معاون طرح و برنامه وزارت صنعت گفت: رشد اقتصادی کشور ۵ درصد پیش‌بینی شده است که ۳۵ تا ۳۷ درصد آن یعنی حدود یک سوم از طریق بخش صنعت، معدن و تجارت کشور تامین می‌شود .
کد خبر: ۸۷۰۵۹۹۰
|
۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، حسین ابویی مهریزی در نشستی خبری که به مناسبت روز صنعت و معدن برگزار شد، به قراردادهای پسابرجامی اشاره کرد و گفت: شرکت  سایپا با شرکتهایی از فرانسه، ایتالیا، آلمان و ژاپن در حال مذاکره است تا شرایط همکاری و سرمایه‌گذاری ایجاد شود. 

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت در خصوص پیش‌بینی رشد اقتصادی کشور در سال جاری اذعان کرد: رشد اقتصادی کشور 5 درصد پیش‌بینی شده است که 35 تا 37 درصد آن یعنی حدود یک سوم از طریق بخش صنعت، معدن و تجارت کشور تامین می‌شود و در واقع 1.7 درصد از رشد 5 درصدی اقتصاد کشور متعلق به بخش یاد شده است. 

وی در خصوص شرایطی که در صنایع کشور پس از گذشت 5 ماه از اجرای برجام صورت گرفته بود گفت: فضای پسابرجام به سمت کاهش هزینه‌ها رفته است و دسترسی به تکنولوژی‌های روز، تامین آسان مواد اولیه و ارتباط با اقتصاد دنیا شکل گرفته است و در مقایسه با گذشته وضعیت بهتری دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: ۳ هزار پرونده اکتشاف، ۲ هزار و ۲۰۰ گواهی کشف و ۳ هزار مجوز برداشت در حوزه معدن صادر شده و ۶۸ شهرک و ناحیه صنعتی جدید نیز راه‌اندازی شده‌اند که در کنار این مسئولیت ۲۰۰ شهرک به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم ۱۵۰ طرح مهم و ملی بر اساس جایگاه در زنجیره ارزش، صادرات و رونق انتخاب شده‌اند که به صورت مرتب مورد پایش واقع می‌شوند که بر این اساس ۳۶ طرح وارد مدار شده‌اند، ۳۶ طرح سال جاری وارد مدار می‌شوند و ۳۶ طرح نیز تا سال ۹۶ به مدار تولید خواهند آمد که در مجموع ۸ هزار و ۵۰۰ اشتغال مستقیم و ۱۱ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در برداشته‌اند.

ابویی ادامه داد: در هیات سرمایه‌گذاری خارجی در بخش صنعت ۱۰۷ طرح به مبلغ ۲.۶ میلیارد دلار به تصویب رسیده‌اند که از این تعداد ۵۵ طرح به بهره‌برداری رسیده‌ است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان گفت: در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ۸ هزار و ۵۰۰ طرح صنعتی و معدنی با پیشرفت بالای ۶۰ درصد وجود دارد که از این رقم امسال ۵ هزار و ۴۰۰ طرح به بهره‌برداری می‌رسند که ۲۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را در کنار ۹۰ هزار نفر اشتغال در مدار تولید قرار می‌دهند.



ارسال نظرات