کارشناس مسائل فقهی گفت: روزه، دعا، تلاوت قرآن کریم، معرفت به خدا و خدمت به خلق از عوامل ایجاد تقوا در ماه مبارک رمضان است.
کد خبر: ۸۷۰۶۲۲۸
|
۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، حجت‌الاسلام عبدالهی در اختتامیه برنامه‌های ماه مبارک رمضان در جمع پایوران سپاه روح‌الله گفت: در درون همه انسان‌های جنگی است به نام جهاد اکبر، جنگ بین بعد معنوی و بعد مادی هر فرد به عبارت دیگر جنگی که یک طرف آن، فطرت و عقل و وجدان اخلاقی و طرف مقابل، نفس اماره و هوی و هوس و صفات رذیله قرار دارد.

وی افزود: پیروی از دستورات الهی پیروزی همیشگی را برای فرد در تمامی عرصه‌های به همراه خواهد داشت ولی اگر نتواند زیر پرچم خدا برود و از مسیر حق منحرف شده و در زیر پرچم شیطان قرار گیرد، بدبختی و گناه همیشه برای او خواهد بود.

کارشناس مسائل فقهی تصریح کرد: ابزار جبهه جهاد کبیر در بعد معنوی نماز، روزه‌داری، خدمت به خلق خداست تا کم کم فرد به مقام یقین دست پیدا کند و در مقابل ابزار جبهه هوی و هوس و ابزار نفس اماره، ابزار صفات رذیله متابعت کردن از آنهاست.

حجت‌الاسلام عبدالهی با اشاره به روایات قرآن گفت: اگر ابزار جبهه هوی و هوس را در دست داشته باشی آن وقت به قول قرآن رفتن زیر پرچم شیطان است و پیروزی برای شیطان حتمی است، پیروزی برای هوی و هوس، برای نفس امّاره و برای صفات رذیله ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به دستاوردهای ماه مبارک رمضان افزود: تقوا نعمت بزرگی است که پروردگار عالم در ماه مبارک رمضان به همه می‌دهد هر کسی به اندازه شعور دینی‌اش می‌تواند از تقوی الهی بهره‌مند شود و به عبارت دیگر زیر پرچم خدا برود باید مواظب باشیم با غفلت‌ها، با گناه‌ها و بالاخره با متابعت از شیطان درون و برون از زیر پرچم خدا بیرون نیاییم که بدبختی دنیا و آخرت دارد.

کارشناس مسائل فقهی تصریح کرد: آنچه ماه رمضان را از سایر ماه ها برجسته و متمایز می‌سازد، فضای معنوی حاکم بر زندگی فردی و اجتماعی است که به ویژه حضور در محافل دینی و مساجد، انس بیشتر با قرآن و دعا و مناجات در فضاسازی و سوق دادن بیشتر افراد جامعه به سمت معنویت نقش بسیار موثری ایفا می‌کند.

حجت‌الاسلام عبدالهی تاکید کرد: در حقیقت فراهم شدن زمینه مناسب برای اصلاح و تعالی فرد و جامعه از جمله دستاوردهای ماه رمضان است که البته تداوم این حالت در ماه‌های دیگر باعث سعادت و خوشبختی جامعه می‌شود.

وی افزود: بهترین حالت روزه‌دار این است که کاری کند حالت تقوا در او بعد از ماه مبارک رمضان تداوم داشته باشد، یعنی نه تنها در این ماه به فکر خدا باشد بلکه در طول سال با تقوا باشد.

کارشناس مسائل فقهی در پایان خاطرنشان کرد: شب عید فطر، شب ارزیابی و اندازه‌گیری خصلت‌های خوب و بد است که اگر خصلت‌های بد به خصایص خوب تبدیل شده باشد خدا را شکر باید در راستای حفظ آن در دیگر ایام سال نیز کوشا بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات