مصطفی سالاری، استاندار بوشهر عدم‌اصلاح فرهنگ الگوی مصرف، فرسودگی شبکه‌ها و هدر رفت آب و کمبود تولید آب، سه مشکل عمده در بحث کمبود آب دانست و تاکید کرد: باید با همکاری مردم، دولت و نهادهای فرهنگی، این مشکل رفع شود.
کد خبر: ۸۷۰۶۴۰۷
|
۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹



 

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر؛ مصطفی سالاری، استاندار بوشهر در همایش «قرآن، سپاه و وحدت»  که با حضور مسئولان ارشد استانی و فعالان جامعه قرآنی برای پنجمین سال متوالی از سوی سپاه امام صادق (ع) برپاشده بود، با اشاره به شعار سال و سیاست‌های ابلاغی دولت، افزود: در سال جاری، محور بیشتر کارها را بر اقتصاد مقاومتی گذاشته‌ایم و در دو بخش عمده رونق اقتصادی و خدمات‌رسانی به مردم، پروژه‌ها را دنبال می‌کنیم.

نماینده عالی دولت در استان بوشهر در ادامه اظهار کرد: در نیمه اول امسال، ورود جدیدتری در پروژه‌های پارس جنوبی و جذب نیروی تحصیل‌کرده بومی خواهیم داشت و با کنترل آمار و معرفی نیرو، مکانیسمی می‌شود که به‌کارگیری و اشتغال نیروهای بومی، به‌طور متوالی ادامه یابد.

رئیس شورای تأمین استان بوشهر با اشاره به لزوم بهره‌برداری بهتر از فرصت‌ها، گفت: کارخانه سیمان دشتی به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد و حدود 400 فرصت شغلی برای مردم این شهرستان به وجود خواهد آمد و همچنین طرح‌هایی مانند ماهی در قفس، با ایجاد 300 فرصت شغلی، پروژه متانول کاوه و راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی در شمال استان، ازجمله فرصت‌هایی در مسیر ایجاد اشتغال برای جوانان استان است.

وی با تأکید بر اینکه مشکلات مردم در موضوع کمبود آب را درک می‌کنیم، عنوان کرد: برای تأمین آب، آن دسته از کارهایی که 2 سال قبل انجام داده‌ایم، سریع‌ترین آن‌ها امسال به بهره‌برداری می‌رسد و برای حصول نتیجه زودتر از این، باید حدود شش یا هفت سال قبل، این اقدامات آغاز می‌شده است.

سالاری ادامه داد: عدم‌اصلاح فرهنگ الگوی مصرف، فرسودگی شبکه‌ها و هدر رفت آب و کمبود تولید آب، سه مشکل عمده در بحث کمبود آب است که باید با همکاری مردم، دولت و نهادهای فرهنگی، رفع شود.

استاندار بوشهر، به حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: ظرف یک سال و چند ماه آینده، همه مراکز و خانه‌های بهداشت و بیمارستان‌های موجود در سطح استان را تکمیل خواهیم کرد و اولین استانی خواهیم بود که به حد استاندارد سلامت در کشور می‌رسیم.

در حاشیه این همایش از مستند یادگار نادر که به زندگی شهید نادر مهدوی پرداخته است، رونمایی شد و سپس نماز جماعت به امامت آیت الله صفایی بوشهری اقامه شد.

ارسال نظرات