معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تلفن همراه دانش آموزی اعلام کرد بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، ورود تلفن همراه به مدارس ممنوع است.
کد خبر: ۸۷۰۷۰۹۷
|
۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش  در خصوص ورود تلفن همراه و تبلت به مدارس اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، ورود تلفن همراه به مدارس ممنوع است.

وی با بیان اینکه در مواردی هم بحث تلفن همراه و تبلت دانش‌آموزی مطرح شده است، گفت: دو مرجع تأیید در آموزش و پرورش وجود دارد؛ مرجع تأیید فنی، مرکز نیروی انسانی و فناوری آموزش و پرورش است و باید استانداردهای فنی آن به تأیید این مرکز برسد.

کفاش افزود: مرجع تأیید محتوا نیز سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی است که محتوایی که می‌خواهند در تلفن همراه و تبلت دانش‌آموزی قرار دهند باید مورد تأیید آنها باشد که این تأییدیه را اگر داشته باشند خانواده‌ها می‌توانند از آنها استفاده کنند، آن هم در خارج از مدرسه و فعلاً برای استفاده در داخل مدرسه طرحی نداریم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: هر دو بخش به لحاظ استانداردهای فنی و محتوایی در حال مطالعه هستند و آنها این موضوع را به صورت کلان تأیید نمی‌کنند، بلکه باید شرکت‌ها و مؤسساتی که تولید‌کننده هستند امکانات فنی و محتوا را ارائه دهند تا وقتی تأییدیه گرفته شد برای دانش آموزان مورد استفاده قرار گیرد.

ارسال نظرات