مدیرکل بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه کشورآئین تکریم و معارفه مدیرکل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزدگفت: آیت الله ناصری از بزرگترین واقفان روحانی کشور است.
کد خبر: ۸۷۰۶۱۶۱
|
۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان اوقاف در آئین تکریم و معارفه مدیرکل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد امانت‌داری را از افتخارات این سازمان دانست و گفت: یکی از مباحث امانت‌داری این سازمان، بحث امامزادگان و فرزندان پیامبر اکرم (ص) است که در نظام‌مهندسی اهل‌بیت (ع) حضور این بزرگواران در ایران بر اساس سفارشات خود ائمه (ع) و بر اساس حساب‌وکتاب‌هایی بوده و هرکجا این عزیزان قدم گذاشته‌اند امنیت اعتقادی، اخلاقی و دینی در آن منطقه حاکم شده است.

حجت‌الاسلام شوزب شیری با ذکر حدیثی از امام صادق (ع) افزود: بر اساس سفارش امام (ع) انسان با زیارت امامزادگان در حقیقت با آل پیغمبر صله‌رحم به‌جا می‌آورد.

وی ادامه داد: یکی از آثار و برکات این امامزادگان این است که هرکجا حضور پیداکرده‌اند یک تمدنی را به وجود آورده و اعتقادات شیعه رواج پیداکرده است بنابراین حضور و کارکرد آن‌ها تأثیرگذار بوده و پناه وملجا مردم به‌حساب می‌آیند ضمن اینکه این بزرگواران علاوه بر انتساب به خاندان پیامبر (ص) خود نیز از علما و بزرگان دینی عصر خود به شمار آمده و دستی بر تمدن بشر داشته‌اند.

مدیرکل بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه کشوردرادامه اظهار داشت: اگر انسان بخواهد به عمق اعتقادات مردمان یک استان پی ببرد باید به موقوفات و وقف نامه‌های مردم آن استان نگاه کند که این نگاه در استان یزد مؤید عمق اعتقادات، اخلاص، تدین، انصاف و مردم‌داری گذشتگان این دیار است.

وی با اشاره به وجود بیش از 2500 آیه قران در باب قیامت گفت: خداوند با این آیات با بشر اتمام‌حجت کرده و در آخرین آیه سوره جمعه آمده است که تا انسان در آخرین ساعات حیات چشمش به برزخ می‌افتد می‌گوید خدایا مرا برگردان تا صدقه جاریه وقف را جاری سازم و هرگز چنین امکانی وجود ندارد.

حجت‌الاسلام شیری بابیان اینکه استان یزد ازنظر تعداد موقوفات در کشور رتبه پنجم رادار است اظهار داشت: اما ازنظر درآمدی استان یزد چنین جایگاهی ندارد و بسیاری از موقوفات هنوز در تصرف برخی سازمان‌ها و افراد قرار دارد که باید از طریق مجاری قانونی به این سازمان عودت داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ اسلام هرکجا وقفی اتفاق افتاده ردپای علمای وجود داشته است ابراز داشت: علمای یزدی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در حال حاضر نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه یزد از بزرگ‌ترین واقفان روحانی کشوراست که بیش از ده‌ها حوزه علمیه، مراکز دینی، دبیرستان‌ها، مراکز خیریه، مزرعه و 120 مغازه احیاشده در استان چهارمحال و بختیاری وقف کرده است.

شیری ضمن تشکر از اقدامات مدیرکل سابق اوقاف استان، تغییر مدیران را سیاست سازمان‌ها وادارت دانست و گفت: جناب عادل یکی از منظم‌ترین مدیران ما ازنظر مالی و عملکردی به‌حساب می‌آید اما خود ایشان بیش از 15 بار درخواست انتقال به تهران را داده که نهایتاً با درخواست ایشان موافقت شد و با بررسی‌های صورت گرفته و نظر مساعد آیت‌الله ناصری و همچنین تجربه جناب زارع زاده درزمینهٔ وقف ایشان را به سمت مدیرکلی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد انتخاب کردیم.

یزدامروز




ارسال نظرات