خبرهای داغ:
سرانجام دیداری 5 ساعته،

سمت و سوی حرکت تشکل های دانشجویی تبیین شد/ کلاس درس بود و روشنگری

جوانی، تاثیرپذیری وتاثیرگذاری، آرمان خواهی و مطالبه گری و شاید ده ها شاخص دیگر باعث شده تا امام خامنه ای(حفظه الله) حضور 5 ساعته در ماه رمضان در جمع دانشجویان را بسیار مورد توجه قرار دهند.
کد خبر: ۸۷۰۶۵۰۹
|
۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، جوانی، تاثیرپذیری وتاثیرگذاری، آرمان خواهی و مطالبه گری و شاید ده ها شاخص دیگر باعث شده تا امام خامنه ای(حفظه الله) حضور 5 ساعته در ماه رمضان در جمع دانشجویان را بسیار مورد توجه قرار دهند.

مطالبات دانشجویان وفرمایشات رهبری درجمع دانشجویان آنقدر دلنشین و جذاب است که انسان از دیدن و شنیدن آن خسته نمی شود. مانند کلاس درس و روشنگری است و خیلی از شبهات جوانان در آن رفع می شود.

12 تیرماه جاری رهبر معظم انقلاب با مسئولین تشکل های دانشجویی دیداری داشتند که سمت و سوی حرکت و اهداف برنامه های دانشجویی در دانشگاه ها به خوبی برای همگان تبیین گردید.

محمدامین کریمی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار بسیج با اشاره به این فرمایش امام خمینی(ره) که فرمودند " دانشگاه اگر اصلاح شود، مملکت اصلاح می شود" اظهارداشت: چه کلام گوهر باری از امام راحل که امروزه جریان دانشجویی در دانشگاه به حقانیت آن رسیده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه را باید اصلاح کرد و بعد امید به اصلاح کشور باید داشت، عنوان کرد: شاهد هستیم تشکلهایی دولت ساخته یا همان ظروف یکبار مصرف در انتخابات تشکیل و جالب تر آن که فرداهای انتخابات دیگر کسی آنها را نمی بیند!

کریمی خاطرنشان کرد: دانشجویان و فعالان سیاسی فضای دانشجویی باید آگاه باشند که در چنین دام های تبلیغاتی برای فرد یاجناح خاصی نیفتند.

سمت و سوی حرکت تشکل های دانشجویی تبیین شد/ کلاس درس بود و روشنگری

وی اضافه کرد: ازجمله مسائل مهمی که باید همواره مدنظر همه دانشجویان و تشکل های انقلابی و ارزشی قرار گیرد بحث اولویت بندی صحیح برای انجام فعالیت ها و موضع گیری ها است.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان ادامه داد: عدم اولویت بندی صحیح و غرق شدن در بحث های غیر ضروری و عدم پرداختن صحیح به مسائل اساسی از آن پرتگاه های عمیقی است که می تواند باعث دور شدن جنبش دانشجویی از رسالت اصلی خود شود.

وی ابراز داشت: گاهی اوقات مشاهده می گردد که برخی جریانات با غرق کردن جوانان و نوجوانان مومن و انقلابی در مسائلی غیر ضروری؛ در رسیدن به اهداف دیگر شوم خود تلاش می نمایند؛ که باید بدانند دانشجویان مومن، انقلابی و با بصیرت همیشه آگاه هستند.

کریمی گفت: انتظار مقام معظم رهبری این است که دانشجویان یک روحیه آرمان گرایی و مطالبه گری در خود پروش دهند، میزان مطالبات خود را از سطوح توجه به مسایل سیاسی صرف فراتر برده و تلاش کنند در تمام حوزه های اجتماعی ورود پیدا کرده، نظر دهند و نظر خود را به صورت منطقی از طرق مختلفی که در اختیارشان است به گوش مردم و مسئولان برسانند .

وی اظهارکرد: انشاءالله که دانشجویان روحیه مطالبه گری و انقلابی خود را بیش از پیش حفظ کنند، سعی کنند روالی که جنبش دانشجویی براساس آن پایه ریزی شده ، یعنی توجه به مستضعفان جهان و مقابله با استکبار جهانی وحرکت دراین مسیر را در درون خود مدام باز تولید کنند و اجازه ندهند روحیه مبارزه با استکبار در درون جنبش دانشجویی از بین رود.

خوش رفتار: هم افزایی تشکل های همسو راه را برای رسیدن به هدف اصلی هموار می سازد

علی خوشرفتار مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان نیز در گفتگو با خبرنگار بسیج اظهارداشت: هم افزایی تشکل های همسو که برای رسیدن به هدف سرعت می بخشد و در برابر دشمن بهتر و منسجم تر می توانند وارد شوند را از بیانات بسیار مهم و ارزنده رهبر انقلاب برشمرد.

وی گفت: توصیه های ارزشمند امام خامنه ای(حفظه الله) در مرحله اول باعث تقویت ایمان و باورهای دینی است که اگر در این مرحله اصلاح شویم و در خودسازی قدم هایی را برداریم یقینا در میدانهای دیگر نیز موفق خواهیم بود لذا مرحله اول خودسازی و تقویت دینی است.

وی با بیان اینکه مرحله دوم وظیفه شناسی و انقلابی عمل کردن است ادامه داد: رهبری از ما انتظار دارند که ملاحظات غیر ضروری و مصلحت های نابجا را توجه نکرده و به وظیفه ذاتی خود که همان آرمان گرایی و عدالتخواهی است عمل کنیم.

موسوی نژاد: دشمن بعد دینی و انقلابی دانشجویان را هدف گرفته است

دبیر قرارگاه دانشجویی شهید کاوه خراسان جنوبی با بیان اینکه یک از ارکان مبارزه با جنگ نرم و نفوذ فرهنگی دشمن انقلابی بودن و انقلابی ماندن جامعه است، گفت: انقلابی ماندن جامعه باعث از بین رفتن نقشه دشمن در بعد نفوذ فرهنگی می شود

سمت و سوی حرکت تشکل های دانشجویی تبیین شد/ کلاس درس بود و روشنگری.

موسوی نژاد با اشاره به اینکه یک فرد انقلابی هم دین و ایمان قوی دارد و هم علایق و وابستگی اش به نظام قوی است، گفت: این دو بال مانند سدی بزرگ در مقابل این نفوذ فرهنگی دشمن می ایستد.

وی افزود:دشمن برای نفوذ فرهنگی دقیقا همین دو بعد وابستگی جوانان به دین و تعلقشان به نظام اسلامی را هدف قرار گرفته است.

دبیر قرارگاه دانشجویی شهید کاوه خراسان جنوبی با بیان اینکه دانشجو اگر انقلابی باشد جامعه انقلابی می شود، خاطرنشان کرد: دانشجو با روحیه نشاط و مطالبه گری انقلابی خود می تواند تمام جامعه را تحت تاثیر خود قرار دهد.

انتهای پیام/12


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار