صبح امروز مراسم دعاي وداع با ماه مبارك رمضان با حضور پايوران خواهر و برادر و سرباز در مهديه سپاه ناحيه ساوجبلاغ برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۰۶۷۴۲
|
۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج؛ صبح امروز همزمان با بیست و نهمین روز از ماه ضیافت الهی، مراسم دعاي وداع با ماه مبارك رمضان در مهديه سپاه ناحيه ساوجبلاغ برگزار شد.

 در این مراسم که با حضور کلیه کارکنان در مهديه سپاه ناحيه ساوجبلاغ برگزار شد، دعای وداع امام صادق(ع) با ماه مبارک رمضان توسط برادران حجت الاسلام والمسلمين محسن قدرتي و مهدي تك فلاح قرائت شد.

گفتنی است، دعای وداع ماه مبارک رمضان حاوی نکات تربیتی و اخلاقی فراوانی است که هر خواننده ای را مجذوب خود می کند و مفهوم وداع با ماه مبارک را برای قرائت کننده به خوبی تجسم می نماید.

دوری تو برایم سخت است، ای مونس من

«السَّلَامُ عَلَیْکَ مِنْ قَرِینٍ جَلَّ قَدْرُهُ مَوْجُوداً وَ أَفْجَعَ فِرَاقُهُ مَفْقُوداً» خداحافظ ای همراه من که ارزش تو بالا بود و اکنون که می‏روی دلم را به درد می‏آوری. فراق تو برای من بسیار دردناک است.

تعبیر امام زین‏العابدین علیه السلام این است که: «وَ أَفْجَعَ فِرَاقُهُ مَفْقُوداً» فراق تو بسیار دردناک است. «السَّلَامُ عَلَیْکَ مِنْ أَلِیفٍ آنَسَ مُقْبِلًا فَسَرَّ» خداحافظ ای مونس من، که وقتی آمدی من را خوشحال ‏کردی، «وَ أَوْحَشَ مُنْقَضِیاً فَمَضَی» و اکنون که می‏روی، من را به وحشت می‏اندازی، که بدون تو چه کنم. آن موقع خوشحال شدم، اما الآن چه؟ از دوری تو هراسانم.




ارسال نظرات
پر بیننده ها