سخنگوی کانون انجمن‌ تولید کنندگان لوازم خانگی با اشاره به واردات بی رویه ای که در این حوزه رخ می دهد، گفت: عدم توانمند بودن کالاهای داخلی در رقابت با کالای خارجی باعث شده تا کمر صنعت کشور شکسته شود.
کد خبر: ۸۷۰۵۸۲۴
|
۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰

لوازم خانگی و وسایل جانبی آنها جزو کالاهایی هستند که پس از دانه های روغنی بیشترین میزان واردات را به خود اختصاص داده اند از طرف دیگر تعطیلی کارخانجاتی که مرتبط با لوازم خانگی بودند و تعطیل شدند باعث شد تا کارگروه اقتصاد مقاومتی بسیج اصناف و بازاریان کشور جلسه ای را نیز پیرامون این موضوع تشکیل دهند.

در اولین جلسه ای که با حضور تعدادی از تولید کنندگان لوازم خانگی به همراه برخی از توزیع کنندگان و دو تن از روسای اتحادیه های تهران برگزار شد، اعضای جلسه ضمن بیان برخی از مشکلات مربوطه، ضرورت وجود این کارگروه را یادآور شدند و آمادگی خود را جهت ادامه کار در این کارگروه اعلام نمودند.

در ادامه این جلسه حمیدرضا غزنوی سخنگوی کانون انجمنهای تولید کنندگان لوازم خانگی ضمن بیان برخی آمار و ارقام مشکلات عدیده ای که گریبان صادرات این محصول را گرفته است بیان داشت:عدم توانمند بودن تولیدات داخلی جهت رقابت با کالاهای خارجی که واردات بی رویه و قاچاق آنها کمر صنعت کشور را شکسته ازمهمترین مشکلاتی است که ما با آن روبرو هستیم..

در پایان لازم به ذکر است کع ذیل کارگروه اقتصاد مقاومتی بسیج اصناف و بازاریان دو کارگروه طلا و جواهر و لوازم خانگی تشکیل شده و کارگروه سوم نیز با عنوان پوشاک و نساجی تشکیل خواهد شد.

ارسال نظرات