یکی از مبلغان دینی در برازجان:

عبودیت در عرصه اجتماعی احتیاج به دو عنصر تقوا و بصیرت اجتماعی دارد

حجت الاسلام الهی در سخنرانی پیش از نماز عید سعید فطر در برازجان گفت: عبودیت در عرصه اجتماعی یکی از مراتب عبودیت خداوند است که احتیاج به دو عنصر تقوا و بصیرت اجتماعی دارد.
کد خبر: ۸۷۰۶۹۴۹
|
۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج دشتستان، وی اظهار داشت: عبادت و عبودیت خداوند متعال در آموزه­ های دینی ما از مقوله­ های بسیار مهمی است که عبادت به معنای نماز خواندن، روزه گرفتن، حج گزاردن و به طور کلی تمام وظایف عبادی شخصی هر فرد است که معمولاً همراه با حرکات خاصی انجام می­ شود امّا مسئله­ ی عبودیت مسئله­ ی مهم­ تری است و معنای گسترده­ تری دارد.

حجت الاسلام الهی اذعان داشت: پیامبر اکرم (ص) زمانی شایستگی عروج پیدا می­ کند که عبد شده باشد لذا ویژگی برتر پیغمبر عبودیت ایشان است بنابراین رسول گرامی اسلام (ص) قبل از آن که به مقام رسالت و پیغمبری برسد عبد خداوند متعال بوده است و این مسئله نشان می­ دهد اگر کسی عبد خداوند باشد می­ تواند تا مقام رسالت بالا برود.

وی افزود: عبودیت مراتب مختلفی دارد که یکی از این مراتب، عبودیت شخصی است که این عبودیت نیاز به یک عنصر والا به نام اخلاص دارد که اگر در کارهایمان اخلاص داشته باشیم دست ما را می­ گیرند و شیطان دیگر دستش به ما نمی­ رسد.

حجت الاسلام الهی عبودیت در عرصه اجتماعی را یکی دیگر از مراتب عبودیت عنوان و تصریح کرد: ما در جامعه­ ای زندگی می­ کنیم که امنیت و آسایش خود را مدیون خون شهدا و خانواده های آن­ ها و ایثارگران هستیم بنابراین بصیرت و عبودیت اجتماعی باید فضا و جایگاه خود را در بین ما بیش از پیش بیابد.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مراتب عبودیت، عبودیت اقتصادی است. متأسفانه کشور ما امروز در مسئله اقتصاد با مسائل عدیده­ ای مواجه هست که این مسائل همگی دست به دست هم داده­ اند تا عقیده­ های ملّت ما را سرد کنند که در این زمینه همه بخصوص کسانی که در بازار مشغول فعالیّت هستند وظیفه دارند راهکارهایی را برای برون رفت از این مشکل انتخاب و اجرا کنند تا جامعه­ ای سراسر لطف، محبّت و عبودیت نسبت به خداوند متعال داشته باشیم.

حجت الاسلام الهی با اشاره به عبودیت در عرصه خانواده به عنوان مرتبه­ ای دیگر از عبودیت، تأکید کرد: امروز دشمنان ما با هزینه کردن دلارهای خود و راه­ اندازی انواع شبکه­ های اجتماعی، سایت­ ها و شبکه­ های مختلف و رسانه­ هایی از این قبیل برنامه­ ریزی کرده است تا کانون گرم خانواده­ های ما را از هم فروبپاشند.

وی خاطرنشان کرد: از همه مؤمنین انتظار می­ رود برای مقابله با این نقشه شیطانی، تصمیم­ های بزرگ و سرنوشت­ سازی برای خانواده­ های خود بگیرند تا در دام دشمن نیفتند چرا که ما در روایت داریم که اگر شما اهل بهشت شدید اگر به تنهایی به در بهشت رسیدید از شما سؤال می شود که خانواده شما کجا هستند و چرا آن ها را با خود نیاورده­ اید.

حجت الاسلام الهی در پایان مرتبه­ ای دیگر از عبودیت را عبودیت در عرصه سیاسی برشمرد و تصریح کرد: امروز دشمنان ما کمر همت بسته­ اند که ما پشت سر ولی فقیه­ مان نایستیم و پای ما در این عرصه بلنگد که شهدای ما تا آخرین قطرات خون خود پشت سر ولی فقیه ایستادند و از ما نیز انتظار دارند که راه آن­ ها را ادامه دهیم.

وی اذعان داشت: همه ما قبول داریم که معضلات متعددی را در جامعه­ مان شاهد هستیم لذا برای قدم برداشتن در این عرصه همه باید پشت سر حاکم اسلامی حرکت کرده و از ایشان جدا نشویم که اگر هرکدام از ما ذره­ای از وظایفی که در قبال خون شهدا داریم عقب­ نشینی و غفلت کنیم حقیقتاً در قیامت مورد مؤاخذه قرار می­ گیریم.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار