خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: دانشجویان بسیجی که خودشان را نیروی آماده نظام و ولایت معرفی می کنند در راس هرم اطاعت پذیری از ولایت فقیه قرار دارند.
کد خبر: ۸۷۰۵۷۷۱
|
۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
حجت الاسلام والسلمین علی خوش رفتار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری 12 تیر ماه در جمع تشکل های دانشجویی اظهار داشت: در گذشته نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) اهتمام خاصی به دانشگاه و دانشجویان داشتند و فرمودند " اگر دانشگاه را سست بگیریم و از دست برود همه داشته هایمان از دست رفته است و یا اینکه حضرت امام (ره) دانشگاه را مبدا همه تحولات معرفی می نمایند".

وی عنوان کرد: امام خامنه ای(مدظله العالی) هم با توجه به موقعیت و شرایط دانشگاه و قشر دانشجو اهتمام خاصی به این قشر نموده اند وایشان می فرمایند "جوانان عناصر موثرند و جزء ستونهای انقلابند، جوان دارای علم ، دانش و معرفت است لذا برای اداره کشور ارزش دارد و جوان مظهر امید است".

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان افزود: معظم له در تعریف جوانان می فرمایند "جوان چشمه جوشان نیرو و استعداد است . جوان موتور محرکه یک جامعه است. هرکجا جوانان همت گمارند وارد بشوند به هدف می رسیم و جوان عدالت خواه و از ظلم بیزار است".

وی با اشاره به زمان طولانی و جذاب گفتگوی رهبری با دانشجویان خاطرنشان کرد: جوان دارای روحیه، جسارت، جرات ، مطالبه گری ، آرمان خواهی و تاثیرپذیری و تاثیرگذاری است و از طرفی اگر جوان اصلاح شود عمری طولانی به سلامت زندگی خواهد کرد و اثرگذار خواهد بود.

خوش رفتار ادامه داد: قشر دانشجو مورد توجه و عنایت حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) قرار دارند و ایشان هم در بین دانشجویان احساس خوشحالی نموده و از دیدار با آنان استقبال گرمی می نمایند.

وی با اشاره به مهمترین انتظارات رهبر معظم انقلاب از دانشجویان و تشکل های دانشجویی گفت: رهبر انقلاب در دیدار اخیرشان با جامعه دانشجویان کشور نکات بسیار مهم و ارزنده ای را بیان نمودند که باید مورد توجه جامعه دانشجویی و دانشگاهی ما قرار بگیرد.

خوش رفتار تاکید کرد: دانشجویان بسیجی که خودشان را نیروی آماده نظام و ولایت معرفی می کنند در راس هرم اطاعت پذیری از ولایت فقیه قرار دارند.

وی اظهار کرد: حضور پر رنگ در میدانهای مهم و سرنوشت ساز انقلاب اسلامی و خالی نگذاشتن آن اولین خواسته رهبری از دانشجویان است چون ترک کردن این میدان ها ، حادثه ای مانند جنگ احد را تکرار خواهد کرد .

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان یادآور شد: دومین خواسته رهبری از دانشجویان انقلابی ماندن است که چند وقتی است این انتظار را ایشان از حوزه های علمیه، مسئولین نظام و دانشجویان مطالبه نموده اند.

وی بیان کرد: بالا بردن سطح آگاهی دینی ، سیاسی و معرفتی دانشجویان ، بالا بردن سطح و آمار مخاطبان در تشکل های دانشجویی که لازمه اش برنامه ریزی و نزدیک شدن به دانشجو و ارائه برنامه های پر بار و ارزشی است، تقیه نکردن در دفاع از نظام ، انقلاب و ارزش های آن که باید دانشجو با جرات و صراحت وارد عمل شود و مطالبه گری خود را انجام دهد از دیگر انتظارات رهبر معظم انقلاب از دانشجویان است.

خوش رفتار ادامه داد: دلیل اصرار رهبری بر تقویت کردن اردوهای جهادی و توسعه دادن آنها این است که هدف اصلی از اردوهای جهادی خودسازی و جهاد با نفس است و سپس محرومیت زدایی و فقر زدایی از مناطق کمتر توسعه یافته است .

وی اذعان داشت: علی رغم گذشت 37 سال از انقلاب هنوز مناطق روستایی سراغ داریم که با حداقل امکانات زندگی می کنند لذا دانشجویان که مدیران آینده اداره کشور هستند وقتی این محرومیت ها و کمبود ها را از نزدیک ببینند در آینده بیشتر به فکر آن مناطق و محرومیت ها خواهند بود.

خوش رفتار با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی و توجه به آن مطالبه دیگر رهبر معظم انقلاب از دانشجویان است گفت: اگر زندگی ما اسلامی باشد فقر، فساد، تبعیض، بداخلاقی، بد رفتاری، طلاق وغیره از بین خواهد رفت و یا حداقل کم خواهدشد که در حال حاضر متاسفانه آمار طلاق در کشور ما دور از شان نظام اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: دیگر فرمایش رهبر انقلاب تشکیل جبهه ضد امریکایی و ضد صهیونیستی در سطح ایران و جهان است که اول باید در دانشگاه ها، استان ها و بعد در کشور و سپس در سراسر جهان تشکیل شود که در هرکجای عالم که ظلم و ستمی اتفاق بیفتد تمام جوانان کشورهای اسلامی احساس تکلیف کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان، هم افزایی تشکل های همسو که برای رسیدن به هدف سرعت می بخشد و در برابر دشمن بهتر و منسجم تر می توانند وارد شوند را از بیانات بسیار مهم و ارزنده رهبر انقلاب برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: طبق فرمایشات حضرت امام (ره) و امام خامنه ای(حفظه الله) یکی از اقشار بسیار تاثیرگذار و سرنوشت ساز هر کشور دانشجویان آن کشور هستند .

خوش رفتار یادآور شد: در اول انقلاب نیز حضور پر رنگ دانشجویان را در حوادث و اتفاقات بخوبی می توان مشاهده کرد که وقتی با برنامه، بصیرت و آگاهی لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر و این چنین انقلابی عمل کردند ، حضرت امام(ره) این حرکت را انقلاب دوم نام نهادند.

وی اظهار داشت: دانشجویان مومن و انقلابی تا کنون به خوبی ثابت کرده اند که بسیار تاثیر گذارند و در حال و آینده کشور که حدود 5 میلیون دانشجو داریم شاهد حرکت های انقلابی بیشتری خواهیم بود و به زودی جبهه ضد استکباری را تشکیل خواهند داد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان گفت: توصیه های ارزشمند امام خامنه ای(حفظه الله) در مرحله اول باعث تقویت ایمان و باورهای دینی است که اگر در این مرحله اصلاح شویم و در خودسازی قدم هایی را برداریم یقینا در میدانهای دیگر نیز موفق خواهیم بود لذا مرحله اول خودسازی و تقویت دینی است.

وی با بیان اینکه مرحله دوم وظیفه شناسی و انقلابی عمل کردن است ادامه داد: رهبری از ما انتظار دارند که ملاحظات غیر ضروری و مصلحت های نابجا را توجه نکرده و به وظیفه ذاتی خود که همان آرمان گرایی و عدالتخواهی است عمل کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها