فرماندار محمودآباد مهمترین معضل شهرهای ساحلی مازندران در اجرای طرحهای دریا را شنا در شب عنوان نمود.
کد خبر: ۸۷۰۶۴۱۶
|
۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،یحیی یوسف پور با اشاره به موج سوم حضور مسافران در تعطیلات ایام عید فطر از آماده باش کلیه دستگاههای عضو ستاد ساماندهی طرح دریا در محمودآباد خبر داد و گفت: بمنظور ارائه خدمات هرچه مطلوب تر به مسافران و کاهش آمار غریق و گسترش نطارت بر اجرای هر چه بهتر روند اجرای طرحهای دریا کلیه مرخصیهای مدیران در ایام پیش رو لغو است.

وی گفت: کلیه فرمانداران و دستگاههای امنیتی در جلسات شورای تامین بدنبال حفظ امنیت جانی و عمومی شهروندان و مسافران میباشند و مساله مدیریت سواحل به مانند سایر موضوعات امنیتی حائژ اهمیت می باشد وباید در سایه تلاش همه مدیران شاهد کاهش آمار تلفات جانی در سواحل باشیم و این انتظار میرود نسبت به حفظ جان هموطنانمان احساس مسئولیت کنید.

یوسف پور مهمترین معضل در اجرای هرچه بهتر و کاهش آمار غریق در ساحل را شنهای نا به هنگام در شب عنوان نمود و گفت: ناجیان غریق از صبح تا عصر در ساحل استقرار داشته و پس از پایان ساعت کاری ناجیان غریق در سواحل همچنان مسافران به شنا در دریا پرداخته و متاسفانه بیشترین آمار غریقی مسافران در دریا در ساعات شب اعلام شده که این به عنوان یک دغدغه جدی برای اعضای ستاد ساماندهی شهرهای ساحلی استان بشمار میرود.

فرماندار محمودآباد با اشاره به اهمیت حضور و مدیریت مسئولین طرحهای دریا گفت: مسئولیت جان مسافران در شب با مسئولین طرحها بوده و هیچ سهل انکاری در این خصوص از مدیران طرحها قابل قبول نبوده و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

یحیی یوسف پور همچنین از شناسایی 68 نقطه حادثه خیز و شنا ممنوعه در ساحل محمودآباد خبر داد و گفت: 146 ناجی در مناطق آزاد و ممنوعه شنا و طرحهای دریا در ساحل محمودآباد و سرخ رود استقرار یافته و بمنظور حفظ جان مسافران و ارائه خدمات مطلوب تر امسال 17 طرح ساماندهی دریا در محمودآباد اجرا شده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان محمودآباد همچنین از غرق شدن 2 نفر از ابتدای شروع فصل شنا در محمودآباد خبر داد و گفت: متاسفانه شنا در مناطق ممنوعه و ساعت نا به هنگام شب از مهمترین دلایل جانباختن این دو مسافر در ساحل محمودآباد می باشد.

یوسف پور افزود : بمنظور کاهش تلفات جانی در سواحل کلیه راههای دسترسی به مناطق حادثه خیز در محمودآباد و سرخرود مصدود شده و در ورودی کوچه های که به ساحل راه دارد تابلوهای علائم هشداری نصب خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه محمودآباد اولین شهر ساحلی از مسیر پایتخت کشورمان به استان مازندران می باشد گفت: شهرستان محمودآباد در کلیه ایام تعطیلات تابستان و عید نوروز و سایر روزهای تعطیل میزبان مسافران زیادی از اقصی نقاط کشورمان می باشد که به علت کمبود اعتبارات و امکانات شهرستان و حجم گسترده حضور مسافران نیازمند تخصیص اعتبارات و نگاه ملّی جهت مدیریت سواحل می باشد.

انتهای پیام/


ارسال نظرات
پر بیننده ها