نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا گفت: غفلت نسبت به مسائل فرهنگی موجب آسیب به جامعه می‌شود.
کد خبر: ۸۷۰۵۸۸۷
|
۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،حجت الاسلام یدالله غلامی، نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا امشب در سلسله نشست های اخلاقی در ماه مبارک رمضان که در مسجد محمد رسول الله ساری برگزار شد، گفت: رمضان ماه تهذیب نفس است و خوش به سعادت آنهایی که توانستند از این ماه خدا و ضیافت الهی بهره‌مند شوند.

 

وی افزود: در این مسیر شیطان راهزن ایمان بوده و تلاش دارد انسان را از مسیر الهی دور کند که می‌توانیم با اخلاق اسلامی و حفظ کرامت و فضیلت انسانی از وسوسه‌های شیطان دور شویم.

 

حجت الاسلام غلامی بیان داشت: برای داشتن جامعه سالم باید حسادت، کینه، تکبر، سوء ظن را از زندگی فردی و اجتماعی دور کرده و مسؤولان نیز باید اخلاق اسلامی و الهی را در انجام وظایف خود رعایت کنند تا جامعه ای بدون مشکل و دغدغه داشته باشیم.

 

مسؤول نهاد نماینده ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران با اشاره به شرارت‌های شیطان بزرگ آمریکا در جهان گفت: هرگز نمی‌توان به این استکبار و سلطه‌گر اعتماد کرد زیرا تاریخ نشان داده، استکبار همیشه تلاش کرد که به دنبال سلطه‌گری و چپاول است.

 

وی ادامه داد: جهاد در راه خدا، راه سعادت و رستگاری است که باید نوجوانان، جوانان و مردم را بیشتر با فرهنگ جهاد در راه خدا و شهادت آشنا کرد.

 

حجت الاسلام غلامی افزود: غفلت نسبت به مسائل فرهنگی موجب آسیب به جامعه می‌شود که باید همه مسؤولان، روحانیان و مردم حواسشان باشد و با تقویت آموزه‌های دینی در مساجد، مدارس، پایگاه‌های بسیج و در همه امور در جهت نهادینه کردن فرهنگ ناب اسلامی تلاش کنند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان این که باید از معنویت حاصل از ماه رمضان نهایت استفاده را ببریم، تصریح کرد: این ماه مبارک، فرصت مناسبی برای دوری از گناهان و زدودن دل ها از هر‌ گونه ناپاکی است.

 

وی با اشاره به این که ماه رمضان، فرصت کسب همه خوبی‌ها است، خاطرنشان کرد: در این ماه می‌توان قله‌های رفیع معنویت، کمال و تقوا را فتح کرد و روزه‌دار، دستاوردهای عظیمی را از این ماه به دست آورده و به نورانیت روحی رسیده و خود را از رذایل حیوانی پاک ساخته و از گناهان پرهیز نموده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: باید با مراقبه نفس تلاش کنیم تا حاصل دسترنج معنوی خود را پس از ماه رمضان حفظ کرده و مواظب وسوسه‌های ابلیس و ابلیس‌صفت‌ها باشیم تا در دام شیاطین قرار نگیریم و این صفا و پاکی باطنی را که با توفیقات حضرت دوست به دست آورده‌ایم، تا رمضان سال آینده حفظ کنیم.

 

حجت الاسلام غلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تهدیدات فرهنگی دشمنان نسبت به کشورمان گفت: تقویت معنویت در سطح جامعه و بصیرت‌بخشی به عناصر آن راهکار غلبه بر دشمن در جنگ نرم است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: ماه مبارک رمضان فرصت ارزشمندی برای کسب فیوضات الهی و رسیدن به خودسازی واقعی در وجود انسان است و قرآن بهترین وسیله برای نزدیکی با خداوند متعال است که راه زندگی شرافتمندانه و باعزت را به انسان آموخته است.

 

وی افزود: روزه‌داری و انس با قرآن دو برکت ارزشمند از فیوضات بی‌شمار ماه رمضان است که نباید از آنها غافل شد و تا می‌توانیم باید در این ماه مبارک و در دیگر زمان‌ها به قرآن کریم و آیات نورانی آن رجوع کنیم تا راه سعادت و کمال را که جز با تمسک به آیات الهی میسر نیست، به خوبی و با موفقیت گذر کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با تاکید براین که نباید معنویت در جامعه اسلامی کمرنگ شود، گفت: کمرنگ شدن معنویت در جامعه راه نفوذ دشمن را تسهیل کرده و افزون بر اینکه جامعه به پوچ گرایی می رسد، دشمن نیز از همین راه بر آن تسلط پیدا می کند.

 

حجت الاسلام غلامی با اشاره به وظیفه همگان درباره آگاهی بخشی و بستن راه نفوذ دشمنان در جامعه، تاکید کرد: افزون بر شناسایی راه های نفوذ دشمنان باید آگاهی های لازم نیز به عموم مردم ارائه شود چرا که، ما هرگز سر سازش با استکبار جهانی به ویژه آمریکا را نخواهیم داشت.

 

وی با هشدار نسبت به این که دشمنان انقلاب می‌خواهد هویت مسلمانان و ملت ایران را بگیرد، تصریح کرد: جامعه باید انقلاب باقی بماند و استکبار ستیزی و حرکت در مسیر آرمان های امام راحل و مقام معظم رهبری از جمله شاخصه های مهم انقلابی ماندن است.
 
 
منبع: رسا
ارسال نظرات
پر بیننده ها