معاون وزیر صنعت گفت: در مورد ارج اقدامات لازم انجام شده و به زودی با اصلاح ساختار این کارخانه اقدامات مناسبی انجام خواهد شد تا ظرفیت این واحد تولیدی همانند گذشته افزایش پیدا کرده و به تولید محصولات متنوع اقدام نماید.
کد خبر: ۸۷۰۵۹۱۸
|
۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، محسن صالحی‌نیا معاونت امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت صبح امروز در نشستی خبری که به مناسبت روز صنعت و معدن برگزار شده بود به ورشکستگی و تعطیلی برخی از واحدهای تولیدی معروف اشاره کرد و گفت: تعطیلی برخی کارخانجات تولیدی به ترکیب سهامداران و یا عدم تنوع محصولات در سطح بازار ارتباط دارد. در خصوص ارج هم اقدامات لازم انجام شده و به زودی با اصلاح ساختار این کارخانه اقدامات مناسبی انجام خواهد شد تا ظرفیت این واحد تولیدی همانند گذشته افزایش پیدا کرده و به تولید محصولات متنوع اقدام نماید.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در جذب سرمایه گذاری خارجی بعد از برجام اقدامات مناسبی انجام شده و امیدواریم با گسترش سرمایه گذاری ها وضعیت واحدهای تولیدی کشور بهبود پیدا کند.

هیچ کارخانه سیمان ورشکست نشده است

جعفر سرقینی در ادامه این نشست با اعلام اینکه در حال حاضر هیچ شرکت سیمانی ورشکست نشده است، گفت: برخی از واحدهای تولیدی به خاطر کمبود تقاضا در سطح بازار با مشکلاتی روبرو هستند که خوشبختانه در جلسه هفته گذشته ای که با معاون اول و وزیر صنعت برگزار شده بود راهکارهای رفع مشکلات این حوزه نیز مورد بررسی قرار گرفت به عنوان مثال در اولین قدم یک قرارداد 5 میلیون تنی با انجمن صنفی سیمان و وزارت راه و شهرسازی به امضا رسیده است.

معاون بخش معدن وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت مصرف کنندگان واقعی وقتی سراغ فولاد مبارکه بروند می‌توانند قرارداد ببندند و با آنها همکاری لازم صورت می‌گیرد و در صورتی که این همکاری توسط فولاد مبارکه انجام نشد ما با آنها برخورد می‌کنیم و سایر مواردی که در این خصوص مطرح می‌شود صرفا جنجال‌آفرین است.

وی همچنین در خصوص تعطیلی کارخانه‌های سیمان کشور گفت: این کارخانه ها با 80 تا 85 درصد ظرفیت خود کار می‌کنند و 80 تن ظرفیت تولید این محصول را داریم و در صورتی که یکی از کارخانه‌ها تعطیل شده باشد مربوط به 6 سال قبل از است و ما در چهار سال گذشته نیز به این کارخانه اخطار داده بودیم که در صورتی که کار نکند تعطیل اعلام می‌شود.

سرقینی گفت: برای بهبود وضعیت این کارخانه‌ها به دنبال آن هستیم که شرایط صادرات سیمان را بهبود دهیم به همین منظور کاهش هزینه‌های بندری صادرات این محصول را دنبال می‌کنیم.

ارسال نظرات