صبح امروز آخرین کلاس اخلاق و مراسم اختتامیه کلاسهای ماه مبارک رمضان ناحیه روح الله یزد برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۰۵۹۵۲
|
۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد،در ابتدا حجه الاسلام یاوری به حدیثی از امام جعفر صادق(ع) اشاره کرد و افزود:"شخصی نزد ایشان می رود و می گوید: دیدم بعضی از مردم با بعضی دشمن هستند وقتی قرآن را دیدم که می گوید شیطان دشمن اصلی شماست بنابراین به جای دشمنی با مردم با شیطان دشمنی نمودم" از اینجا این نکته را یاد می گیریم که به خاطر اندک چیزی با دیگران دشمنی نکنیم و دیگران را براحتی لعن نکنیم چرا که در روایت است که اگر کسی را لعن کنیم و آن شخص سزاوار لعن نباشد،آن لعن به شخص لعن کننده باز می گردد.

یاوری با بیان اینکه فقط ظلم کنندگان به اهل بیت سزاوار لعن هستند افزود: متأسفانه بعضی عادت دارند که براحتی لعن می کنند که این عادت بدی است.

وی افزود:در ادامه آن شخص به امام(ع)می گوید گروهی را دیدم که به سلامتی،مال زیاد و افرادی مثل خودشان تکیه می کنند بعد سخن خدا را شنیدم که می گوید « و من ایتق الله یجعل له مخرجاً و یرزقه من حیث لا یحتسب و من یتوکل علی الله فهو حسبه ان الله بالغ امره قد جعل الله لکل شی امری»هر کس تقوا پیشه کند خداوند برای او درگاه خروج از مشکلات قرار می دهد و او را از جایی روزی می دهد که انتظار آن را نداشته باشد و هر کس بر خدا توکل کند خدا او را کفایت می کند و خدا هست که امرش را به مقصد می رساند و خداوند برای هر چیزی اندازه قرار داده است.

یاوری با بیان اینکه نباید به مسائل مادی تکیه کنیم افزود: این شخص به امام(ع)می گوید: دیدم کسی که تکیه گاهش خدا باشد خدا او را کفایت می کند پس من هم به خدا توکل کردم.

در ادامه کلاس مراسم اختتامیه کلاسهای ماه مبارک رمضان با حضور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه روح الله یزد برگزار شد که وی ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان برنامه های اجرا شده در ماه مبارک رمضان،گفت:ماه مبارک رمضان در حال اتمام است و مهم این است که دستآوردهای این ماه مبارک را به راحتی از دست ندهیم و زحمات یک ماه روزه داری را خدای ناکرده با گناه و معصیت از دست ندهیم.

حجت الاسلام یاوری در ادامه فرازهایی از دعای وداع ماه مبارک رمضان را از صحیفه سجادیه قرائت نمود و توضیحاتی در این رابطه داد.

ارسال نظرات