در 24 تیرماه برگزار می گردد؛

یادواره یک‌هزار و 41 شهید آمل همزمان با اولین سالگرد شهید روح‌الله سلطانی

24 تیر امسال یادواره یک‌هزار و 41 شهید شهرستان آمل و نخستین سالگرد شهید روح‌الله سلطانی معاون عملیات لشکر ویژه 25 کربلا در مصلای نماز جمعه آمل برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۰۵۷۴۴
|
۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران  به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سید جلیل مرتضوی در نشست شورای اداری آمل، اظهار کرد: باید با توجه به اقتصاد مقاومتی در قرارگاه فرهنگی بتوانیم گام‌های بزرگی برای رشد و تعالی برداریم.

وی با اشاره به موضوع وقف، افزود: مسؤولان اداره اوقاف و امور خیریه آمل باید نگاه واقف را به صورت کامل عملیاتی کنند.

امام جمعه آمل با بیان اینکه در بخش توجه به حوزه‌های علمیه در شهرستان آمل ظلم شده است، یادآور شد: باید مشکلات و نیازهای حوزه علمیه مشاهده شود و نیازهای تخصصی در جلسات ویژه با حضور مسؤولان تصمیم‌گیری شود.

این مسؤول با تأکید بر اینکه وجود 250 طلبه و روحانی در این شهرستان جوابگوی امور فرهنگی و دینی نیست، بیان کرد: این ظرفیت در آمل باید به دو برابر افزایش یابد هر چند باید دغدغه از مدیران حوزه علمیه به همه مسؤولان سوق داده شود.

مرتضوی با بیان اینکه مسئله وقف در زمینه حوزه علمیه کاملا اجرا شود، ادامه داد: نیاز است تا در جامعه اسلامی مسجد به اصل خود باز گردد و کار فرهنگی، دینی، مذهبی، تربیتی و سازندگی در آن انجام شود.

خطیب نماز جمعه آمل با اشاره به اینکه باید نگاه مسجدمحور در شهر لحاظ شده و عملیاتی شود، تصریح کرد: باید مدیران در مناطق مختلف به سمت مسجد بروند و نباید مسؤولان از نماز جمعه، راهپیمایی روز قدس و مسجد فاصله بگیرند.

این مسؤول با بیان اینکه 24 تیر امسال یادواره یک‌هزار و 41 شهید شهرستان آمل و نخستین سالگرد شهید روح‌الله سلطانی معاون عملیات لشکر ویژه 25 کربلا در مصلای نماز جمعه برگزار می‌شود، ادامه داد: در این مراسم آیت‌الله سید احمد خاتمی نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری و خطیب موقت نماز جمعه تهران به سخنرانی می‌پردازد.

مرتضوی با اشاره به اینکه وجود اخلاق و حسن خلق در جامعه وجود دارد ولی مشهود نیست، اظهار کرد: امروزه بر سر سفره شهدا قرار داریم و اگر در دنیا در مسائل هسته‌ای، دیپلماسی، نظامی، امنیتی و سیاسی حرف‌های زیادی برای گفتن داریم به برکت خون شهدا است.

وی با اشاره به اینکه مدیران در حرف و عمل باید رهرو راه شهدا باشند، گفت: در برخی ادارات به بانوان دارای حجاب اسلامی کمتر توجه می‌کنند که باید این نگاه تغییر کند هر چند معتقدم در ورودی ادارات چادر برای استفاده بانوان با حجاب نامناسب قرار داده شود.

مرتضوی با اشاره به اینکه باید با نگاه فرهنگی و گسترش آن دست به فرهنگ‌سازی زد، اظهار کرد: در بخش برخورد با علم‌گردانی در این شهرستان وارد میدان شدیم ولی برخی افراد سکوت کرده و حتی دست به تخریب و تحریف حرف‎‌ها زدند.

امام جمعه آمل با اعلام اینکه وقف از مهم‌ترین احکام دینی است، گفت: آسیب به وقف آسیب به دین و فرهنگ دیانت است.

این مسؤول با تأکید بر اینکه باید واقفان در مسیر وقف هدایت شوند، اظهار کرد: آمل از شهرهای شاخص کشور در توجه به وقف و موقوفات است و باید در مسائل فرهنگی، قرآنی و توجه به عترت وقف به جایگاه اصلی خود بازگردد.

مرتضوی گفت: توجه به وقف می‌تواند سبب پیشرفت جامعه شده و خواسته‌های به حق مردم محقق شود.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها