سردار سعید قاسمی می‌گوید: ما به نقاط ویژه‌ای در پرونده 4 دیپلمات رسیده‌ایم که پای خیلی‌ها گیر است، خیلی‌ از شخصیت‌ها و چهره‌ها در ایران و در لبنان در این پرونده پای‌شان گیر است، ما به این مسئله رسیده‌ایم و سند هم داریم.
کد خبر: ۸۷۰۶۰۵۹
|
۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج،سعید قاسمی از سرداران دوران دفاع مقدس و همرزم حاج احمد متوسلیان با اشاره به سفر اخیر خود به لبنان همراه نادر طالب‌زاده برای پیگیری سرنوشت چهار دیپلمات اظهار داشت: ما به نقاط ویژه‌ای در این پرونده رسیده‌ام که پای خیلی‌ها گیر است، خیلی‌ از شخصیت‌ها و چهره‌ها در ایران و در لبنان در این پرونده پای‌شان گیر است، ما به این مسئله رسیده‌ایم و سند هم داریم.

*باید به وزیر دفاع گفت چرا زنده بودن متوسلیان را الان مطرح کردید

سردار قاسمی با اشاره به خبر وزیر دفاع درباره زنده بودن چهار دیپلمات، گفت: بنده هم دنبال ایشان هستم تا از او بپرسم بر اساس چه سندی شما این را فهمیدید و الان چرا این را مطرح کردید؟

*کسانی که مانع عملیات آزادسازی چهار دیپلمات شدند باید دادگاهی شوند

سردار قاسمی درباره کارشکنی و بی‌انگیزگی طرف ایرانی در این پرونده که مورد بحث سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان بوده است توضیح داد: مطالب بسیار زیاد وجود دارد و پیچیده و مرموز و مغموم است، از اول قصه در سال 61 که این اتفاق افتاده و اینها می‌توانستند در فرصت 10 روز اول این چهار دیپلمات آزاد شوند اتفاقاتی افتاد، رحمت خدا بر علی موحد، رحمت خدا بر کاظم رستگار و حتی زنده‌هایی که در این قضیه باید اسم ببریم که رحمت خدا بر آنها چون اقداماتی را در این زمینه انجام دادند. چهره‌هایی که از انجام عملیات برای آزادسازی چهار دیپلمات ممانعت کردند تا پای این قصه نرویم، زنده هستند، مسئولیت دارند، ما باید همه آنها را به دادگاه بکشانیم.

این سردار دوران دفاع مقدس، افزود: خدا «غضنفر رکن‌آبادی» را رحمت کند، ما هرچه قبل از دوران احمدی‌نژاد تلاش کردیم که عکس احمد و سه دیپلمات دیگر را بالا ببریم نتوانستیم که نتوانستیم، سفارت بیروت که این‌ چهار نفر برای آزادی مدارک از سفارت محاصره شده رفتند و جان خود را دادند، چند ماه قبل که به لبنان رفتیم، دیدم به برکت تلاش غضنفر رکن‌آبادی عکس این چهار دیپلمات در سفارت لبنان است. به آنها می‌گفتیم چرا عکس این چهار دیپلمات را نمی‌زنید می‌گویند این موضوع سیاسی است! ما در این قضیه دعوا داشتیم و می‌گفتیم اسرائیلی‌ها سر «رون‌ آراد» از شما مطالبه دارند و هنوز می‌گویند او در ایران است.

*عواملی در داخل و خارج با یکدیگر هماهنگ هستند که این پرونده بسته نشود

وی تاکید کرد: چطور در این کشور همه مطالبه‌ای دارند، از هم‌جنس‌بازان تا بهائی‌ها مطالبه دارند، چرا برای احمد متوسلیان مطالبه نداشته باشیم؟ چه عواملی در داخل و خارج با یکدیگر هماهنگ هستند که این پرونده بسته نمی‌شود؟

*سید حسن گفت در ایران نفسی برای پیگیری پرونده چهار دیپلمات وجود ندارد

سردار قاسمی تصریح کرد: وقتی صحیفه و صحبت امام فراموش شود شغال‌ها شیر می‌شوند، کفتارها عقاب و وقتی این طور شود، احمد متوسلیان‌ها هم فراموش می‌شوند و بعد از 27 سال یک دفعه وزیری می‌آید و می‌گوید بررسی کرده‌ایم و احتمالا متوسلیان زنده است،  مردم به من زنگ می‌زنند می‌گویند آقای قاسمی شما که 27 سال است می گویید آنها زنده هستند و کسی حق ندارد به عنوان شهید این پرونده را ببندد، پس الان چه خبر شده است که وزیر اینگونه می‌گوید؟ آنها که سنگ قبر حاج احمد را هم در بهشت زهرا گذاشته‌اند و برایشان تمام شده است؛ به سید حسن نصرالله برای پیگیری می‌گویید، می‌گوید وقتی در ایران نفسی برای پیگیری وجود ندارد من چه کار کنم، به خود من گفت.

این عضو جبهه فرهنگی انقلاب، تصریح کرد: اگر بخواهم حرف دلم را بزنم باید خیلی چیزها را بگویم، اما هر گبر و یهودی که در قصه این چهار دیپلمات پرچمی را بلند کند من اگر بتوانم به آنها کمک خواهم کرد.

«من در این 34 سال زیاد نردبان این قضیه شده‌ام، پدر احمد که رفت،‌ مادرش هم که در بیمارستان است، آنقدر برای فیلم در این باره نردبان شده‌ام و وقتی که فیلمنامه را آورده می‌بینی که نوشته احمد متوسلیان و نامزدش! من به آنها گفتم اگر فیلم «قطام» نداشته باشد، نمی‌شود؟»

وی با بیان اینکه احمد که آزاد نمی‌شود اما من می‌گویم اصلا خدا می‌خواهد ما را امتحان کند، گفت: مثلا همین شهدای حج خونین که یکی از آنها مادر شهید ناظری است، سازمان حج که خودش را کشته است به کنار؛ ما مراسم حج خونین را هر سال با پنج و شش نفر شروع کردیم و دور کعبه نمادین و نماد شهدای خونین حج که کسی به آنها کاری ندارد،‌پیام امام را می‌خوانم و بعد هم خودم برایشان مداحی می‌کنم و سینه می‌زنم و نماز مغرب و عشاء را می‌خوانیم و برمی‌گردیم.
ارسال نظرات