خبرهای داغ:
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه از عید فطر به «یوم الجوائز» تعبیر شده است، گفت: جایزه خداوند در این روز به روزه‌داران، آمرزش گناهان تمام عمرشان است.
کد خبر: ۸۷۰۶۹۱۵
|
۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله مرتضی مقتدایی صبح امروز در خطبه‌های پس از نماز عید سعید فطر در جمع عاشقان و منتظران حضرت ولی‌عصر(عج) در مسجد مقدس جمکران ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر اظهار کرد: عید فطر از اعیاد بزرگ اسلامی است و مسلمانان در تمام نقاط جهان این روز را جشن می‌گیرند.

وی ادامه داد: مسلمانان بعد از اینکه یکماه روزه گرفتند و برای رضای خدا در روز‌های گرم گرسنگی و تشنگی را تحمل کردند امروز را با اجازه خدا افطار می‌کنند این روز بسیار با شرافت، با ارزش و معنویت است و باید از فرصت‌های طلایی آن بهره‌برداری کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه از این روز به «یوم الجوائز» تعبیر شده است، تصریح کرد: در این روز باید آماده گرفتن جایزه از دست خدای متعال باشید. امام باقر(ع) می‌فرمایند، صبح روز بعد از ماه رمضان خداوند ملکی را نازل و مردم را به رفتن به نماز جماعت و آماده شدن برای گرفتن جایزه دعوت می‌کند؛ جایزه امروز مانند جایزه پادشاهان نیست بلکه این جایزه آمرزش گناهان تمام عمر است.

مقتدایی با بیان اینکه ان‌شاءالله تمام گناهان مسلمانان امروز پس از اقامه نماز عید فطر آمرزیده می‌شود، اضافه کرد: از خدای متعال بخواهید بهترین پاداشی که به بهترین بندگان و روزه‌دارانش می‌دهد به شما هم عنایت کند.

وی در خطبه‌های دوم نماز عید فطر با اشاره به اینکه شرافت پیامبر(ص) موجب شد خدای متعال روزه مسلمانان را در ماه مبارک رمضان قرار دهد، اظهار کرد: خدای متعال فرموده است روزه بر شما واجب شده تا تقوا پیدا کنید؛ سعی کنیم روزه‌ای که در ماه رمضان گرفتیم و حال معنوی که برای‌ ما ایجاد شده را حفظ کرده و در طول سال استمرار پیدا کند.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان با تاکید بر اینکه اگر کسی عبادت زیادی داشته باشد ولی تقوا نداشته باشد، عملش ارزشی ندارد، خاطرنشان کرد: در مقابل اگر عمل کوچک باشد ولی با تقوا و برای رضای خدا انجام شود، آن عمل بسیار با ارزش است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها