خبرهای داغ:
مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) خبر داد

برگزاری هشتمین اجلاسیه گرامیداشت شهدای روحانی حوزه علمیه اصفهان

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) گفت: هشتمین اجلاسیه گرامیداشت شهدای طلبه و روحانی حوزه علمیه استان اصفهان نهم مردادماه مصادف با سالروز شهادت امام صادق(ع) در حوزه علمیه امام صادق(چهارباغ) برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۰۶۷۴۸
|
۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، حجت‌الاسلام عبدالامیر خطاط پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: هشتمین اجلاسیه گرامیداشت شهدای طلبه و روحانی حوزه علمیه استان اصفهان 9 مردادماه مصادف با سالروز شهادت امام صادق (ع) در حوزه علمیه امام صادق (چهارباغ) برگزار خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) افزود: این اجلاسیه به منظور حفظ روحیه ایثار و شهادت و تجلیل و گرامیداشت شهدای روحانی هرساله برگزار می‌شود.

دبیر هشتمین اجلاسیه گرامیداشت شهدای طلبه و روحانی استان اصفهان خاطرنشان کرد: یک سلسله همایش در 25 شهرستانی که شهدای طلبه و روحانی دارند در حال برگزاری است که در پایان به این اجلاسیه همگانی متصل خواهد شد.

وی با بیان اینکه تعداد شهدای روحانی استان 558 نفر است، تصریح کرد: اگر این تعداد شهید را با تعداد کل طلاب در حال تحصیل در آن زمان که 3 هزار نفر بودند مقایسه کنیم متوجه می‌شویم که تقریباً یک‌ششم طلاب استان اصفهان توفیق نیل به مقام شهادت را پیدا کرده‌اند.

خطاط با اشاره به تعداد شهدای مدرسه علمیه امام صادق (ع) افزود: از میان مدارس علمیه استان اصفهان، حوزه علمیه امام صادق(ع) با 150 شهید بیشترین تعداد شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) ادامه داد: اگر این تعداد شهید را با تعداد حجره‌های این مدرسه که حدود 90 حجره است مقایسه کنیم پی می‌بریم که از هر حجره این مدرسه بیش از یک نفر به مقام شهادت نائل آمده است؛ بنابراین در هیچ حجره‌ای از این مدرسه پا نمی‌گذاریم مگر اینکه عطر شهادت را استشمام کنیم.

دبیر هشتمین اجلاسیه گرامیداشت شهدای طلبه و روحانی استان اصفهان دلیل برگزاری این دوره از اجلاسیه در حوزه علمیه صادق(ع) را همین نکته عنوان کرد و با اشاره به اقدامات انجام شده برای برگزاری این اجلاسیه اظهار داشت: از مدتی پیش ملاقات طلاب و اساتید مدرسه امام صادق (ع) با خانواده این شهدا آغاز شده و تاکنون با بیش از 30 خانواده شهید ملاقات انجام شده است.

خطاط از چاپ کتابی در زمینه معرفی شهدای مدرسه علمیه امام صادق (ع) خبر داد و افزود: این کتاب در مراحل پایانی ویراستاری قرار دارد که پس از چاپ، در اختیار شرکت‌کنندگان در اجلاسیه قرار خواهد گرفت.

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) با اشاره به موقعیت جغرافیایی این مدرسه علمیه و بازدید گردشگران داخلی و خارجی از آن خاطرنشان کرد: یادمان ویژه شهدای این حوزه نیز برای نصب دائمی در مدرسه تهیه شده که در روز اجلاسیه از آن رونمایی خواهد شد.

دبیر هشتمین اجلاسیه گرامیداشت شهدای طلبه و روحانی استان اصفهان افزود: با توجه به اینکه روز برگزاری اجلاسیه همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) است، مراسم با حرکت قافله عزاداری طلاب از مدرسه دارالحکمه به سمت مدرسه امام صادق (ع) آغاز خواهد شد و پس از آن آیت‌الله طباطبایی نژاد، نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان به سخنرانی خواهند پرداخت.

وی از انتخاب شهید علی‌اکبر اژه‌ای به عنوان شهید شاخص اجلاسیه امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به ویژگی‌های شخصیتی و مبارزاتی این شهید والامقام سزاوار است نگاه ویژه‌ای به زندگی ایشان شود تا الگویی برای زندگی طلاب باشد.

خطاط با بیان اینکه امسال سعی کرده‌ایم اجلاسیه جنبه عمومی‌تری پیدا کند، گفت: تهیه محصولات هنری برای اجلاسیه هزینه‌های بسیار سنگینی دارد که از توان ما خارج است و متأسفانه نهادهایی هم که می‌توانند در این زمینه ما را یاری کنند در چنین موضوعاتی احساس مسئولیت نمی‌کنند.

ارسال نظرات