خبرهای داغ:
مینو اصلانی در کنفرانس خبری هفته جهانی "عفاف و حجاب":
رئیس بسیج جامعه زنان ضمن تشریح برنامه‌های هفته جهانی عفاف و حجاب اظهار داشت: یکی از اهداف ستاد جهانی عفاف و حجاب، انتشار پیام انقلاب اسلامی و بیان خواسته های مردم در رسیدن به جامعه­ای عفیف و در شأن جمهوری اسلامی است
کد خبر: ۸۷۰۶۴۶۸
|
۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، نشست خبری "هفته جهانی عفاف و حجاب" با حضور اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان و محمود عاطفی رئیس بسیج سازمان صدا و سیما و جمعی از خبرنگاران رسانه­ های مختلف در ساختمان بسیج صدا و سیما صبح برگزار شد.

در ابتدای این نشست "محمود عاطفی" رئیس بسیج صدا و سیما با بیان اهمیت مسئله عفاف و حجاب در رسانه اظهار داشت: دو کلمه عفاف و حجاب در کنار هم آمده شده است و آنچه مشخص است این است که حجاب مقدمه‌ای برای احیای  یک اصل است که این اصل جزءنیازهای فطری انسانی است و پیام حجاب صرفاً برای مسلمان‌ها و تنها مختص زنان نیست، بلکه احیاکننده روح  و حیات یک جامعه به دور از نگاه جنسی است و ما باید وظیفه و رسالت رسانه‌ای خودمان را نسبت به آن تنظیم کنیم.

وی ادامه داد: زمانی حجاب صرفا به عنوان یک پوشش مطرح می شد، اما امروز  حجاب یک نسخه درمانی برای انسان امروزی است؛ چراکه حجاب مقدمه رسیدن به یک صفت نفسانیی است که همان عفاف است. عفاف یک رتبه نفسانی است که هم برای زنان و هم مردان صدق میکند.

عاطفی با بیان تاکید ادیان مختلف بر مسئله عفاف و حجاب  گفت: همه ادیان بر موضوع  عفاف و حجاب تاکید دارند تا بتوانند روح معنوی و روحانی را بر جهان حاکم کنند.

وی خاطرنشان کرد: پرداختن به حجاب صرفاً از نظر دینی و جنسیتی یک اشتباه است، چرا که حجاب ابعاد گسترده و تأثیرگذاری دارد که باید از همه این منظرها آن را بررسی کرد.

رئیس بسیج صدا و سیما با اشاره به اهمیت پرداختن رسانه ملی به عفاف و حجاب یادآور شد: به دستور رئیس سازمان صدا و سیما تمام شبکه‌ها باید در این زمینه ورود پیدا کنند و در حقیقت، امروز آغاز یک عملیات رسانه‌ای است. عفاف و حجاب اولین نهضتی است که برای اولین بار در این هفته توسط رسانه ملی به جامعه معرفی می شد.

وی در پاسخ به سال یکی از خبرنگاران مبنی بر عدم توجه به عفاف در پخش فیلم ها و سریال ها در رسانه ملی اظهار داشت: حرکت کلی رسانه ملی در ادوار مختلف و به خصوص در دوره جدید، برطرف کردن نقیصه‌ها و شیوه‌های نظارتی است تا کمتر شاهد اینگونه نقص‌ها باشیم. تمام فرایند برنامه‌سازی در سازمان صدا و سیما نیز اتفاق نمی‌افتد و بخش‌هایی از آن در یک حرکت تعاملی با بخش خصوصی تهیه می‌شود که امیدواریم به زودی کمتر شاهد اینگونه تعارضات باشیم.

در ادامه این نشست، مینو اصلانی رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور  به تشریح برنامه های هفته "عفاف و حجاب" در کشور پرداخت  و اظهار داشت:ستاد جهانی عفاف و حجاب از ابتدای سال کار خود را شروع کرد.این ستاد با هدف بیان خواسته های مردم و جوانان برای داشتن جامعه­ای عفیف و  در شأن جمهوری اسلامی  تشکیل شد.

وی افزود:  پیامی که جمهوری اسلامی به دنیا عرضه کرده است، در جهت رفتارهای عفیفانه و پوشش امروز جواب داده است و  ما شاهد این هستیم که در بسیاری از نقاط دنیا جوانان با راه­اندازی پویش­ها و جنبش­های پوشش­های عفیفانه به دنبال این هستند که جامعه خودشان را از نو بسازند و از این بی­بندو باری جامعه، خودشان را نجات دهند.

اصلانی با تاکید بر نقش ایران در انتقال این پیام گفت: ایران اسلامی باید بر سر این پیام استوارتر از گذشته بایستد. این پیام چیزی هم وزن سایر بخش ها نباشد که این پیام ارزشی است که جامعه را به سمت شور و نشاط و پیشرفت سوق می دهد.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان با اشاره به نامگذاری روزهای هفته عفاف و حجاب  افزود: روز شنبه 19 تیرماه با عنوان عفاف و حجاب میراث انبیای الهی و ملل نامگذاری شده است که در این روز اهداء صدها هزار شاخه گل، نشست ادیان رسمی کشور با موضوع عفاف و حجاب از دیدگاه آموزه‌های دینی ادیان، گرامیداشت آغاز هفته عفاف و حجاب در سطح واحدهای تولیدی و صنعتی، آغاز عضویت در پویش مردمی «حجاب من، نگاه تو، پاکی و آرامش ما» در فضای مجاز، تهیه تابلو برای کسبه و عنوان عفاف و حجاب و نمایشگاه عفاف و حجاب و معرفی تولید نمانام از جمله برنامه‌های این ستاد در اولین روز هفته عفاف و حجاب است.

وی با بیان علت نامگذاری این روز به نام روز"عفاف و حجاب" گفت: علت اینکه این زمان  روز عفاف و حجاب قرار گرفته است ، این است که در مسجد گوهرشاد بیش از 2000 نفر از کسانی که برای اعتراض و برداشتن قانون منع حجاب حضور داشتند، توسط رژیم منحوس پهلوی مورد تیراندازی قرار گرفته و آن­ها را به شهادت رساندند. لذا در روز21 تیرماه این روز را روز عفاف و حجاب قرار گرفت. البته به درخواست مردم به هفته حجاب و عفاف تغییر پیدا کرد.

مینو اصلانی افزود:  در هفته عفاف و حجاب در هر روز بیش از 10 برنامه اجرا خواهیم کرد که برنامه‌های ذکرشده بخشی از آنها محسوب می‌شود و در تمام آنها تلاش شده است هم‌افزایی مناسبی بین دستگاه‌ها ایجاد شود. وزارت کشور نیز بخشنامه‌ای را به تمام دستگاه‌ها ارسال کرده است که موضوع عفاف و حجاب را در این هفته برای کارکنان و مخاطبان خود در اولویت قرار دهند و برنامه‌های ویژه‌ای را به این منظور داشته باشند.

نشست نخبگانی نیز در کشور برگزار خواهد شد و نشست با پرسش و پاسخ خبرنگاران درخصوص برخی از برنامه‌های ستاد هفته جهانی عفاف و حجاب در این هفته به پایان رسید.


ارسال نظرات