مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی خبر داد

رسیدگی به بیش از 8 هزار پرونده تعزیراتی در استان مرکزی

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی گفت: سال گذشته تعداد پرونده‌های ورودی 8 هزار و 597 فقره بود که از این میزان 8 هزارو 528 فقره مورد رسیدگی قرار گرفت.
کد خبر: ۸۷۰۶۱۰۵
|
۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، سلیمان رزاقی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات دادگستری استان مرکزی برگزار شد تعزیرات حکومتی را مرجع رسیدگی و صدور حکم دانست و گفت: وظیفه این سازمان رسیدگی به تمامی پرونده‌ها یا گزارشات تخلفاتی از سوی مراجع نظارتی است.

وی افزود: تعزیرات حکومتی به این مسئله بسنده نکرده و یک گام نیز جلو برداشته و گشت‌های مشترکی را با مراجع نظارتی استان انجام می‌دهیم و براساس برنامه ریزی این سازمان گشت‌ها ماهانه برگزار می‌شود و در بسیاری از موارد با حضور رئیس شعب دستگاه تعزیرات حکومتی در محل حکم صادر می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی با اشاره به عملکرد دستگاه تعزیرات حکومتی استان در سال گذشته گفت: تعداد پرونده‌های ورودی 8 هزار و 597 فقره بوده که از این میزان 8528 فقره رسیدگی شده است.

رزاقی ادامه داد: 6824 فقره پرونده در بخش کالا و خدمات بوده که از این میزان 6821 فقره مورد رسیدگی قرار گرفت همچنین 628 فقره در بخش قاچاق کالا و ارز پرونده به شعب دستگاه تعزیرات حکومتی وارد شده که 561 فقره رسیدگی و منجر به صدور حکم شده است.

وی افزود: 1145 فقره در بخش پرونده بهداشتی به شعب وارد شده که 1146 فقره مورد رسیدگی قرار گرفته است و اختلاف موجود در این بخش به دلیل پرونده‌های مانده از سال 93 است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی با اشاره به جمع کل میزان محکومیت‌ها از سوی تعزیرات حکومتی گفت: 333 میلیارد و 990 میلیون و 320 هزار و 174 ریال بوده است که از این میزان محکومیت به تفکیک شامل قاچاق کالا و ارز با محکومیت 299 میلیارد و 916 میلیون 29 هزار و 246 ریال، در بحث قاچاق کالا و خدمات 31 میلیارد و 532 میلیون و 309 هزار و 672 ریال، 2 میلیارد و 541 میلیون 981 هزار و 256 ریال در بخش پرونده‌های بهداشت و درمان بوده است.

رزاقی با اشاره به عملکرد اجرای احکام تعزیرات حکومتی استان تصریح کرد: سال گذشته تعداد پرونده‌های ورودی به اجرای احکام استان 9 هزار و 101 فقره بوده و 9 هزار و 136 فقره پرونده مختومه شده است و این اختلاف نیز به خاطر 123 فقره مانده اجرای احکام سال 93 است.

وی افزود: میزان وصولی تعزیرات حکومتی استان 38 میلیارد و 687 میلیون و 350 هزار و 207 ریال بوده و پرونده‌های در سطح استان توسط 10 شعب مورد رسیدگی قرار گرفته‌اند.

کاهش پرونده‌های ورودی به شعب تعزیرات حکومتی نسبت به مدت مشابه

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی تصریح کرد: در سه ماهه سال گذشته در مقایسه با سه ماهه امسال در بخش شعب و اجرای احکام تعزیرات حکومتی استان گفتنی است در سه ماهه سال گذشته 2 هزار و 378 فقره پرونده بوده که 2 هزار و 369 فقره مورد رسیدگی قرار گرفت و میزان محکومیت در این مدت 157 میلیارد و 151 میلیون و 716 هزار و 105 ریال بوده است.

رزاقی با اشاره به عملکرد سه ماهه سال جاری گفت: 1536 فقره پرونده به شعب تعزیرات حکومتی وارد شده که از این تعداد 1586 فقره مورد رسیدگی قرار گرفت که صد در صد پرونده‌ها مورد رسیدگی قرار گرفته است و میزان محکومیت‌های صادر شده در این مدت نیز 42 میلیارد و 569 میلیون و 115 هزار و 857 ریال بوده که نسبت به سه ماهه سال گذشته کاهش درخور توجهی را شاهد بوده‌ایم.

وی افزود: عملکرد شعب اجرای احکام در سه ماهه سال گذشته با توجه به 2 هزار و 938 فقره پرونده ورودی 2هزار و 948 فقره مختومه شده که نشان از اجرای حکم پرونده‌های باقی مانده از سال قبل دارد و وصولی در این بخش 9 میلیارد و 110 میلیون 889 هزار و 686 ریال بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی تصریح کرد: در سه ماهه نخست امسال تعداد 1585 فقره به شعب اجرای احکام ورود پیدا کرده‌اند که از این میزان 1598 فقره مختومه شد و تا پایان خردادماه تنها 75 فقره پرونده مانده و میزان وصولی نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و به میزان 11 میلیارد و 586 میلیون و 304 هزار و 900 ریال بوده است.

تعطیلی موقت چهار واحد صنفی در سه ماهه نخست امسال

رزاقی در ادامه گفت: سال گذشته 33 مورد پلاکارد بر سر درب واحدهای صنفی متخلف نصب شد و در سه ماهه نخست امسال این میزان به 16 مورد رسیده، سال گذشته در سه ماهه نخست تعداد دو واحد صنفی تعطیل موقت شدند در حالی که در مدت زمان مشابه امسال این میزان به چهار فقره افزایش داشته است.

وی افزود: در سه ماهه سال گذشته 107 مورد معدوم‌سازی کالا و امسال این میزان به 21 مورد کاهش یافته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی تصریح کرد: بیشترین تخلفات در سه ماهه سال 94 شامل بیشترین تخلفات شامل عدم درج قیمت، گرانفروشی، عدم ارائه فاکتور و کم فروشی می‌شود و در سه ماهه امسال به تفکیک عدم درج قیمت، گرانفروشی، تخلفات بهداشتی و کم فروشی است.

نانوایی‌ها، خواربارفروشی‌ها و مراکز فروش میوه و سبزی به ترتیب متخلف‌ترین صنوف استان

رزاقی با اشاره به اصناف دارای بیشترین تخلفات گفت: بیشترین تخلفات را واحدهای نانوایی، خواربار فروشی، میوه فروشان مرتکب شده بودند که مورد رسیدگی قرار گرفت و در سال جدید نیز همین اصناف بیشترین تخلفات را داشته‌اند که در سال گذشته بیش از 60 مورد نصب پلاکارد برای صنف خبازان صورت گرفت و نانوایی‌های متخلف معرفی شدند.

وی افزود: تعداد 12 نفر از افراد متخلف در زندان‌های استان در حال تحمل حبس هستند که خوشبختانه با دریافت وثیقه نقدی یا وثیقه ملکی سعی کردیم تا ورودی به زندان‌ها را کاهش دهیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی تصریح کرد: در سه ماهه نخست سال گذشته 313 اکیپ گشت مشترک و 641 واحد صنفی بازدید صورت گرفته و در سه ماهه نخست امسال 76 مورد اکیپ گشت 435 واحد صنفی را مورد بازرسی قرار دادند همچنین در کل گشت مشترک 350 مورد در سال گذشته بوده که 2 هزار 11 مورد بازرسی انجام داده‌اند.

بازدید 868 واحد صنفی در طرح نوروزی

رزاقی در ادامه گفت: در طرح نوروزی یا طرح شب عید 146 اکیپ از 15 اسفندماه تا 15 فروردین‌ماه از 868 واحد بازرسی صورت گرفت و در ایام نوروز چهار رستوران، دو مورد نانوایی و چهار واحد قنادی به شکل موقت تعطیل شدند.

وی افزود: در طرح مبارزه با کالای سلامت محور در راستای سیاست‌های سازمانی در هفته گذشته جلسه‌ای را با حضور نمایندگان استانداری، دامپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی و نماینده دادستان و نماینده سازمان صنعت و نماینده اتاق اصناف در سطح عرضه گشت را برگزار کردیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی تصریح کرد: در تیرماه گشت‌های بازرسی با محوریت کالاهای سلامت محور با دستور دادستانی با واحدهای عرضه کننده پوشاکی که پوشش اسلامی ندارند یا دارای برندهای خارجی هستند برخورد قانونی می‌شود.

رزاقی یادآور شد: جمع‌آوری و معدم‌سازی قلیان‌ها، پلمپ واحدهای عرضه کننده قلیان نیز صورت گرفته است، همچنین دریافت زیرمیزی جزو پرونده‌هایی است که رسیدگی به آن از وظایف تعزیرات حکومتی است و چنانچه گزارشی تنظیم شود معمولا در کمیسیون ماده یازده با حضور نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی مطرح می‌شود و پس از کارشناسی گزارشات برای رسیدگی به تخلف به سازمان تعزیرات ارسال می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی تصریح کرد: رسیدگی به پرونده یک شرکت واردکننده کالا که ارز مرجعی را از بانک عامل دریافت نموده، اما کالایی اضافه تر از رقم اعلامی به بانک وارد کشور کرده بود یکی از پرونده‌های شاخص رسیدگی شده در سال 94 در شعب تعزیرات حکومتی استان مرکزی بود.

وی افزود: براساس حکم شعب تجدید نظر تعزیرات حکومتی استان، شرکت مذکور برای مقدار اضافی کالای وارداتی به استرداد مبالغ 844 میلیون و 342 هزار و هشت لیر ترکیه و سه میلیون و 837 هزار و 600 روبل در حق بانک عامل محکوم شد که اجرای این حکم قطعی است.

رزاقی یادآور شد: پرونده روغن زیتون و کمپوت قاچاق مکشوفه در ایست و بازرسی دلیجان که به ضبط کالا به نفع دولت و پرداخت جریمه 9 میلیارد و 369 میلیون ریال، پرونده قاچاق 20 تن چای خارجی مکشوفه در همین محور که به ضبط کالا به نفع دولت و محکومیت به پرداخت جریمه 25 میلیارد و 863 میلیون ریال و نیز پرونده قاچاق پوشاک، دوربین مدار بسته و گوشی موبایل که به ضبط کالا به نفع دولت و پرداخت چهار میلیارد ریال از دیگر پرونده‌های محکومی در شعب تعزیرات حکومتی بوده که سال گذشته مورد رسیدگی قرار گرفتند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شماره تلفن 135 برای دریافت گزارش‌های مردمی از تخلفات واحدهای صنفی پاسخگوی شهروندان خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات