خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: عنصر امنیت، از آب و نان مهمتر و واجب‌تر است و لذا این اهمیت سبب شده اولین دغدغه و درخواست حضرت ابراهیم به عنوان پیغمبری اولوالعزم، تأمین امنیت مردم باشد و بر تحقق آن اصرار می‌ورزد.
کد خبر: ۸۷۰۵۸۷۴
|
۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار رییس و جمعی از معاونین عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان قزوین، به اهمیت امنیت در هر شهر و منطقه‌ای اشاره و اظهار کرد: حضرت ابراهیم پس از ساخت کعبه، از خدای متعال می‌خواهد تا آن منطقه را شهری امن قرار دهد، زمانی که این درخواست را از خدای متعال داشت هنوز شهری در اطراف خانه خدا به وجود نیامده بود.

وی در این خصوص ادامه داد: پس از تشکیل شهر در اطراف کعبه، حضرت ابراهیم از خدای متعال درخواست می‌کند تا به آن شهر امنیت ببخشد و این درخواست حضرت گویای این مطلب است که درخواست نخست حضرت ابراهیم برای شهر شدن آن منطقه، محقق شده و این دو درخواست از نظر زمانی، فاصله زیادی با یکدیگر داشته‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: در این آیات شریفه، امنیت مسئله مهمی مطرح می‌شود، زیرا اگر امنیت وجود نداشته باشد، سایر امکانات بهره‌ای برای انسان نخواهند داشت.

 امام‌جمعه قزوین با اشاره به نا امنی و جنگ‌هایی که در برخی از کشورهای منطقه رخ داده است، افزود: به عنوان نمونه در سوریه ثروت‌مندان زیادی وجود داشته‌اند اما به دلیل ناامنی، بی‌خانمان شده و در چنین فضایی ثروتشان به کارشان نمی‌آید.

وی گفت: عنصر امنیت، از آب و نان هم مهمتر و واجب‌تر است و لذا این اهمیت سبب شده اولین دغدغه و درخواست حضرت ابراهیم به عنوان پیغمبری اولوالعزم، تأمین امنیت مردم باشد و بر تحقق آن اصرار می‌ورزد.

 آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: امروز بخشی از تأمین امنیت در شهرها، به نیروی انتظامی سپرده شده و همواره باید تلاش کرد این رسالت که مورد تأکید پیامبران و امامان ما بوده، در بالاترین سطح در جامعه وجود داشته باشد تا مردم ما در امنیت و آرامش زندگی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: پس از تأمین امنیت، حضرت ابراهیم از خدای متعال می‌خواهد به آن‌هایی که مؤمن هستند، آب و نان بدهد اما این درخواست حضرت فوراً مورد اعتراض خدای متعال قرار می‌گیرد و بر تأمین آب و نان همه انسان‌ها، حتی کسانی که کافر هستند تأکید می‌کند. این مهم نشان می‌دهد که باید در موضوع اشتغال و امکانات رفاهی به همه مردم به صورت عادلانه نگاه کنیم.

 وی با بیان این‌که همه دستگاه‌ها و نهادها باید اقامه نماز را در اولویت قرار دهند، افزود: اقامه نماز تنها نماز خواندن نیست. کسانی که اقامه کننده نماز هستند اگر ناآگاهانه اشتباهی انجام دهند خودشان می‌آیند و اجرای حد شرعی را برای خودشان درخواست می‌کنند، چنین جامعه‌ای به کمال و تعالی خواهد رسید و به پیشرفت دست پیدا خواهد کرد.

 امام‌جمعه قزوین اظهار کرد: اقامه کننده نماز دینش را به دنیایش نمی‌فروشد و اگر این معانی در جامعه‌ای رواج پیدا کنند، فحشا و منکر از میان خواهند رفت و آن جامعه از انحراف‌ها دور می‌ماند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها