خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج اردویی گردشگری خراسان جنوبی خبر داد
اعزام به راهیان نور غرب و شمال غرب کشور از 30 تیرماه جاری آغاز می شود و تاکنون اعزام یک هزار و 500 نفر قطعی شده است.
کد خبر: ۸۷۰۶۵۶۶
|
۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷

حاجی علی جلالی مسئول سازمان بسیج اردویی گردشگری خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی اظهارداشت: ثبت نام از زائران اردوی راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب کشور آغاز شده و تا شهریور ماه ادامه دارد.

وی عنوان کرد: اعزام به راهیان نور غرب و شمال غرب کشور از 30 تیرماه جاری آغاز می شود و تا نیمه شهریور ادامه دارد و تاریخ اعزام در هر شهرستان متفاوت است.

مسئول سازمان بسیج اردویی گردشگری خراسان جنوبی افزود: تاریخ اعزام را به نواحی مقاومت و اقشار بسیج اعلام کردیم و در 12 مرحله پیش بینی شده که اعزام ها پی در پی صورت می گیرد .

وی خاطرنشان کرد: اقشار مختلف بسیج اعم از دانشجویی، مهندسین، پزشکی، ادارات، محلات، جامعه زنان و نخبگان بسیج که بیشتر از جامعه پزشکی هستند به این سفر معنوی اعزام می شوند.

جلالی ادامه داد: در سهمیه اعزام از استان هیچ محدودیتی وجود ندارد و هر تعدادی که از اقشار مختلف ثبت نام کنند؛ سازمان اردویی گردشگری سپاه استان آمادگی کامل دارد از نظر اسکان و بازید از مناطق و یادمان ها هماهنگی های لازم را انجام دهد.

وی بیان کرد: تاکنون یک هزار و 500 نفر در برنامه اعزام قطعی شده است که این تعداد رو به افزایش است.

مسئول سازمان بسیج اردویی گردشگری خراسان جنوبی گفت: اعزام به صورت کاروانی انجام می شود اما چنانچه افرادی با وسیله شخصی و به صورت خانوادگی اقدام به این سفر زیارتی کنند سپاه استان همراهی در یادمان ها و اسکان را در مناطق برعهده می گیرد و این اعزام باید همزمان با کاروان ها صورت گیرد.

وی اضافه کرد: زائرین سه روز در مناطق عملیاتی حضور دارند که یک روز در کرمانشاه از یادمان مرصاد و پاوه و دو روز در کردستان از باشگاه افسران و تپه های الله اکبر در شهر سنندج بازدید می کنند.

جلالی ادامه داد: بازدید از منطقه عملیاتی والفجر4 ، ارتفاعات دالانی وسبز در کرمانشاه و شهر مریوان از یادمان شهدای مریوان و دریاچه مریوان صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه شش روز طول رفت و برگشت زائرین است گفت: اقشار مختلف برنامه های فرهنگی متنوعی در طول مسیر دارند و از آنجاییکه کار، کار فرهنگی است روحانی و راوی همراه کاروان ها اعزام می شوند .

مسئول بسیج اردوی گردشگری استان ابراز داشت: نسبت به آمارها سال گذشته استقبال خوبی از این اردوی معنوی داشتیم و این شوق زیارت مناطق عملیاتی دفاع مقدس در غرب و شمال غرب سال به سال در مردم بیشتر می شود اما نسبت به مناطق جنوب کمتر است و این به دلیل فعالیت بیشتر یادمان ها در جنوب است و فرهنگ سازی که در این زمینه صورت می گیرد.

جلالی گفت: تاکید و سفارش ما به همه هم استانی های عزیز که در فصل تعطیلات تابستان به مسافرت می روند این است که به جای انتخاب مناطق شمالی کشور یا جاهای تاریخی و تفریحی دیگر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس سفر کنند که علاوه بر بازدید از مناطق تفریحی و زیارتی، بیشتر با فرهنگ دفاع مقدس آشنا می شوند و این تاثیرات روحی خوب و ماندگاری بخصوص در نسل جوان ایجاد می کند.

انتهای پیام/12

ارسال نظرات
پر بیننده ها