رئیس جهاد کشاورزی استان یزد از تلاش برای حذف 8 هزار تن از محصولات پرآبخواه در حوزه کشاورزی استان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۰۷۰۹۰
|
۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، سیدجمال سجادی پور اظهار داشت: یزد در بحران شدید آبی به سر می‌برد به همین دلیل کشت محصولات پرآبخواه لازم است متوقف شود که در این زمینه برای حذف 8 هزار تن از محصولات پرآبخواه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در همین زمینه توسعه کشت محصولاتی نظیر زعفران، زیره، مرزنجوش، آویشن، گیاهان دارویی و ... آغاز شده است، بیان کرد: برخی محصولات نظیر زعفران بازدهی بسیار خوبی داشته و مورد استقبال کشاورزان نیز قرار گرفته است.

سجادی پور ادامه داد: درآمدزایی محصولات کم آبخواه یاد شده در استان نیز بسیار خوب و دارای صرفه اقتصادی برای کشاورزان است به ویژه در حوزه گیاهان دارویی می‌توان به موفقیت‌های چشمگیری دست یافت.

رئیس جهاد کشاورزی استان یزد یادآور شد: در دنیا سالانه 46 میلیارد دلار درآمدزایی در حوزه کشت گیاهان دارویی انجام می‌شود که با توسعه این کشت می‌توان تحولی چشمگیر را در معیشت بهره‌برداران و کشاورزان شاهد باشیم.

وی بیان کرد: در استان یزد به دلیل فقر آب و خاک حاصلخیز به هیچ وجه افزایش سطح زیرکشت را دنبال نمی‌کنیم و اعتقاد ما بر این است که از آب و زمین بهره‌وری بیشتری داشته باشیم و حرکت به سمت کشت‌های گلخانه‌ای نیز در این زمینه دنبال می‌شود.

سجادی‌پور، سطح زیرکشت محصولات گلخانه ای در استان یزد را در حال حاضر هزار و 320 هکتار اعلام کرد و اظهار داشت: در حال حاضر از این میزان سطح زیر کشت 380 هزار تن محصولات مختلف برداشت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در چشم‌انداز آینده و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در صدد افزایش سطح زیرکشت گلخانه‌ها هستیم و بر اساس برنامه باید حداقل 80 هکتار توسعه کشت گلخانه‌ای داشته باشیم.

وی یادآور شد: در زمینه توسعه کشت‌های گلخانه‌ای علاوه بر تولید بسیار خوب در زمینه محصولاتی نظیر خیار، گوجه فرنگی، گیاهان دارویی، فلفل سبز، بادمجان و ... در زمینه تولید گل‌های شاخه بریده نیز پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم به نحوی که سال گذشته 17 میلیون گل شاخه بریده در استان یزد تولید شد.

فارس/

ارسال نظرات