خبرهای داغ:
استاد یار دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره):
مسئول کارگروه اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: علت بیگانگی دانشگاه با اقتصادمقاومتی و تولید ملی تبلیغات رسانه‌های غربی و باورهای نادرست دانشگاهیان است/علمی کردن اقتصاد مقاومتی در دانشگاه‌ها در صورت اخذ مجوز از وزارت علوم است.
کد خبر: ۸۷۰۶۳۴۹
|
۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵

دکتر محمد مهدی مظفری مسئول کارگروه اقتصاد مقاومتی و استاد یار دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، با اشاره به پیشبرد اقتصاد مقاومتی در دانشگاه‌ها اظهار داشت: موضوع اقتصاد مقاومتی و تولید ملی علی‌رغم تاکیدات مکرر رهبری در ۶سال اخیر تاکنون به دانشگاه‌های ایران راه پیدا نکرده است و دانشگاه‌ها در این زمینه قوی نیستند.

مظفری یکی از دلایل ضعف دانشگاه‌ها در راستای اقتصاد مقاومتی نبود نشریات و مقالات در این زمینه دانست و گفت: نشریات و مقالاتی در راستای اقتصاد مقاومتی در سطح کشور تاکنون وجود نداشته است و با وجود تقاضاهای مستمر بنده و همکارانم هنوز موفق به اخذ مجوز از وزارت علوم نشده‌ایم.

استادیار دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) عنوان کرد: اگر دانشگاه‌ها نشریات و مقالات علمی در زمینه اقتصاد مقاومتی داشته باشند اساتید به خاطر امتیازات علمی خودشان هم شده در این راستا گام بر‌می‌دارند.

مظفری یکی دیگر از علل ضعف دانشگاه‌ها در زمینه مساله مهم اقتصاد مقاومتی و تولید ملی را تبلیغات نادرست رسانه‌های غربی برشمرد و افزود: علل به‌دور ماندن جامعه دانشگاهی کشور ما از واژه هایی مهم همچون اقتصاد مقاومتی و وتولید ملی تبلیغات نادرست رسانه‌های غربی و باورهای نادرست دانشگاهیان کشورمان در مورد تاکیدات مقام معظم رهبری در این امر هست که باعث شده فقط تعداد محدودی از دانشگاه‌های کشور ایران در این زمینه شروع بکار کنند.

مسئول کارگروه اقتصاد مقاومتی با اشاره به مذاکراتی که از سوی کشور ایران با کشور آمریکا صورت گرفته است بیان کرد: این باور نادرستی است که برخی از مسئولین دولتی و دانشگاهی مذاکره و برقراری رابطه با شیطان بزرگ چون آمریکا را در حل مسایل اقتصادی کشور دخیل می‌دانند. تنها راه‌ مشکلات اقتصادی کشور با اجرای اقتصاد مقاومتی و وتجه واقعی به مساله تولید ملی قابل حل هست نه رابطه با نظام سلطه و سرمایه‌داری.

مظفری افزود: غربی‌ها و برخی از مسئولین دولتی و دانشگاهی در داخل استنباطشان منوط بر این هست که تاکیدات رهبری به خاطر وجود تحریم‌هایی است که بر ملت ایران تحمیل شده است در صورتی که اجرایی کردن مبحث اقتصاد مقاومتی به تحریم‌ها مرتبط نیست و در حال حاضر تمامی کشورهای جهان خواستار ایجاد یک الگو تحت عنوان اقتصاد مقاومتی هستند تا از شر نظام سرمایه‌داری میلتون فریدمن رها شوند.

استادیاردانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در پایان خاطرنشان کرد: باید از الگویی همچون امام علی (ع) و رهبران و علمای شیعه پیروی کنیم و نگرش آنها را سرلوحه زندگی خودمان قرار دهیم.

9001/ت30/ب

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها