تلاش دشمنان برای ترویج بدحجابی و بی‌عفتی در جامعه

حقوق‌های نجومی نتیجه بروز بی‌بند و باری و لقمه‌های حرام است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی سلب اعتماد عمومی را نتیجه ترویج بی‌بند و باری در جامعه دانسته و گفت: حقوق‌های نجومی نتیجه بروز بی‌بند و باری و لقمه‌های حرام است.
کد خبر: ۸۷۰۷۱۷۵
|
۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان اراک، در جمع نمازگزاران این شهرستان با اشاره به هفته عفاف و حجاب گفت: بحث عفاف و حجاب سرمایه بزرگ و باعظمت معنوی است.

وی افزود: عفاف و حجاب یک سرمایه ملی، اجتماعی، حقوقی، اقتصادی و معنوی است که قابل جایگزین با سرمایه‌های مادی نیست، سرمایه‌هایی که به برکت عاشورا در میان ما نهادینه شده‌اند، راهنمای ما به سمت عاشورا و آموزه‌های آن بوده و این دو در واقع ظروف مرتبطی هستند که جایگزین ندارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: دشمنان نظام اسلامی از جمله سکولاریسم، استکبار و صهیونیسم به دنبال از بین بردن این سرمایه‌های معنوی هستند و به این مظنور تلاش دارند تا با بهره‌گیری از شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی جوانان ما را به انحراف کشانند و این سرمایه‌ها و ارزش‌های معنوی را در جامعه کمرنگ سازند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به لزوم هوشیاری در قبال توطئه‌های دشمنان گفت: توطئه‌های دشمنان با هدف از بین بردن ارزش‌ها و سرمایه‌های معنوی طراحی و اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: رسانه‌ها، هنرمندان، معلمان، روحانیت، دستگاه‌های امنیتی، نظامی و انتظامی تلاش کنند تا توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان نظام اسلامی را افشا کنندتا جوانان ما در دام این توطئه‌ها گرفتار نشوند.

خطیب جمعه اراک تصریح کرد: حقوق‌های نجومی نتیجه بروز بی‌بند و باری و لقمه‌های حرام است، لقمه آلوده، آلودگی به همراه دارد اگر روح بی بند و باری بر جامعه مسلط شود باعث آسیب دیدن خانواده‌ها و جامعه میشود که در نهایت سلب اعتماد عمومی را رقم می‌زند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی افزود: حفظ حجاب تنها مختص بانوان نیست که مردان نیز باید نسبت به آن غفلت نکنند و عفاف که بسیار فراتر از بحث حجاب است و بایستی از سوی همه افراد رعایت شود چراکه عفاف خیمه باعظمتی است که جامعه را از آلودگی‌ها محفوظ نگه می‌دارد.

وی ادامه داد: پرونده‌های عظیم فساد و فحشا باید افشا شوند نتیجه این پرونده‌ها بی‌بندو باری و بی‌اخلاقی در جامعه است نتایج امور حرام بسیار در جامعه بد خواهد بود پس باید افشاگری شوند تا جوانان ما در دام گرگ‌های گرسنه‌ای که به دنبال آسیب‌زدن به اعتقادات ما هستند نیفتند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به ابزار هنر به عنوان یکی از ابزارهای مهم حفظ ارزش‌های دینی و الهی گفت: ابزار هنر متاسفانه در برخی موارد توسط برخی هنرمندان غرب‌زده به وسیله‌ای برای انحراف جامعه از ارزش‌ها معنوی تبدیل شده که می‌طلبد دانشگاهیان و معلمان در این مورد بسیار هوشیار باشند و از هرگونه سهل انگاری در این حوزه بپرهیزند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: برای هر ملتی فرهنگ‌سازی، پایه‌گذاری نظام‌های پیشرفته و عزت آفرین و تربیت انسان‌های متعهد هنر است و بایستی از این آرمان‌ها که همان عفت، دین و تقواست حفاظت کنیم، حجاب و عفاف هم یکی از عناصر مهم حفظ سرمایه‌های اخلاقی و اجتماعی است که دارای ابعاد بسیار گسترده‌ای هستند.

وی افزود: هنر جامعه اسلامی تحکیم بنیادهای اعتقادی و پرهیز از بنیادهای مبتنی بر بی بند و باری است و ملت ایران باید قدر سرمایه‌های عظیم اسلام و قرآن و اهل بیت(ع) را دانسته و پای آرمان‌های الهی بایستد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی در بخش دیگر خطبه‌های خود با اشاره به اقدامات تروریستی روز گذشته در امامزاده سید محمد در کشور عراق گفت: اسلام دین مهربانی و عطوفت بوده و هرگز اجازه تجاوز و کشتار زنان، کودکان و مردمان بی‌گناه را جایز نداسته و اجازه چنین جنایاتی را هرگز صادر نمی‌کند اما متاسفانه گروه‌های تکفیری و تروریستی با نام اسلام دست به جنایت می‌زنند.

خطیب جمعه اراک با اشاره به سخنان مقام‌معظم رهبری ادامه داد: همانگونه که رهبر معظم رانقلاب اسلامی تاکید کردند این قبیل اقدامات تروریستی کانال‌های انحرافی است که حامیان رژیم اشغالگر قدس برای منحرف کردن جهان اسلام از مسئله فلسطین ایجاد می‌کنند.

وی افزود: آنها تلاش می‌کنند با سرگرم کردن مسلمانان به اینگونه مسائل توجه آنان از ادامه اقدامات اشغالگرانه و جنایتکارانه رژیم اشغالگر فلسطین در فلسطین منحرف شده و اثبات منافع رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین محقق شود.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی تاکید کرد: دشمنان اسلام اهل رحم نیستند و مزدوران آنان در عراق و دیگر کشورهای اسلامی با استفاده از پول نفت و تجهیزات انگلیسی، آمریکایی، فرانسوی دست به جنایت زده و مسلمانان را به خاک و خون می‌کشند به واقع جنایتکاران تروریست دست پرورده رژیم صهونیسم و آل سعود است و ملت‌های مسلمان انزجار و تنفر خود را از آل‌سعود، وهابیت تکفیری و داعش جنایتکار اعلام و حمایت خود را از مردم منطقه و علمای عراق و مسئولان این کشور اعلام می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی به هشتم شوال سال 1344 نیز اشاره کرد و گفت: در این روز آل سعود با همکاری وهابیت قبور مطهر ائمه(ع) را تخریب کرد و امروز نیز ایادی آنها در منطقه آتش می‌افروزند که اگر تا به امروز اسرائیل کودک کش می‌گفتیم حالا آل سعود کودک کش نیز به آن افزوده شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همه علمای اسلام و جوامع بین المللی بایستی در قبال اینگونه اقدامات جنایتکارانه بیدار شوند و با جنایات رژیم غاصب صهیونیسم و آل سعود برخورد کنند نباید اجازه بدهیم سرنوشت اسلام به تفرقه بینجامد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات