
|
۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام محمد جوادی در خطبه‌های آئین سیاسی عبادی نماز جمعه شهر همدان اظهار کرد: روز عفاف و حجاب که در دین مبین اسلام و قانون اساسی به آن تأکید شده است، در سال 84 در شورای انقلاب فرهنگی توسط نخبگان بزرگ کشور مصوب شد که براساس آن بسیاری از وزارتخانه‌ها این مسئولیت را به درستی رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه امربه معروف و نهی از منکر باید یک مساله مهم در جامعه باشد، تصریح کرد: برخی تصور دارند که حجاب و عفاف تنها ویژه بانوان است درصورتی که اینگونه نیست و مردان هم باید دارای عفت باشند.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکهعفاف و حجاب همانگونه که در ماه رمضان تا حدود زیادی رعایت شد مورد توجه قرار گیرد، افزود: پدران در منزل و در کنار فرزندان خود باید حجاب و عفت را رعایت کنند چرا که کودکان پدران خود را الگو قرار داده و در بیرون با همین کیفیت با دیگران برخورد می‌کنند.

وی عنوان کرد: برخی از کارکنان ادارات لباس‌های آستین کوتاه می‌پوشند درحالی که ممکن است ارباب رجوع خانم و یا همکار خانم داشته باشند که این مساله زیبنده ادارات نیست.

جوادی از تمامی مردم خواست تا در رعایت هرچه بیشتر حجاب و عفاف در جامعه تلاش کنند تا رعایت عفاف و حجاب بیش از پیش رونق بگیرد.

وی با بیان اینکه 90 سال گذشته وهابیون نجس قبور مبارک چهار امام بزرگ را در قبرستان بقیع تخریب کردند، تصریح کرد: امروز جنایتگران می‌خواهند بگویند راه ایران از سوریه و عراق است تا انقلاب ما را به عقب برگردانند.

امام جمعه موقت همدان با اشاره به سالروز آغاز جنگ 33 روزه مقاومت لبنان گفت: نیروهای مقاومت آنچنان مقاومت کردند که در فردای 33 روز استقامت، غلط کردن اسرائیل به گوش رسید.

وی در بخش دیگری اظهارکرد: در 21 تیرماه رضاخان به مسجد گوهرشاد حمله کرد و نمازگزاران را به توپ بست به طوریکه بسیاری از مردم در جوار امام رضا (ع) به خاک و خون کشیده شدند و می‌خواستند نماز و هدایت مردم باقی نماند درحالیکه خداوند خود او و پسرش و تمامی یارانش را منفور کرد.

جوادی با بیان اینکه به دست آوردن هرچیزی آسان و نگهداری آن دشوار است، افزود: بعد از ماه مبارک رمضان لشکریان شیطان آمادگی بیشتری نشان می‌دهند تا آنچه خداوند در ماه رمضان به ما داده است از ما بگیرد.

وی بیان کرد: در ماه رمضان تقرب به خداوند جسته و تقوا پیشه کرده و با شیطان جنگیدید و حال با رفتن ماه رمضان باید همان حال را از یاد نبریم و تمام دعاها را سرلوحه زندگی قرار دهیم.

انتهای پیام/


ارسال نظرات