یک کارشناس دینی با بیان اینکه عزت و کرامت زن مسلمان در گرو حفظ حجاب و عفاف است،گفت: حجاب در حقیقت بهترین حافظ برای مصون نگه داشتن شخصیت زن مسلمان در جامعه است
کد خبر: ۸۷۰۶۸۰۴
|
۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰

فاطمه ابراهیم‌زاده، کارشناس علوم دینی با بیان اینکه بانوان مسلمان ایرانی به دلیل حفظ عفاف و حجاب در سطح جهان مطرح و به عنوان الگو معرفی می‌شوند، خاطرنشان کرد: شأن و منزلت بانوان در سایه حجاب به دست می‌آید.

وی بهترین راه ترویج حجاب در جامعه را بصیرت‌افزایی خانواده نسبت به این موضوع دانست و اظهار کرد: از آثار سوء بی‏‌ حجابی و بدحجابی در خانواده و اجتماع افتادن انسان در دام‌‏ها و وسوسه‏‌های شیطانی، سقوط خانواده‏‌ها و از هم پاشیدگی شالوده و اساس خانواده است.

این کارشناس علوم دینی با بیان اینکه کسانی که بدحجاب هستند، همیشه می‏‌گویند دلت باید پاک باشد و آنها متوجه این نیستند که پاکی دل در رفتار ظاهری نمایان می‌شود، افزود: حیا و عفت، مانعی برای انجام گناه و بی‏ بند و باری است و باعث ایجاد ظاهری آراسته می‏‌شود.

ابراهیم‌زاده گفت: همه ما می‌دانیم که در فصل گرم تابستان باید از لباس‌هایی استفاده کنیم که با به تن کردن آنها احساس خنک بودن کنیم اما این موضوع به این معنا نیست که در این فصل زیبا و البته گرم بد حجاب نیز بشویم.

وی با بیان اینکه حجاب برای بانوان در چهار فصل سال و همیشه باید مدنظر باشد، تصریح کرد: متاسفانه در فصل تابستان در کوچه و خیابان‌ها شاهد نوعی پوشش زننده از بانوان هستیم که به هیچ عنوان با شخصیت یک بانوی مسلمان سنخیت ندارد.

این کارشناس علوم دینی، عزت و کرامت زن مسلمان را در گرو حفظ حجاب و عفاف دانست و خاطرنشان کرد: حجاب در حقیقت بهترین حافظ برای مصون نگه داشتن شخصیت زن مسلمان در جامعه است.

ابراهیم‌زاده اظهار کرد: بانوان با حفظ حجاب می‌توانند اطاعت را که روح و پیام اصلی عبادات بشر است اثبات کنند و در زمره اطاعت‌کنندگان الهی قرار گیرند.

وی افزود: یکی از علل اصلی عدم رعایت عفاف و حجاب در جامعه امروز فراموش شدن فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر است.

 

ارسال نظرات