همزمان با عيد سعيد فطر و با حضور امام جمعه، مدير کل ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري استان، فرماندار و جمعي از مسئولين، حمام سنتي يخدان ميبد افتتاح شد.
کد خبر: ۸۷۰۷۰۸۵
|
۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از میبدخبر، آیت الله اعرافی امام جمعه ميبد در اين مراسم گفت : شهر ما ميراث فرهنگي است و اين افتخار براي ميبد ثبت شده است.

آیت الله اعرافي با بيان اينکه آثار ارزشمند ابينه مذهبي ، ديني و فرهنگي بسيار ذي قيمت در شهرستان ميبد داريم که بخشي عظيمي از آن هم از بين رفته است افزود : اگر اين همتي که امروز در مسئولين هست در گذشته داشتيم امروز شايد بيش از دو برابر ابنيه تاريخي در ميبد داشتيم .

وي با تاکيد بر اينکه وظيفه همه است که ثار فرهنگي ، ديني و تاريخي را حفظ کنيم افزود : ميراث فرهنگي فقط خشت و بنا نيست بلکه فرهنگ است که به جامعه نشاط و شادابي مي دهد .

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به اينکه اگر شهر نشاطر و شادابي نداشته باشد راه براي فساد نسل جوان و انحراف انها بيشتر فراهم مي شود افزود : فضاي تاريخي و فرهنگي ، نسل جوان را با گذشته گره مي زند و از افتادن در مسير غير مرتبط باز مي دارد .

وي افزود : بايد به جايي برسيم که شهر در فضاي سبز ، ابنيه تاريخي و فرهنگي غني تر از گذشته باشد .

فرماندار ميبد هم در مراسم افتتاح اين حمام سنتي گفت : بناي اين حمام به دوره قاجاريه بر مي گردد که سالها بر اثر بي توجهي و بي مهري به مقوله ميراث فرهنگي به زباله دان محل تبديل شده بود .

حسين فلاح افزود : اين حمام سنتي که در گذشته بروبيايي در ميان مردم محل و نوعروسان و دامادان و زاييدها داشت به همت ميراث فرهنگي ، خيرين محل ، فرمانداري ، امام جمعه محترم و تعدادي از صاحبان صنعت احياء شد.

فلاح گفت : حمام سنتي يخدان ۳۵۰ متر مربع زيربنا دارد و به صورت سنتي شامل سونا، جکوزي ، سالن ماساژ، شربت خانه و خزينه است که براي مرمت و احياء آن ۴۱۰ ميليون تومان از محل خيري و دولتي هزينه شده است.

ارسال نظرات