خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه امام سجاد (ع):
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه امام سجاد (ع) اذعان کرد: کسانی که یک ماه توفیق روزه داری داشته اند و توانستند گرمای تابستان را دوام بیاورند روز عید فطر روز برائت آن‌ها است.
کد خبر: ۸۷۰۶۳۰۱
|
۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰

حجه الاسلام حسین عدالتی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام سجاد(ع)قزوین در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین در خصوص عید فطر اظهار کرد: خداوند را شکر می کنیم که توفیق یک ماه بهره مندی و استفاده از ماه مبارک رمضان را به بندگان خود عطا نمود.

وی با اشاره به احادیث و روایات تبیین کرد: جابر بن عبدالله انصاری، می گوید در جمعه آخر ماه رمضان نزد رسول خداصلی الله علیه و آله رفتم،  هنگامی که چشم آن حضرت بر من افتاد فرمود: ای جابر! این جمعه آخر ماه رمضان است. پس با آن وداع کن و بگو:«خدایا! این رمضان را آخرین روزه ما قرار نده و اگر چنین مقرّر کردی، ما را مورد رحمت خود قرار ده و جزء محرومان مساز».

عدالتی خاطر نشان کرد: فطر به معنای این است که انسان به فطرت خود باز می گردد، خواندن دعا و نماز و احیا نگه داشتن شب عید سعید فطر و همچنین زیارت امام حسین (ع) در این شب بسیار سفارش شده است.

این مقام مسئول با اشاره به این که روز عید فطر روز برائت از گناهان است اذعان کرد: کسانی که یک ماه توفیق روزه داری داشته اند و توانستند گرمای تابستان را دوام بیاورند روز عید فطر روز برائت آن‌ها است، روزی که می‌توانند عیدی بگیرند، عیدی آن ها می‌تواند ملاقات آشنایان و خویشاوندان و طلب بخشش برای خطاهای‌شان باشد.

عدالتی در خاتمه تشریح کرد: در روز عید فطر از خدا می‌خواهیم تا پس از یک ماه تزکیه نفس و روزه داری به ما توفیق دهد که بتوانیم دستاوردهای خود را که در این ماه کسب نموده ایم در طول سال حفظ کنیم.

1101/30ت/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها