حجت الاسلام حسینی پور در نشست گفتمان دینی که برای روزه اولی های حلقه های صالحین پایگاه ریحانه المصطفی حوزه مقاومت بسیج مهدیه ناحیه مرکزی یزد برگزار شده بود اظهار داشت:دلیل اصلی روزه گرفتن ایجاد نیروی تقوی در افراد است.
کد خبر: ۸۷۰۵۹۱۷
|
۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، در بیست و ششمین روز از ماه مبارک رمضان نشست گفتمان دینی برای روزه اولی های حلقه های صالحین پایگاه ریحانه المصطفی حوزه مقاومت مهدیه با سخنرانی حجت الاسلام "حسینی پور" از سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام حسینی پور در ابتدای این مراسم با درخواست اجرای حرکات پانتومیم توسط خواهران شرکت کننده در این مراسم به عنوان یک فرد روزه دار،افرادی که اولین سالی است که تکلیف روزه بر آنها واجب شده است را روزه اولی معرفی نمود.
وی در ادامه ادای تکلیف و حفظ سلامتی را دلیل روزه گرفتن برشمرد و خاطر نشان کرد: دلیل اصلی روزه گرفتن ایجاد نیروی تقوی در افراد است و .
حسینی پور ضمن درخواست ترسیم یک درخت روی تابلو توسط یکی از نوجوانان شرکت کننده ،اصول دین را مصداق ریشه های درخت ،فروع دین را شاخه های درخت و اخلاق را مصداق میوه های آن عنوان نمود و افزود: اگر ریشه درخت خوب نباشد میوه های درخت که همان اخلاق است خوب حاصل نمی شود و همه این سه عنصر درخت به هم وابسته هستند.

وی با معرفی واژه "قدر" به معنای اندازه گیری و بیان اینکه اندازه اعمال ما تا سال آینده نزد امام زمان (عج) است ،معرفت داشتن نسبت به امام زمان،توجه به نظاره شدن اعمال ما توسط ایشان وانسان خوبی بودن با توجه به خوب بودن امام زمان (عج) را سه وظیفه افراد در امام زمان (عج) برشمرد.
حسینی پور در انتها حجاب را پوشاندن اعضاء و جوارح بدن در برابر نامحرمان عنوان نمود و اذعان داشت:حجاب و پوشش در برابر محارم لازم نیست.
برگزاری مسابقه و اهدای جوایز نفیس از دیگر برنامه های این گفتمان دینی بود.

ارسال نظرات