بیانیه سازمان بسیج رسانه استان بوشهر در روز قلم؛

مسئولین امر از اهالی قلم و رسانه حمایت مادی و معنوی کنند

سازمان بسیج رسانه استان بوشهرطی بیانیه ای به بهانه فرارسیدن 14 تیرماه روز قلم ضمن گرامیداشت این روز، از مسئولین خواست حمایت های مادی و معنوی خود را از اصحاب رسانه و اهل قلم دریغ ننمایند.
کد خبر: ۸۷۰۶۴۴۲
|
۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷




به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر؛ متن این بیانیه بدین شرح می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

ن وَالقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ

سوگند به قلم و آنچه می‏نویسند

تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران روز 14 تیرماه را به عنوان روز قلم نامگذاری نموده است تا ثابت نماید همانگونه که خداوند متعال به آن قسم یاد نموده است در نزد ایرانیان نیز جایگاهی بس عظیم و بلند مرتبه دارد.

قلم ابزاری است در دست بشریت که بوسیله آن می توان جهانی را به سوی سعادت و خوشبختی رهنمون ساخت و از سوی دیگر نیز می توان آن را در مصالح شر به کار گرفت و دنیایی را ويران کرد که نشانگر اهمیت و تاثیر گذاری آن است و باید گفت یکی از سرنوشت ساز ترین ابزاری است که در دست بشر می باشد.

همواره قلم بوسیله اهل آن شناخته می شود و باید افراد و اهل قلمی همچون اصحاب رسانه، نویسندگان، محققان و فعالان عرصه تاخت و تاز قلم بر روی صفحات را از جوانب مختلف مورد تکریم قرار داد چراکه این فعالان اهل قلم زمینه ساز پیدایش فرهنگ در موضوعات مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و.. می باشند و بوسیله همین ابزار به ظاهر ضعیف آتش فشان هایی فوران می کند که هیچ کس را به جز خود یارای رویارویی با آن نیست.

از اثرات، تاثیر گزاری های قلم و اهل آن هر چه بگوئیم کم است ولی آنچه در این میان بیشتر خود نمایی می کند هدایت افکار اهل قلم به سوی پیشرفت و توسعه همه جانبه جامعه و فراهم آوردن شور، نشاط، امید و افزودن به معلومات مردمی است که تشنه فراگیری علم و دانش و اطلاع از محیط پیرامون خود هستند.

اهل قلم همیشه جهت انعکاس رویدادها و واقعیت های جامعه با مشکلات اساسی از سوی نا اهلان، نقد ناپذیران و افرادی که به گونه ای با قلم بیگانه می باشند، روبرو بوده اند و این بیگانگان عرصه قلم نیز تمام توان خود را در جهت تضعیف، تنبیه و حتی در برخی مواقع زوال و نابودی قلم و اصحاب آن در پیش گرفته اند، چه بسا اثرات منفی این کج اندیشی ها را در جامعه دیده اند لکن باز بر عقیده سست خود اصرار دارند، آن چیزی که اهل قلم را برجای خود استوار نگاه داشته است عشق و علاقه و توکل بر خداوند لایزالی است که همواره به آن متکی بوده اند.

اهل قلم با مشقت های فراوان، در شرایط خاص روحی و روانی، مادی و معنوی، با لمس واقعیات به نگارش متونی اقدام می نمایند که به مخاطبین خود در فرسنگ ها دورتر پیامی همراه با آگاهی برسانند و او را با محیط پیرامون بیشتر آگاه سازند اما در طی این طریق با افرادی مواجه می شوند که اطلاعی از مشقت های آنان در تهیه و تولید محتواهای موجود نداشته و با وجود اینکه روزی برای آنان در نظر گرفته اند ولی کماکان گمنام و مظلومند و ادعای خاصی جز اصرار بر نوشتن ندارند.

 

از این رو سازمان بسیج رسانه استان بوشهر ضمن گرامیداشت روز قلم، اعلام می دارد این سازمان آماده هر گونه همکاری با اصحاب رسانه و اهل قلمی است که در راستای انعکاس صدای امت اسلامی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه استان بوشهر و اعتلای آرمان های انقلاب اسلامی و اجرای منویات مقام معظم رهبری در امر بیان حقایق در حال خدمتند.

بسیج رسانه استان بوشهر برخود لازم می داند از زحمات خستگی ناپذیر اصحاب رسانه و اهل قلم که تمام سعی و تلاش خود را در جهت اعتلای ایران اسلامی و حفظ اصول و ارزش های اسلام ناب محمدی (ص) به کار گرفته اند تشکر و قدردانی نماید و از مسئولین امر درخواست دارد از هرگونه حمایت های مادی و معنوی به این قشر زحمتکش که در جامعه کنونی از حمایت های کمی برخوردار می باشند، دریغ ننموده و حامی علمدران عرصه بصیرت باشند.

 

سازمان بسیج رسانه استان بوشهر

ارسال نظرات