سخنگوی وزارت دفاع آمریکا می گوید هنوز هیچ گروهی مسئولیت اقدامات تروریستی روزهای اخیر در خاورمیانه و شرق آسیا را بر عهده نگرفته ولی بنظر می‌رسد مسئولیت این حملات بر عهده داعش باشد.
کد خبر: ۸۷۰۶۸۳۴
|
۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸
 به گزارش خبرگزاری بسیج «پیتر کوک» سخنگوی پنتاگون امشب در خصوص آخرین وضعیت خاورمیانه و موضع عملیاتی پنتاگون در این خصوص سخن گفت.

پیتر کوک ابتدا به حملات تروریستی روزهای اخیر در ترکیه، بنگلادش، عربستان و عراق اشاره کرد و گفت: «در حال بررسی این موضوع هستیم و هنوز هم گروهی مسئولیت این اقدامات را بر عهده نگرفته ولی آنطور که از شواهد بر می‌آید، حدس می‌زنیم که این اقدام کار داعش بوده است.»

در روزهای اخیر در فرودگاه بین المللی استانبول، محله کراده بغداد، یک رستوران در محله دیپلماتیک داکا و 3 شهر عربستان، حملات تروریستی انجام شد و ده‌ها نفر به خاک و خون کشیده شدند.

یکی از حملات که در نوع خود جدید بود، چند ده متر آن سوتر از حرم مقدس نبوی در مدینه انجام شد؛ یک عامل انتحاری در طی این حمله، خود را در پارکینگ حرم نبوی منفجر کرد و 6 نفر را کشت.

سخنگوی پنتاگون گفت که در سایه این حملات تروریستی، «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا، تسریع در حمله به مواضع داعش در عراق و نابودی سریع‌تر این گروه را خواستار شده است.

کوک قول داد که پنتاگون در این مسیر به دولت عراق کمک خواهد کرد.

سقوط یک پهپاد در شمال سوریه از دیگر محورهای صحبت‌های پیتر کوک بود؛ پهپادی که داعش ادعا می‌کند آن را ساقط کرده است.

کوک گفت که این پهباد پس از قطع ارتباط مخابراتی با مرکز در شمال سوریه سقوط کرده است و داعش در این ماجرا دست نداشته است.

 
ارسال نظرات